דיוור במייל – מי, מה כמה ולמה?

מאת אסף שטרן מנכ”ל של חברת דיוור “שלח מסר”.

בעלי עסק רבים עומדים בפני שאלות מהותיות בבואם לשלוח דיוור – מהם אחוזי הפתיחה הנפוצים? איך ניתן להגדיל אותם? כמובן שהמפתח לכך נעוץ באיכות המיילים, בכמות, בתזמון ובהתאמה לקהל היעד. על כך נפרט עוד במאמר הבא.

אחוזי פתיחה

הממוצע העולמי מצביע על 14% פתיחה של מיילים. כמובן שנתון זה הוא רק ממוצע – ישנן חברות רבות ששולחות דיוור איכותי ואחוזי הפתיחה שלהם עומדים על,30-40% בעוד שחברות ששולחות תוכן כללי לרשימה כללית של לקוחות יכולות להגיע רק ל- 4% פתיחה, כך שנתון זה אכן משקף את המציאות.

הסיבה לנתונים הללו נעוצה בכמות, באיכות ובתזמון:

כמות – אדם ממוצע מקבל ביום כ-75 מיילים. זוהי כמות עצומה של מידע ולכן מומלץ לא “להפציץ”. מספיק לשלוח מידע פעם בשבוע ואפילו פחות, בהתאם לתוכן.

איכות – מומלץ לשלוח תוכן איכותי המועיל ללקוח. מידע כמו טיפים, עצות, חידושים בתחום או הטבות.

תזמון– פעולה נוספת שניתן לעשות כדי להגדיל את אחוזי הפתיחה, היא שליחת מיילים בשעות בהן קיימים אחוזי פתיחה גדולים יותר, וכך המייל שתשלחו יהיה ראשון ברשימה.

אחוזי הפתיחה גדולים יותר בין השעות 8-9 בבוקר ובין 3-4 אחה”צ.
שימו לב שבוודאי גם אתם פותחים את המייל עם הגעתכם לעבודה ולאחר מכן בסוף היום. כמובן שלא כולם עובדים בשעות אלו, מורים למשל מסיימים לעבוד מוקדם יותר ועובדי הייטק מאוחר יותר, ולכן יש לתכנן את תזמון השליחה לפי קהל היעד. במידה ושולחים ללקוחות חו”ל, יש לבדוק כמובן מה השעה בחלקו השני של העולם ולתזמן את השליחה בהתאם. 

את התכנים אגב, כדאי להתאים לשעות – נושאים עסקיים שדורשים טיפול, עדיף לשלוח בבוקר, עם פתיחת היום, כך שהמידע ירוץ לנו בראש כל היום או נוכל לבקש מהמזכירה לקבל הצעת מחיר. נושאים הנוגעים לחיים המשפחתיים או אימהות, למשל בנושאי ילדים והורות, אפשר לשלוח בשעות הצהריים המוקדמות. נושאים אישיים או זוגיים, למשל עצות לזוגיות ולחופשות וכו’, עדיף לשמור לשעות הצהריים המאוחרות, רגע לפני שיצאנו מהעבודה או כשרק חזרנו לשקט של הבית.

טיימינג זה הכול בחיים

אם אתם שולחים מייל ללקוחות ממגזרים שונים ומדתות שונות, כדאי מאד לבצע תחקיר על אוכלוסיית היעד לפני שליחת המייל כדי למנוע מבוכות.

חגים ומועדים – כדאי תמיד לבדוק שבלוח השנה לא נופל יום שליחת המייל ביום חג או יום אבל לאומי, מכיוון שאנשים יהיו אז בחופשה או שתוכן המייל לא יתאים למצב הרוח.

תארו לעצמכם שתשלחו מייל ללקוחות מהמגזר הערבי, אשר יגיע אליהם בבוקרו של היום הראשון לרמאדן, כאשר לפניהם חודש של צום, ובמייל יופיעו מתכונים לימי הקיץ החמים…במקום שהמייל יחשוף את העסק ויגדיל את המכירות הוא רק יגרום לתסכול. ללקוחות אלו אפשר למשל לשלוח מייל בשעות הצהריים הכולל מתכונים שישברו לכם את הצום, כך במקום תסכול הלקוחות ירגישו שמבינים אותם ומצליחים להגיע לליבם. 

