אדריכלות עם שליחות/ טבעוני אדריכלים ומהנדסים

‘טבעוני אדריכלים ומהנדסים’ הוא משרד עם שליחות חברתית, הרואה בתכנון המערכתי, התכנוני וההנדסי כלי לגישור בין הדת והקהילה. למשרד יכולת לחבר בין כל האספקטים התרבותיים כדי ליצור גשר בין צרכי הדת לצרכיה היומיומיים של הקהילה, על מנת לשפר את רמת החיים והתרבות. כמשרד חדשני ופורץ דרך ברמת הקדמה הטכנולוגית, מוביל המשרד את מהפכת המחשוב באדריכלות בישראל.

איימן טבועני אשרף טבעוני

משרד  ‘טבעוני אדריכלים ומהנדסים’ שנוסד ב-1964 וממוקם בנצרת, מתמחה בתכנון מבני ציבור, מוסדות חינוך וספורט ומוסדות דת. שמונים אחוז מהמסגדים שהוקמו בישראל תוכננו על ידי המשרד. מאחורי בניית המסגדים עמדה התפיסה להפכם למרכזים קהילתיים, מעבר למרכזי דת, המאגדים סביבם מגוון פונקציות קהילתיות (מרכזי מסחר, בתי ספר, אולמות ספורט) המשרתים את כלל הציבור והופכים לגורם קהילתי ומלכד בין מגוון המעמדות ושכבות האוכלוסייה. המשרד הוקם על ידי ד”ר מחמוד טבעוני אדריכל ומהנדס. מאז מותו  המשרד מנוהל על ידי בנו אשרף טבעוני מהנדס בוגר הטכניון בחיפה.

עם השנים הפך השם טבעוני ל”מותג” במגזר הערבי. משנות השישים מלווה המשרד לכל אורך הדרך את הבניה הציבורית במגזר הערבי, ובעל תרומה מכרעת להתפתחותם של הישובים והכפרים הערביים בישראל.  המשרד משמש מאז ועד היום כנציגם של תושבי הישובים הערביים וכנציגה של הקהילה הערבית, הדואג לצרכיה ולמצוקותיה אל מול הרשויות, וכחוליה המקשרת בין ועדות החינוך למשרדי ומוסדות הממשלה. מאז הוקם ועד היום, מתמחה המשרד בתכנון מוסדות ציבור, מוסדות חינוך וספורט, מוסדות דת, מרכזי מסחר ותעשייה, תכניות מתאר מפורטות לבינוי ערים ולמתחמי מסחר, תרבות, ספורט ומגורים, ותכניות אב כלליות בתחומי התרבות, החינוך והספורט. על סמך שירותים אלו, רכש המשרד ניסיון רב ביותר בעבודה עם גופים ציבוריים גדולים, ויכולת תכנון וניהול פרויקטים מורכבים ועתירי מערכות ותשתיות. כחלק משליחותו החברתית, מהווה המשרד סמל לדו קיום בנצרת, כמשרד הערבי היחיד בארץ המעסיק עובדים מכל מגוון הזרמים והעדות, ערבים ויהודים, נשים וגברים. בין מאות הפרויקטים שהמשרד תכנן כדאי למנות  את:

בתי ספר סכנין, חורה, כפר קאסם, כסייפה, עראבה, כפר כנא, רינה, שבלי, טורעאן,  עין עילוט, בסמת טבעון.

אולמות ספורט ומבני ציבור אכסאל, סכנין, בקה , רנייה, וטובא.

מסגדים אלכאביר חיפה, סכנין, אכסאל, שפרעם, עין מאהל, רינה ושימור מסגד חסן ביק.

DSC_9846_copy DSC_9847_copy 

איימן טבעוני הוא האדריכל הראשי של המשרד. לפני שנה סיים תואר שני בטכניון בתחום האדריכלות הדיגיטלית, כמומחה המוביל בישראל וכאחד מארבעת המומחים המובילים בעולם בתחום המחקר היישומי של האדריכלות הדיגיטלית. בימים אלו החל איימן את לימודי הדוקטורט בתחום

 

DSC_9760_copy 

האדריכלות הדיגיטלית, בבית הספר הפרטי AA (The Architectural Association School of Architecture) בלונדון, מוסד הלימודים היוקרתי והמקצועי בעולם בתחום האדריכלות. בהסתמך על הניסיון והידע הטכנולוגי של איימן טבעוני, הפך ‘טבעוני אדריכלים’ למשרד חדשני ופורץ דרך ברמת הקדמה הטכנולוגית, המוביל את מהפכת המחשוב באדריכלות בישראל. זהו המשרד הגדול היחיד בארץ המשתמש באופן מלא בתוכנות BIM (Building Information Modelling). זוהי תוכנת סימולציה מתקדמת המשנה לחלוטין את שיטות העבודה האדריכליות המסורתיות. התוכנה החדשה מייתרת את השימוש בשרטוטים ובסקיצות, ומאפשרת ללקוח לסייר בחללי המבנה באופן וירטואלי (VR-virtual reality) ובתלת מימד, דרך מסך ומשקפיים תלת ממדיות. לחיצה על מסכי המגע מאפשרת לקבל את כל המידע הקיים על אותו פריט (מאיזה חומר עשוי, יתרונות וחסרונות של החומר, אמצעי שימוש ואחסון, עלות, רמת עמידות של החומר, היסטוריה של הפריט או כל מידע אחר). תהליך השרטוט המסורתי הופך לתהליך של תכנות ממוחשב (בשפת קודים)  בו המחשב מייצר “שרטוטים” בהתאם להנחיות של האדריכל המתכנת. לדוגמא, האדריכל מכניס למחשב קוד האומר “חזית שפונה לים, מקסימום פתחים, מינימום שמש, מקסימום חשיפת רוח” והמחשב מייצר את הצורות האופציונאליות בעצמו. בשלב הבא, דרך שימוש במכונות CNC, ניתן לחתוך כל חומר (פלדה, עץ, בטון וכו’) בהתאם לפקודות שהועברו על ידי המחשב, וליצור צורות הנדסיות ייחודיות שאינן ניתנות לחיתוך באופן ידני או מכני.

‘טבעוני אדריכלים ומהנדסים’ הוא ממשרדי התכנון הוותיקים בישראל, המספק שרותי אדריכלות יחד עם שרותי קונסטרוקציה (הנדסת מבנים) תחת קורת גג אחת, ומעורב בכל שלבי התכנון, הבנייה והביצוע. המשרד עוסק בטווח רחב של שרותי תכנון: אדריכלות, תכנון ערים, עיצוב פנים, תכניות מפורטות של בינוי ערים, תכנון קונסטרוקטיבי, הנדסה אזרחית ותיאום יועצים, ניהול פרויקט ופיקוח. למשרד יכולות תכנון המתבססות על האמצעים הטכנולוגיים המתקדמים ביותר. המשרד מעסיק בישראל  בין 25 ל 30 עובדים, ומפעיל משרד נוסף ברומניה המנוהל על ידי איימן טבעוני הסניף ברומניה מספק למשרד בישראל שירותי תכנון והדמיות. בתקופה הקרובה עתיד המשרד להשקיע משאבים רבים בחדירה משמעותית יותר למגזר היהודי, בדגש על תכנון מבני ציבור.

לאתר המשרד:

http://www.drtabony.com/

חזרה לחדשות ועדכונים

אני רוצה להשאיר פרטים ושיצרו איתי קשר