איך יוצרים תוצאות משיווק בדיגיטל / אופיר סלע, סמנכ”ל לקוחות ווייב דיגיטל

השילוב הנכון בין קידום אורגני לקידום ממומן בגוגל
חיפוש בגוגל

יצא לי ללוות פרויקטים רבים בשנים האחרונות בשיווק בדיגיטל, החל משלב תכנון אסטרטגיית הקידום, ועד בניית תמהיל עבודת הקידום האורגני והממומן בגוגל בפועל, והגעתי לכמה תובנות שכדאי שכל בעל עסק יכיר, ואיתן יוכל לתכנן נכון את פעילותו השיווקית.

סנכרון בין הקידום הממומן לאורגני

אחד הדברים החשובים ביותר בבניית אסטרטגיית השיווק בדיגיטל הוא היכולת לסנכרן בין פעולת הקידום האורגני לממומן לאורך חיי הפרויקט. סנכרון זה הוא אחד הדברים שאנו עושים ב WaveDigitl לטובת הלקוחות שלנו.

קידום אורגני בגוגל משמעו להצליח להגדיל את תנועת הגולשים האורגנית לאתר האינטרנט, בעיקר דרך שיפור מיקומים בתוצאות החיפוש האורגניות בגוגל.
למה בעיקר ולא רק? כי חלק מעבודת הקידום בגוגל היא חיזוק המותג ובניית מערך של הפניות מאתרים רלוונטיים – קישורים שלא רק קיימים, אלא גם מפנים תנועה רלוונטית לתוך האתר בפועל (מה שנקרא בשפה המקצועית ‘תנועת הפנייה’).

קידום ממומן בגוגל משמעו לייצר תנועה ממוקדת של גולשים המציגים צורך במוצר/שירות שהעסק מציע, דרך פרסום מודעות המבוססות על מילות חיפוש ספציפיות במנוע החיפוש של גוגל.

איך יוצרים אסטרטגיית קידום משולבת

כאשר ניגשים לתכנון אסטרטגיית הקידום יש לקחת בחשבון את השילוב הנכון בין התוצאות הרצויות בטווח הקצר, לאלו של הטווח הארוך. בעוד שבטווח הקצר נעשה שימוש מוגבר בקידום הממומן בגוגל, הרי שבטווח הארוך נתבסס על הקידום האורגני – מה שישפיע באופן ישיר על טקטיקת הקידום הממומן בה ננקוט לאורך השלבים השונים בחיי הפרויקט.

בטווח הקצר נשאף להפעיל קידום ממומן רוחבי שייתן מענה לצורכי הגולשים (הלקוחות) שלנו, בהתאם לתקציב איתו אנו עובדים. כך למשל, אם אנו מתכננים פעילות שיווקית וקידום של אתר המוכר מוצר קצה קמעונאי (לדוגמא שעוני יד), נבנה קמפיין ממומן הפועל בכמה נישות בתחום כמו: שעוני גברים, שעוני נשים, שעוני ספורט ושעונים באופן כללי, ובתוך כל אחת מהנישות נבחר מספר ביטויים רלוונטיים לקידום, בהתאם ליעדים השיווקיים ותקציב הפרסום.
בטווח הארוך נפעל במקביל בעבודת הקידום האורגני לקידום אותן נישות וביטויים, תוך התמקדות בנישה המניבה ביותר, כאשר נגדיר יעדים עבור כל נישה ברמה רבעונית וחציונית מבחינת ביטויים מקודמים, ועיתוי מבוסס תוצאות, בו נשנה את מיקוד פעולות הקידום המאסיביות עבור כל ביטוי ונישה.

כך לדוגמא,  אם נגדיר שעיקר פעולות הקידום האורגני יהיו תחילה בנישה של שעוני ספורט, אז כאשר נגיע למיקומים ריאליים בתוצאות החיפוש האורגני (חמישייה ראשונה בתוצאות) עבור ביטויים כמו “שעוני דופק” ו “שעוני ספורט” נפחית את התקציב המוקדש לביטויים אלה בקידום הממומן ובמקביל נעביר את תשומת הלב ונחזק את עבודת הקידום האורגני עבור ביטויים נוספים באותה הנישה, או בנישה חדשה.

