ברוך אלרון בסלון ד’אוטון

יצירותיו של ברוך אלרון, יוצגו בתערוכה הבינלאומית Salon d’Automne (סלון ד’אוטון), מאירועי האמנות החשובים בעולם, המגיעה להציג בישראל.

 

ברוך אלרון בסלון ד’אוטון.
ברוך אלרון בסלון ד’אוטון.

תערוכת Salon d’Automne (סלון ד’אוטון) מעניקה הזדמנות יוצאת דופן לאמנים מתחומי הציור, פיסול, צילום, אמנות עכשווית, אדריכלות, מוסיקה, קולנוע, וריקוד, לפרוץ לתודעת הציבור. אירוע זה עונה על צורך משמעותי, של המשך הדיאלוג המרתק בין אמנים פלסטיים ישראליים ואלו שבאו לצרפת מכל קצוות תבל, המציגים בסלון ד’אוטון. מהדורת  2014היא בעלת חשיבות ייחודית בשל ציון השנה ה 70- לשחרור פריז מגרמניה הנאצית. כהוקרה לגישה האמיצה של חבורת האמנים הזו במהלך שנות המלחמה, החליט פיקסו להציג בסלון כשמונים יצירות, שצוירו כולן במהלך הכיבוש! באותה הרוח נכנסה בכוח לסלון קבוצת האמנים הסוריאליסטיים בשלמותה: מירו, מסון, ארנסט, טנגווי, מגריט, דלוו, בראונר, דומינגז וכו’… שאירחה גם את הרטרוספקטיבה ליצירותיו של חיים סוטין. מהדורת 2014 של הסלון מוקדשת לאמנים היהודים שנרצחו במחנות ההשמדה.

אירוע פתיחת התערוכה יתקיים ביום חמישי ה-20 לנובמבר בשעה 19:00, ביריד המזרח בנמל ת”א, אולם הפדרציה, ברחוב התערוכה 3, כיכר המזרקה מאחורי האנגר11. התערוכה תנעל ב-23 בנובמבר.

בתערוכה יוצגו חלק מיצירותיו של הצייר ברוך אלרון (1934 – 2006), אשר משקפים שפה מגוונת וייחודית בהשפעת הסוריאליזם ו”הריאליזם הפנטסטי”. הסוריאליזם מספק לברוך אלרון את הקרקע בה הוא מצליח לגבש את זהותו, הבאה לידי ביטוי ביצירות מהמרגשות ביותר בשדה האומנות הישראלית העכשווית, העוסקות באהבה, חיים ומוות. ההתבוננות בציוריו של ברוך אלרון מהווה סוג של הרפתקה. הסמליות העשירה ביצירתו לצד הדיוק הריאליסטי בוראים עולם חדש, פנטסטי, המעלה שאלות רבות על עצם קיומנו. יכולתו הווירטואוזית של אלרון באה לידי ביטוי ביצירת סצנות מהותיות עכשוויות, הנוגעות לרוח הימים האלה, בעודו מתמקד בתכנים הלקוחים מהטבע ומהסביבה הקרובה, לרבות המוזיקה הנוף, והזמן המסמן את אותותיו על בן האנוש.

אלרון יצר שילוב יוצא דופן של דימויים פיגורטיביים מציאותיים יחד עם מרכיבים סוריאליסטיים. מרכיבים אלו מוצגים בשלל קונפליקטים ופרדוקסים שהניעו אותו אל מחוזות הדמיון, תוך שימוש באמצעים סימבוליים ומטפוריים המדגישים את נושא היצירה. ברוך אלרון זכה להכרה בחייו בארץ הולדתו רומניה, ברחבי אירופה, בארצות הברית, באפריקה ובישראל. מאז שעלה לארץ בגיל 30, לפני כחמישים שנה, ועד מותו לפני שמונה שנים, לא הפסיק לצייר ולהציג. עבודותיו של אלרון, מעוררות עניין רב גם כעת לאחר מותו. תמונותיו הוצגו במוזיאונים בבוסטון, ניו יורק, טורונטו, וינה, סולינגן, קובלנץ והרצליה. אלמנתו לידיה אלרון, המטפלת בעיזבונו, מבקשת להעניק לקהל חובבי האמנות בישראל הזדמנות נוספת להיכרות עם יצירתו.

קישור למצגת של דר’ דורל שור על עבודותיו של ברוך אלרון:

http://www.baba-mail.co.il/view_6700/search.aspx

חזרה לחדשות ועדכונים

אני רוצה להשאיר פרטים ושיצרו איתי קשר