בפלסמה את נראית הרבה יותר טוב… / הלגה רקנטי

 

טיפול פלזמה היא דרך ייחודית מאוד לטיפול בעור הפנים, בעיקר להעלמת קמטים וצלקות של פצעי בגרות. הטיפול מבוצע על ידי מכשיר שבעזרת אנרגיה חשמלית מצליח להוביל לשיפור מראה הפנים ולהעלמת הקמטים. פלזמה היא בעצם סוג מצב צבירה של גז מיונן – כלומר, גז בעל אלקטרונים חופשיים היוצרים מוליכות חשמלית הניתנת לשליטה, ובזכותה מושג השיפור המיוחל במצב הפנים. קבלו את המילה האחרונה בטיפולי הפלזמה המתקדמים, המחוללים ניסים בעור הפנים. והשאלה הגדולה, מה עדיף – טיפול אחד ממוקד ואגרסיבי, או סדרת טיפולים מתונים ומאוזנים? כל התשובות בפנים…

קיימים שני סוגים עיקריים של טיפולים בפלזמה – טיפול בודד המשתמש באנרגיה גבוהה, וטיפולים מרובים המשתמשים באנרגיה נמוכה. בטיפול הבודד מסתפקים (כמו שמרמז השם) בטיפול אחד, בו משתמשים באנרגיה רבה ב”מכה” אחת. בגלל הטיפול האגרסיבי, תופעות הלוואי קשות ביותר ועלולות לגרום לכתמים וצלקות על הפנים, וכמו כן ההתאוששות נמשכת כשבוע שלם – הרבה מאוד זמן ביחס לטיפול פנים. הטיפול באמצעות סדרת טיפולים מתבצע אחת לשלושה שבועות וכולל בדרך כלל שלושה טיפולים. טיפול זה מבוצע כאמור באמצעות אנרגיה נמוכה, ולכן גם תופעות הלוואי מתונות יותר – אדמומיות וקילופי עור בלבד, הנמשכים כ-5 ימים לכל טיפול. ההבדל בין שני סוגי הטיפול נחקר רבות, בעיקר כדי להבין איזה טיפול עדיף מבחינת תופעות לוואי ותקופת ההתאוששות, ועל איזה מהם כדאי להמליץ למטופלים.

השוואה בין שני סוגי הטיפול

מחקר שנערך על ידי ד”ר מליסה ה. בולג בדק את השפעת סדרת הטיפולים על שיפור מצב הקמטים ותקופת ההתאוששות, לעומת הטיפול הבודד. במחקר השתתפו 8 אנשים שעברו סדרת טיפולים באנרגיה נמוכה. במהלך הטיפולים עברו המתנדבים בדיקות רבות וצילומי עור על מנת לראות את התקדמות מצבם. תמונות אלה הועברו לרופאי עור, במטרה לקבל משוב אובייקטיבי לגבי תוצאת הטיפול והעלמת הקמטים. התוצאה הסופית על פי רופאי העור הייתה שיפור של כ-37 אחוזים במצב הקמטים ומשך התאוששות של כ-3 ימים בלבד, בהם נצפו תוצאות קלות יחסית (לעומת שבוע בטיפול הבודד עם תופעות לוואי קשות הרבה יותר). מסקר שערכו בקרב המשתתפים בניסוי התגלתה שביעות רצון גדולה מהתוצאות הסופיות, אך לא ממשך ההתאוששות. לדעת המשתתפים, שיפור מצב הקמטים היה ב-68 אחוז, אך משך ההחלמה נמשך כ-5 ימים.

לטענת ד”ר בולק, משך ההחלמה המדווח שונה ממשך ההחלמה שנראה בבדיקות העור ובתצלומים, ודיווח זה נובע כנראה מתופעות לוואי שאינן קשורות לטיפול, כמו אדמומיות וקילופי עור ברמה נמוכה שאינה נחשבת למשמעותית.

התצלומים ובדיקות העור הראו גם שיפור מצוין במצב במהלך הטיפול עצמו: תוך 4 ימים חלה התחדשות של העור ויצירת קולגן חדש, ותופעות הלוואי נשארו קלות והסתכמו באדמומיות וקילוף בלבד. לעומת זאת, בטיפול הבודד המבוצע באנרגיה גבוהה, ניתן כאמור לצפות גם בתופעות לואי קשות יותר כמו צלקות והופעת כתמים על העור.

 

אז מה עדיף?

מסקנת הניסוי היא שסדרת הטיפולים באנרגיה הנמוכה עדיפה על הטיפול הבודד. מכל הבחינות, לסדרת הטיפולים יתרונות משמעותיים לעומת הטיפול הבודד. בעזרת סדרת הטיפולים השיפור ברמת הפנים מושג עם מינימום תופעות לואי או סיכונים. למרות שסדרת הטיפולים היא דרך ארוכה יותר, הכוללת ימי טיפולים רבים וימי התאוששות נלווים, הטיפול קל ומוצלח יותר, ולכן במקרה זה הדרך הארוכה עדיפה על הקצרה…

 

*הלגה רקנטי היא מפתחת שיטת שלושת השלבים של Helga (טיפול, שינוי, שימור) המבוססת על מטרות ותוצאות מדויקות, ועל טיפול כולל בשורש הבעיה מעבר לטיפול בתופעות הלוואי והסימפטומים. השיטה שפיתחה משלבת בין עבודה פנימית (תפריטים לתזונה נכונה, תוספי מזון ושינוי באורח החיים) לבין עבודה חיצונית (תכשירים ייעודיים, קרמים ומכשור מתקדם), היוצרים מעטפת טיפול כוללת והוליסטית, בעלת השפעה משמעותית וארוכת טווח על מצב העור.

 

כתובת: מגדל עזריאלי ראשונים, שדרות נים 2, ראשון לציון

טלפון: 03-964-5111

הספרים נמכרים ב’סטימצקי‘ וב’צומת ספרים‘ ב- 116 ש”ח במקום ב- 129 ש”ח .

לאתר של הלגה רקנטי

לעמוד הפייסבוק של הלגה רקנטי

חזרה לחדשות ועדכונים

אני רוצה להשאיר פרטים ושיצרו איתי קשר