איך נהפוך את הקמפיין האינטרנטי לאפקטיבי יותר*

שיטת ה- QUALITY LEAD מבוססת על תוכנה מהפכנית שפותחה בחברת Wave Digital, דרכה ניתן למקסם את מספר האנשים הנכנסים לקמפיין או לאתר, ולהפכם ללקוחות המכניסים כסף ולא רק משוטטים.

 מאת : יניב מרמלשטיין.

גיוס לקוחות חדשים לעסק מהווה את אחד הנושאים המרכזיים עליהם מתבסס הפרסום באינטרנט. לכן, בעלי העסקים רודפים אחר לקוחות איכותיים אשר יכולים להפוך מצרכנים פוטנציאלים לצרכנים בפועל. ה’לידים’ הינם פרטי מידע אודות לקוח פוטנציאלי לרכישת מוצרים או שירותים לעסק. שיטת ה- QUALITY LEAD של Wave Digital, מסייעת לבעלי העסקים להפוך את הקמפיין האינטרנטי לאפקטיבי יותר ולהגיע דרכו לקהלי היעד הרלוונטיים ביותר ולייצר יותר מכירות.

 Man holding social object

אחת השיטות כיום להשגת לידים היא שיטת הביצועים (Performance), בה הלקוח משלם לחברת הקידום באינטרנט על פי כמות הלידים שהקמפיין הניב. לכאורה, מדובר בחלומו הרטוב של כל לקוח שאינו מעוניין לשלם באופן קבוע, אלא לשלם לפי הצלחות. אז איפה הבעיה? ספקי הלידים רוצים באופן טבעי להביא ללקוח כמה שיותר לידים ובמקביל לשלם כמה שפחות עבור כל ליד לאתרים והשותפים אצלם הם מפרסמים. הלקוח מקבל הרבה לידים ומרוצה מאוד, אך בפועל אחוזי הרלוונטיות שלהם ואפשרויות הסגירה נמוכות ביותר. רוב הלידים מתגלים בהמשך כלא רלוונטיים והלקוח נאלץ לבזבז את מיטב כספו בהעסקת איש מכירות שעושה המון טלפונים עקרים שאינם משיגים דבר.

שיטת ה- QUALITY LEAD  מבוססת על תוכנה חדשה שפותחה, שמטרתה להשיג לידים איכותיים שייצרו בסופו של התהליך מכירה. השיטה מאפשרת לעקוב אחרי הלידים הנכנסים ובהתאם לנתח את איכות הפניות ובזמן אמת להתאים ולשנות את הקמפיין, כך שיניב לידים איכותיים יותר.

כל הפניות עוברות לתוכנה, המעדכנת את מנהל הקמפיין האם הליד רלוונטי או לא, האם הוא נסגר לעסקה ובאיזה מחיר. השיטה החדשה טומנת בחובה רווח כפול – הלקוח יכול לעקוב בצורה מלאה כמה פנו ומה נסגר מבחינת עסקאות, ובמקביל ניתן לראות ולנתח און ליין את איכות הפניות ולהבין מכך האם הקמפיין מוצלח. מכיוון שניתן לראות את התוצאות בזמן אמת, ניתן לבצע שינויים בקמפיין באופן מידי, או להבהיר ללקוח שקיימת אצלו בעיה שיש לטפל בה. לדוגמא, אם כל הלידים התגלו כרלוונטיים אנו בכיוון הנכון, אך אם המון נרשמים מתגוררים בחיפה, ואנחנו מחפשים לקוחות מהמרכז, אז אנו נדאג מיד שהקמפיין ימוקד יותר לאזור המרכז. אם היעדר הרלוונטיות נובע מהעלות הגבוהה של המוצר, אנו נפנה מיד למעמד סוציו אקונומי גבוה יותר, אם הלקוחות הפוטנציאליים אינם מבינים את מהות המוצר ואת ייחודו, אנו נשנה מיד את המסר, את מילות המפתח ואת התוכן בדף הנחיתה כדי שאנשים יבינו את מהות המוצר וכו’.

