הועידה הגדולה בעולם בתחום עסקי המוזיקה/SABINA

ישראל השתתפה לראשונה בוועידת המוזיקה MIDEM בקאן, צרפת

“החל מהשנה, גם לתעשיית המוזיקה הישראלית ניתנה ההזדמנות לקחת חלק באירוע הגדול בעולם בתחום עסקי המוזיקה, ליצור קשרים עם בכירים בתעשייה מכל העולם ולהזניק קריירות של אמנים מקומיים המקווים לפרוץ לשוק הבינלאומי”, אומרת SABINA, שנטלה חלק בביתן הישראלי הראשון, אשר הוקם על ידי חברת Suits You, נציגת  MIDEM בישראל. SABINA נפגשה עם מפיקים בינלאומיים ובכירי התעשייה לצורך יצירת שיתופי פעולה.

הועידה הגדולה בעולם בתחום עסקי המוזיקה, מתרחשת  מדי שנה בקאן, צרפת, מאז 1967. הועידה נועדה לסייע לתעשיית המוזיקה ושותפיה הטבעיים להתפתח עסקית ויצירתית באמצעות מפגש מפרה בין כל שחקני המפתח של התעשייה: אמנים, סטארטפיסטים, מנהלים, לייבלים, מפיצים וכו’. מדי שנה מגיעים ל-1,000 ביתני הועידה למעלה מ-6,000 אורחים מ-80 מדינות, והוא מסוקר על ידי כ-300 עיתונאים מכל רחבי העולם. בשנת 2018 לקחו חלק בפסטיבל יותר מ-1,900 חברות, נערכו בו 95 כנסים, 44 אירועי פיצ’ינג ושואוקייס ונערכו בו 330 הרצאות. בין החברות, הארגונים והלייבלים המובילים שלקחו חלק בפסטיבל השנה ניתן למנות את שאזם, apple מיוזיק, youtube, ביולר רום, פייסבוק, ספוטיפיי, BMG, סוני מיוזיק, וורנר בראדרס ועוד רבים. בין ערוצי התקשורת שסיקרו את הפסטיבל באופן קבוע: ה-BBC, לה מונד, וראייטי ועוד. הפסטיבל נותן דגש גדול על הבנת שוק של 360 מעלות, על מנת לנצל היטב הזדמנויות עסקיות, הן על ידי מנהלים והם על ידי האמנים עצמם.

המפגש החד-פעמי הוליד במהלך השנים יוזמות רבות חדשות, שנועדו לנצל את נוכחות כל קודקודי התעשייה הבינלאומיים במקום אחד. כיום, לצד התערוכה העסקית שבמרכז הפסטיבל, מתקיימים מדי שנה גם מפגשי נטוורקינג, ישיבות בנושא זכויות יוצרים, מסיבות ערב, מפגשים עסקיים בבתי המלון ועוד. בביתן הישראלי של ועידת MIDEM השתתפו הסטארטאפ של עברי לידר ורוני וונזה, נשיא גפן רקורדס לשעבר, tunefork, feature ועוד סטארטפים פורצי דרך בתעשייה לצד אמנים מצליחים כגון SABINA ואף אינפקטד מאשרום שהופיעו בבימה המרכזית ובביתן הישראלי והעבירו מאסטר קלאס.

“לאור חוסר ההשקעה המספקת של ישראל באמנים בכלל ובתעשיית המוזיקה בפרט, אני שמחה שסופסוף נוצרה פלטפורמה דרכה נוכל לממש את הפוטנציאל הכלכלי המשמעותי של תעשיית המוזיקה הישראלית,  באמצעות מפגשים עם מפיקים בינלאומיים ובכירי התעשייה, ויצירת שיתופי פעולה מוזיקליים ועסקיים”, אומרת SABINA, מוזיקאית, זמרת יוצרת ופעילה חברתית, המקדמת את המוזיקה והתרבות הישראלית בעולם. בקרוב תופיע SABINA בפסטיבל Waves באוסטריה, כדי ליצור חיבורים מוזיקליים מרתקים בין מזרח למערב. זו הפעם השנייה שהיא מופיעה עם להקתה בפסטיבל, ובנוסף אחראית על הקונספט המוזיקלי של המשלחת הישראלית.

לפני שנה הוציאה את אלבומה האחרון Purple ribbons שהופק ע”י המפיק המוזיקלי יוסי מזרחי, ובלוס אנג’לס על ידי מפיקים בינלאומיים מוכרים –  John Ho ו-Warren Huart, אותו השיקה בהופעה עם עדי אולמנסקי. אלבום העוסק בחייה מילדותה בגרמניה לעלייה לארץ, הקריירה בהוליווד ועד ליוצרת, פעילה חברתית ואם, כפי שהיא היום. הקליפים שודרו בערוץ OUTtv באירופה וזכו לאלפי צפיות. לאורך הקריירה, כתבה והלחינה שירים מוכרים, שחלקם הופקו על ידי קורין אלאל ולואי להב, והופיעה עם אמנים מוכרים, ביניהם ירמי קפלן ועדי אולמנסקי. בימים אלה עובדת על אלבום חדש, ועל סיבוב הופעות בארץ ובחו”ל. לאחרונה מונתה SABINA לפרזנטורית של עמותת ‘הופכות את היוצרות’, הנאבקת ליציאת נשים ממעגל הזנות.

“בזמן שבישראל עוד חוגגים את הצלחת האירוויזיון שעלתה למשלם המסים עשרות מיליוני שקלים, תעשיית המוזיקה לכשעצמה מתמודדת עם היום שאחרי – אף גורם ממשלתי לא מצא לנכון לממן את הקמתו של ביתן ישראלי למוזיקאים, יוצרים וסטארטאפים בתחום המוזיקה, ואף לא לתת חסות מינימלית למי מיהם שרצה לקחת חלק בוועידה”, אומרת טלי שלו, נציגת ישראל בוועידת MIDEM. “יד אחת משקיעה מיליונים באירוויזיון, ויד אחרת מתנערת מקידום יוצרים וסטארטפים  בפסטיבל המוזיקה הגדול בעולם, שהפך את סאונדלקאוד למה שהיא היום. באופן אירוני, דווקא המארגנים הצרפתיים שלא פעם מואשמים באנטישמיות, היו אלו שממנו את השתתפות הנציגות הישראלית, בשל מעמדה של ישראל כאומת חדשנות, לאחר ששום גוף ציבורי לא הסכים לקחת על עצמו את המימון כפי שנעשה בכל המדינות האחרות”.

לדף הפייסבוק  >> https://bit.ly/2Rgrxh0

לעמוד האינסטגרם >> https://bit.ly/2IjNoRV

חזרה לחדשות ועדכונים

אני רוצה להשאיר פרטים ושיצרו איתי קשר