דוגמא נוספת – במידה ושולחים מייל ללקוחות דתיים, ישנם ימים מסוימים שבהם זה פשוט לא מתאים, לדוגמא צום י”ז בתמוז וצום תשעה באב.

אגב, אם כבר מדברים על ימים אלו, ישנם שלושה שבועות בשנה בהם נוהגים לא לאכול מוצרי בשר ולא ללכת לים. אלו למשל ימים לא מתאימים לשליחת קופונים על גלגלי ים או מתכונים בשריים…

חרדי ערבי ונוצרי פתחו מייל

זה אומנם נשמע כמו התחלה של בדיחה אך זו המציאות… בכל פעם ששולחים מייל יש לקחת בחשבון את המטען התרבותי שפותח המייל הגיע ממנו ושיגרום לו לפרש אותו בצורה שונה. זאת הסיבה שיש להתאים את המייל לקהל היעד.

לדוגמא, למרות שבמגזר החרדי קיים איסור על אינטרנט, עדיין ישנם רבים המחזיקים בו, בעיקר לצרכי עבודה, אך עדיין תמונות מסוימות שישלחו אליהם במייל או אפילו תכנים מסוימים, עלולים להוות בעיה.

במידה ולקוח חרדי יקבל מייל עם תמונה המנוגדת לאורח חייו, במרבית המקרים הוא יובך וירגיש שלא מתחשבים בו. במידה ואתם לא בטוחים, תוכלו להראות את התמונה למכר שלכם או למישהו המכיר את המגזר לעומק. עדיף לחוות אי נעימות אחת, מאשר לשלוח לאלפי אנשים ולקבל תגובות לא נעימות או כמות גדולה של הסרות.

כך גם בנוגע ללקוחות מהמגזר הערבי שרובם אינם נוהגים לשתות יין מטעמי דת. במידה ותשלחו אליהם מייל על ערב גבינות ויין או ערב טעימות יין וסיור ביקב, יתכן מאד שירגישו שאתם בתור מדוורים לא באמת מכירים אותם, והרי כל העניין בדיוור במייל הוא לתת ללקוח תחושה שמכירים היטב אותו ואת צרכיו. לכן, צריך להיזהר מאד ולהכיר את הרגישויות של כל מגזר.

דיוור חכם ומותאם אישית

כאשר שולחים מייל דרך מערכת דיוור ניתן בקלות להסיק נתונים רבים על הגולש, לדוגמא, ניתן לראות בסטטיסטיקות את נתוני הפתיחה ואת הקישורים שאליהם נכנסו הגולשים.

לדוגמא, במידה ושלחתם מייל עם קישור לטיפים ‘איך לארגן את הילד בבוקר לגן’, תוכלו להפיק רשימה של פותחי הקישור ולשלוח אליהם דיוורים הנוגעים להורים לילדים. 

אז נכון שסטטיסטית ייתכן שיהיו בודדים שילחצו על הקישור למרות שאין להם ילדים, אבל רובם יהיו הורים לילדים, ואם תתחילו לשלוח להם מייל ממוקד במיוחד אליהם, רשימת הדיוור תהיה איכותית יותר ואחוזי הפתיחה יגדלו.

בסופו של דבר, כל הפעולות הללו – האיכות, התזמון, הכמות, ההכרות עם קהל היעד והתאמת התוכן לאוכלוסייה, יגרמו לכך שהמייל יהיה איכותי יותר, רלוונטי יותר, אחוזי הפתיחה יהיו טובים יותר והקשר עם הלקוחות יתחזק וישתפר.

כותב המאמר הינו אסף שטרן מנכ”ל של חברת דיוור “שלח מסר”.

חזרה לחדשות ועדכונים

אני רוצה להשאיר פרטים ושיצרו איתי קשר