שיטת הלידים המסורתית מסתפקת בעיקר בקידום ממומן – החברה מקדמת את הפרסומים ברשתות פרסום כמו גוגל, פייסבוק, או פרסום בפורטלים נישתיים, כדי שיגיעו למקומן הרצוי וכולם מרוצים, אך מבחינת יכולת הכימות, אין לכך ערך מהותי עבור הלקוח. האם הפעולה הובילה לרווח כלשהו עבורו? אין לדעת, משום שהיא אינה מחוברת למדדים החשובים ללקוח, אלא רק למדדי חשיפה, הקלקות ובמקרה הטוב השארת ליד, שהם חסרי משמעות מבחינתו, ברמת הרווחיות והכדאיות. הלקוח יכול לדעת כמה אנשים הקליקו ונכנסו, אבל לא כמה מהם הפכו ללקוחות, כמה מהם הכניסו כסף לעסק שלו וכמה מהם בכלל משתייכים לקהל היעד הרלוונטי.

בשיטת ה- QUALITY LEAD החדשה, המערכת יודעת לזהות במדויק מהיכן הגיע הליד, מאיזה קמפיין או פלטפורמה הגיע, מאיפה הגיעו הלידים הרלוונטים ומאיפה פחות. לעיתים, השיטה החדשה מחזירה את האחריות לסף דלתו של הלקוח. ישנם מדדים הקשורים כמובן לתחום אחריותנו כחברת שיווק באינטרנט – היכן מפרסמים, מי קהל היעד, מה הקריאייטיב והנראות של המודעה ושל דף הנחיתה וכו’, אך אם הממצאים מראים שמדדים אלו עובדים כשורה, ניתן להבין מכך שהבעיה היא במקום אחר, למשל אצל איש המכירות. במילים אחרות, התוכנה מאפשרת לנו לזהות במדויק מהי החוליה החלשה בתהליך השיווק והמכירה ולשפר אותה בזמן אמת.

ההתנהלות שהתרחשה מול אחד מלקוחותינו המחישה היטב את יעילותה של השיטה החדשה. בתחילת עבודתנו המשותפת הלקוח המדובר התעקש לקדם את עצמו רק דרך גוגל וסירב בתוקף לקידום דרך הפייסבוק. לאחר שהראנו לו את הממצאים שנחשפו בתוכנה החדשה, דעתו התהפכה לחלוטין, ובהתאם גם אסטרטגיית השיווק שבנינו לו. בתחילת התהליך 90% מתקציב הפרסום הוקצה לרשת החיפוש של גוגל, ו 10% לרשת הפרסום של פייסבוק. לאחר 4 שבועות ו 300 לידים שעברו דרך המערכת עד שלב

הפידבק של מתאמי הפגישות וחזרה למנהל הקמפיין של Wave Digital, עלה נתון מובהק המשלב עלות לליד, ועלות לפגישה בפועל, עם עדיפות של 70% לרשת הפרסום של פייסבוק. מיד חלוקת התקציב השתנתה ואחרי חודשיים של קמפיין וניתוח שוטף של התוצאות 95% מתקציב הפרסום מומש ברשת הפרסום של פייסבוק והביא ללקוח מקסימום לידים רלוונטיים לפגישות.

כדי להגיע למיטוב הנכון, מצריכה השיטה החדשה מספר חודשים, אך לאורך זמן היא מייצרת את הלידים האיכותיים ביותר, וחשוב מכך, היא מספקת ללקוח כלים מדידים להצלחה. מיקומו בגוגל אינו אומר ללקוח דבר, לעומת שאלת מיליון הדולר כמה לקוחות סגרו בסוף.

 

*כותב המאמר הוא יניב מרמלשטיין, מנכ”ל חברת Wave Digital, המתמחה בשיווק, פרסום, וקידום מכירות באינטרנט.

 

חזרה לחדשות ועדכונים

אני רוצה להשאיר פרטים ושיצרו איתי קשר