האמן עומר בא – דיאלוג מרתק בין תרבויות

במסגרת שיתוף פעולה בין הגלריה ללימודי אפריקה והתוכנית הבינתחומית לאמנויות של שנקר הגיע לארץ האמן הסנגלי – שוויצרי עומר בא, המתמודד ביצירתו עם המרקם התרבותי הנובע מאורח חייו, בו הוא מחלק את זמנו בין סנגל לשוויץ.

 

עומר בא

הגלריה ללימודי אפריקה הוקמה מתוך מטרה לחשוף את התרבות האפריקאית לקהל הרחב, ולהציג את העושר התרבותי של היבשת. במסגרת פעילותה יצרה הגלריה שיתוף פעולה עם התוכנית הבינתחומית בשנקר ויחד תכננו סמינר מיוחד, הכולל את הגעתו של האמן הסנגלי עומר בא למפגש בינו לבין הסטודנטים, המשלב התנסות, הרצאות וסדנאות אמן של שבוע.

עומר בא נולד בסנגל שבמערב אפריקה, חי ויוצר בשנים האחרונות בז’נבה, שווייץ וכן בדקאר שבסנגל. עבודותיו משקפות את המתח בין זיכרונותיו מארץ מולדתו למציאות חייו באירופה וכן מכך שבעיני הסנגלים הוא כבר נחשב לזר. בשנים האחרונות הציג מעבודותיו בתערוכות יחיד ובתערוכות קבוצתיות ברחבי העולם, בין היתר בגלריית היילס בלונדון (2011) ובהיכל האמנות של אאורו (שווייץ, 2012). בשנת 2011 הוענק לו פרס האמנות היוקרתי של שווייץ ויצירותיו מצויות באוספים של מוזיאונים וגלריות מובילות.

‘הגלריה ללימודי אפריקה‘ היא גלריה המחויבת לחשיפת הקהל הרחב לאמנות ולתרבות האפריקאית, באמצעות תערוכות ושיתופי פעולה אמנותיים בין מוסדות אקדמיים ואמנים מאפריקה ומישראל. כל זאת במטרה להעשיר ולהרחיב את נקודת המבט על ההוויה האמנותית, אל מחוזות שמעבר לראיה המסורתית של המערב את האמנות. הגלריה עוסקת בהפצת התרבות והאמנות האפריקאית, הנגשת הידע לציבור הרחב, שיתופי פעולה אמנותיים בין אקדמיות ואמנים לטובת הקהל הרחב, וחשיפתה לקהל שעד כה התייחס בעיקר להיסטוריה של האמנות מנקודת מבט אירופאית ואמריקאית, תוך הדגשת נקודת המבט האפריקאית.

 

 

 

חזרה לחדשות ועדכונים

אני רוצה להשאיר פרטים ושיצרו איתי קשר