חלוקת משאבים נכונה בין הקידום הממומן לאורגני

אחד היתרונות בעבודה מול גורם מקצועי אחד שמרכז את עבודת הקידום הממומן והאורגני הוא ניצול משאבים נכון. הרבה פעמים אני נפגש עם חברות שמפצלות את עבודת הקידום הממומן והקידום האורגני של האתר שלהן לספקים שונים, ואז אין איש מקצוע אחד שרואה את התמונה השלמה ויודע לבצע את הסנכרון ואת חלוקת המשאבים התקציביים בין האפיקים השונים.
במהלך עבודתי ב- WaveDigital יצא לי כמעט בכל פרויקט להיווכח שוב ושוב כיצד הסנכרון הזה מאפשר ניתוב משאבים בדרך האפקטיבית ביותר עבור הלקוח.

לדוגמא – במשך מספר חודשים ביצענו קידום ממומן ואורגני לחברה בתחום המדפסות המשרדיות, וגילינו לאורך הזמן שהתמורה שהלקוח מקבל מבחינת תנועה איכותית לאתר שלו, אל מול התקציב שלו בקידום הממומן היא לא מספקת, ושדווקא הקידום האורגני מביא לתוצאות טובות יותר עבורו לאורך הזמן.
ריכזנו את הנתונים והצגנו אותם בישיבה תקופתית עם הלקוח, ובשיתוף איתו ביצענו המרה של חלק מהתקציב הממומן להגדלת הפעילות האורגאנית, וחלק אחר של התקציב פשוט קוצץ. כך מיטבנו את אסטרטגיית השיווק של הלקוח וגם חסכנו לו מעל 12,000 ₪ בשנה, מבלי לפגוע בתוצאות שהוא מקבל בפועל!

האם הלקוח יכול היה להגיע לתובנה זו אילו היה עובד מול ספקים שונים?
במקרה הזה – חד משמעית לא.

טיפים מעשיים בתכנון בסיסי של תמהיל הקידום האורגני והממומן

  1. הגדירו מראש את החלק בתקציב השיווק שיוקצה לקידום האתר שלכם לשנה הקרובה, במקום לפעול ספונטנית למול הצעות שונות שעולות לאורך הדרך.
  2. בחרו בחברה מקצועית בתחום השיווק בדיגיטל, שיודעת לנהל את התקציב בצורה הוליסטית ודינאמית לאורך השנה.
  3. הגדירו את התחומים והמוצרים שאתם רוצים לקדם לפי סדר עדיפות עסקית.
  4. בנו אסטרטגיה לקידום העושה שימוש מושכל בתקציב, בין הקידום האורגני לממומן, בשיתוף עם חברת הקידום בה בחרתם.
  5. גזרו טקטיקה תואמת מתוך האסטרטגיה שנבנתה ועקבו אחר הביצועים בפועל ברמה חודשית.
  6. בצעו הערכה רבעונית של התוצאות בפועל למול התכנון ושנו את הטקטיקה בהתאם.

לסיכום

גם הקידום הממומן וגם הקידום האורגני ברשת החיפוש של גוגל הם כלים מצוינים ליצירת לקוחות חדשים, אך כדי להגיע לתוצאה מיטבית הכרחי לשלב את הכלים הללו בצורה חכמה ומודעת. חשוב לדעת להסתכל על התמונה השלמה מלמעלה במבט הוליסטי, ולא לפרק את הקידום ליחידות עצמאיות ובלתי תלויות, שפועלות בנתיבים מקבילים שאינם נפגשים לעולם.

אין זה אומר שלא ניתן להצליח ולקבל תוצאות כאשר משתמשים רק באחד מהכלים, אך בהחלט אפשר להוציא יותר עבור העסק שלכם אם תעשו שימוש משולב בכלים אלה (ואחרים), והכי חשוב – קיומו של איש מקצוע היודע לסנכרן בין הכלים ואין לו העדפה לאחד מהם, שאינה מתבססת על תוצאות.

אם תרצו לשמוע את דעתנו  על התמהיל והתקציב הנכון עבורכם, הנכם מוזמנים ליצור קשר  – http://goo.gl/qjQPnF

אם יש לכם שאלות בנושא זה , או בנושא מסוים אחר בו אתם מעוניינים שאעסוק במאמרים הבאים, אתם מוזמנים לכתוב לי בעמוד הפייסבוק של WaveDigital בקישור הבא:  https://www.facebook.com/wavedigital.il

חזרה לחדשות ועדכונים

אני רוצה להשאיר פרטים ושיצרו איתי קשר