איך יוצרים תוצאות משיווק בדיגיטל – מאמר אחד עשרה בסדרה

אופיר סלע, סמנכ”ל לקוחות ווייבדיגיטל

 איפה לפרסם ואיך לפרסם בדיגיטל

הפרסום בדיגיטל הולך וגדל בקצב מטאורי בשנים האחרונות. והשנה כבר עקף בארה”ב את הפרסום בטלויזיה לראשונה(!) בישראל אנחנו עדיין לא הדבקנו את הפער אבל על פי ההערכות זה יקרה בקרוב, והמפרסמים החכמים הם אלה שמקדימים את מתחריהם.

אז איפה כדאי לפרסם בדיגיטל?

יש כמה תחומים עיקריים המהווים כיום את עולם הפרסום בדיגיטל– במנועי חיפוש, דיספליי (רשת המדיה), רשתות חברתיות, וידאו, סלולר, רימרקטינג, דיוורים, מסרונים, תוכן, שותפים ועוד. הפעם אתן סקירה קצרה על שלושת הכלים העיקריים שחובה לעבוד איתם היום בישראל ומתאימים לרוב החברות, בכלל התחומים העסקיים ובמגוון רחב של תקציבים.

פרסום מבוסס חיפוש

כשאומרים חיפוש, אומרים גוגל.
הרי גוגל עדיין חולשת על מעל 90% מפעולות החיפוש באינטרנט הישראלי, הן במחשבים אישיים והן בסלולר, ורשת החיפוש של גוגל ייסדה אחריה רשת פרסום מרתקת, יעילה ואפקטיבית ביותר – למי שיודע לעבוד איתה נכון – בשם: “גוגל אדוורדס”.

פעם (עד לפני 3 שנים) היה מאוד פשוט לפרסם בגוגל אדוורדס– היית בוחר כמה מילות מפתח עיקריות בתחום העיסוק של החברה, רושם שתי מודעות רלוונטיות ומפנה לדף נחיתה מתאים, בד”כ באתר האינטרנט של החברה. אך מאז ועד היום התחרות בגוגל חיפוש הפכה להיות אדירה. ובשוק קטן כמו שלנו בישראל, חייבים להכיר את כל השיטות והטכניקות המיוחדות שיעזרו למודעות שלך לבלוט ולהופיע בזמן הנכון, לאנשים הנכונים, ובמחיר הנכון.

אם לפני 3 שנים מחיר של 8 שקלים לקליק בגוגל חיפוש היה נחשב גבוה, הרי שהיום ישנם תחומים שלא ניתן להיכנס בהם לעמוד הראשון בפחות מ 20 שקלים, ולשלישייה הראשונה המחירים יכולים להאמיר גם ל 40 שקלים להקלקה! מחיר שב 99% מהמקרים לא משתלם לשלם, רק שמפרסמים רבים לא בדיוק מבינים את זה, ושופכים סכומי עתק על פרסום לא אפקטיבי (גם בסכומים נמוכים הרבה יותר).

אז איך עושים את זה נכון

מחליטים על האסטרטגיה המכירתית, תמהיל המוצרים והקהלים אליהם רוצים להגיע,
בוחרים באנשי מקצוע שאפשר לסמוך עליהם באופן מלא ליישום האסטרטגיה ונותנים להם להוביל את הטקטיקה בבחירת ביטויי החיפוש, מיקומי המודעות הנכונים, נוסחי המודעות, מיטוב דף הנחיתה וחלוקת התקציב הקיים באופן מיטבי בהתאם לביצועי הקמפיין.

רימרקטינג

טכניקת הרימרקטינג (שיווק חוזר) מיישמת את בשורת הפרסום ממוקד משתמש – ברמה הגבוהה ביותר. ברוב המקרים – היא פונה לאותם אנשים, אשר הביעו עניין ספציפי במפרסם ובשירותיו, ושכבר נחשפו לתכנים בדפי הנחיתה ובאתר שלו לאחרונה, ולכן ניתן להתאים להם מסרים פרסומיים ספציפיים ביותר, אשר יתנו מענה ישיר לשלב בו הם נמצאים במשפך המכירה, לעומת למשל אנשים שחיפשו את השירות וטרם נחשפו לנותני השירות השונים בשוק, או אנשים שצורכים תוכן סביב השירות וטרם החליטו שהם רוצים לצרוך אותו בעצמם.

כך למשל באמצעות הרימרקטינג ניתן לפנות באופן ספציפי לקבוצת האנשים שהוסיפו מוצר לסל באתר המכירות שלך ושרובם לא השלימו את תהליך הרכישה, ולפנות אליהם במשך מספר ימים כמעט בכל מקום בו הם נמצאים ברשת באמירה “רוכשים היום באתרX  ומקבלים Y”, או לפנות עם מסר ספציפי לקבוצת האנשים שביקרו בעמוד מוצר או שירות מסוים באתר ולהציע להם אותו ביתרון מכירתי מובהק כלשהו (מחיר, אחריות, מתנה, ביטחון, הבטחה וכו’).

פייסבוק

רשת הפרסום של פייסבוק, לעומת גוגל עדיין נמצאת בחיתוליה, אך כבר היום מאפשרת דרכי פרסום ממוקדות ויעילות מאוד, ובמקרים רבים במחירים אטרקטיביים יותר מרשת החיפוש של גוגל ואפילו רשת המדיה של גוגל (המהווה עדיין אפיק זול יחסית לרכישת פרסום מבוסס צריכת תוכן).

בבסיס עקרונות הפרסום בפייסבוק עומדת אפשרות הפרסום המותאם לקהל היעד של המפרסם, על ידי פילוח דמוגרפי נרחב וייחודי של המשתמש. כך ניתן למשל לפרסם לאימהות בגילאים מסוימים, מערים מסוימות, אשר מתעניינות בתוכן ייחודי ועוקבות אחר דפים של מתחרים של המפרסם. (או כל פילוח אחר כמובן). פייסבוק מאפשרת מיקוד ברמת משתמש עד לכדי פרסום למשתמשים ספציפיים במקרים מסוימים.

לסיכום

במאמר זה נגעתי במקצת מהאפשרויות היותר שכיחות , ויותר מתאימות לרוב החברות והארגונים. צריך להכיר שישנן אפשרויות פרסום נוספות וקביעת תמהיל הפרסום הנכון בדיגיטל הוא ספציפי לכל חברה ופעילות עסקית, ויש להיוועץ עם חברת הדיגיטל שלכם בנוגע לתמהיל הנכון עבורכם. אם תרצו לשמוע את התמהיל הנכון עבורכם לדעתנו הנכם מוזמנים ליצור קשר  – http://goo.gl/qjQPnF

 

אם יש שאלות בנושא זה , או בנושא מסויים שמעניין אתכם שאדבר עליו במאמרים הבאים אתם מוזמנים לכתוב לי בעמוד הפייסבוק של WaveDigital בקישור הבא:  https://www.facebook.com/wavedigital.il

 

חזרה לחדשות ועדכונים

אני רוצה להשאיר פרטים ושיצרו איתי קשר