איך מערכת דיוור יכולה להפוך עסק לרווחי

internet-315799_640רבים חושבים שמערכת דיוור קשורה אך ורק למיילים פרסומיים ולהפצת תכנים בתדירות גבוהה וישנם אף כאלה שיר
חיקו לכת ויקפצו לאסוציאציות כמו ספאם.

מערכת דיוור אינה רק מערכת לשליחת מיילים לרשימות תפוצה אלא מכילה אפשרויות רבות ומגוונות היכולות להוסיף לקוחות לעסק שלכן ולגרום לו להיות ריווחי עוד יותר.

כיצד עושים זאת?

אפשרות אחת היא הקמתו של דף נחיתה – אתר מעוצב, בן עמוד אחד המכיל מידע על העסק. על גביו יש טופס הרשמה אשר נמצא במיקום בולט בדף. באמצעות דף זה ניתן לקבל “לידים”: פניות מלקוחות אשר מתעניינים במוצר ובשירותי החברה.

את דף הנחיתה ניתן להטמיע בתוך לשונית בעמוד העסקי בפייסבוק. כך הלקוחות הגולשים בעמוד העסקי בפייסבוק יכולים ליצור קשר דרך דף הנחיתה.

כדי “לפתות” את הלקוח להשאיר את פרטיו בטופס ניתן לתת הטבה כלשהי אפילו קבלת טיפים במייל או צפייה בסרטון, כדי שהלקוח ירגיש שמשתלם לו להשאיר פרטים בטופס ההרשמה.

פרטי הלקוחות שנרשמו בדף הנחיתה נשמרים אוטומטית במערכת הדיוור, כך מאגר הלקוחות האיכותיים אשר מתעניינים במוצר גודל.

לקוחות אשר נרשמו ופרטיהם הועברו למערכת הדיוור יכולים באופן אוטומטי לקבל סדרת הודעות אשר הוכנה מראש. לדוגמה- כאשר לקוח נרשם דרך דף נחיתה יקבל הודעה מידית עם ההרשמה, בהודעה זו כדאי לרשום מסר קצר וקליל למשל, “תודה שנרשמת- נשמח לעמוד לשירותך”.

 ההודעה השנייה תשלח אל הלקוח לאחר תקופה שאתם תגדירו לדוגמה 3-4 ימים, בהודעה זו ניתן לרשום ללקוח שטרם רכש את השירות תזכורת, או להודיע על מבצע או הזדמנות חדשה.

כך שגם במידה והלקוח לא יבצע רכישה מיד עם ההרשמה המותג והעסק שלכם ישמר בתודעתו, וכך יש סיכוי שאם לא עכשיו יבצע רכישה, יעשה זאת בהמשך.

זו הסיבה אגב, שחברות ענק כמו קוקה קולה ממשיכות תמיד לפרסם למרות שאין ספק כי כולם מכירים אותם, המטרה היא לשמור על המותג בתודעת הצרכן כך שברגע שירצה לבצע רכישה יחשוב ברגע הראשון על המוצר שלכם

זו דוגמה לאופן שבו ניתן באמצעות דפי נחיתה ומערכת הדיוור לגרום לעסק קטן להפוך לריווחי.

דרך נוספת היא לשמור על קשר רציף ואישי עם הלקוחות.

מומלץ לשלוח הודעות ללקוחות בתאריכים מיוחדים. לדוגמה “יוסי, קבל 30% הנחה לכבוד יום הולדתך” הפנייה האישית והעובדה שאתם זוכרים את יום הולדתו גורמים ללקוח לחוויית לקוח חיובית ותחושה כי הוא לקוח מיוחד שזוכה לדיוור אישי. לכן וישנם סיכויים יותר גבוהים שירכוש מוצר מאשר אם היה מקבל הודעה לקונית וגנרית על מבצע של 30% הנחה.

לא תמיד המידע שאתם שולחים ללקוח עדיין רלוונטי עבורו. באמצעות מערכת דיוור מתקדמת, ניתן להגדיר פונקציה שלפיה כאשר לקוח ילחץ על קישור הוא אוטומטית יועבר לרשימת לקוחות שונה ובה הוא יקבל דיורים מסוג שונה. למשל לקוח לחץ על קישור אני מתעניין במוצר X , כאשר הוא לוחץ הוא מן הסתם מועבר לדף עם מידע על המוצר, אך גם במערכת הוא כבר מקוטלג כלקוח אשר לחץ על הקישור ומעתה הוא יקבל מיילים בנושא אשר בו התעניין. מכיוון שהוא יקבל מיילים בנושא שמעניין אותו ולא מיילים כלליים הסיכוי שהוא יבצע רכישה  גובר.

חשוב לדעת כי מערכת דיוור מאפשרת לפלח מנויים לפי כל אופציה שניתן להעלות על הדעת, כך למשל ניתן לסנן מנויים לפי אזור מגורים, מין, גיל וכו’, הסינון מאפשר לשלוח הודעות ממוקדת לקהל היעד ובכך להגדיל את מחזור המכירות, לדוגמה חברה משיקה מוצר המיועד לגילאי 50+ ניתן לשלוח רק למנויים הקרובים לגיל זה וליצור מסר המותאם אליהם בלבד.

הפילוח מאפשר גם לתזכר לקוחות לפי תאריכים, לדוגמה: אם לקוח רוכש אצלכם מנוי לשנה, מערכת הדיוור תשלח הודעה אוטומטית בזמן מסוים לפני סיום המנוי וכך זו דרך נוספת להגדיל את רווחית העסק.

לסיכום, מערכת הדיוור אינה רק מערכת לשליחת מיילים אלא מערכת המכילה כלים חכמים ופשוטים המאפשרים להגדיל בקלות ובזול את המכירות ולהפוך את העסק הקטן לריווחי.

הכותב הוא אסף שטרן מנכ”ל חברת קומסטאר מערכות- בית תוכנה לפיתוח מערכות מבוססות אינטרנט לניהול חברות ואתרים, המתמחה בבניית אתרים, בבניית מערכות שיווק אינטרנטיות מותאמות לקוח, פיתוח מערכות אינטרנטיות לניהול העסק ופיתוח מערכת הדיוור “שלח מסר

חזרה לחדשות ועדכונים

אני רוצה להשאיר פרטים ושיצרו איתי קשר