היעד: שיקום יכולת הצריכה

מאת : אורלי אייזיק.

כבר מזמן אנו לא קונים את רוב הדברים “כי צריך”, אלא כי מישהו דואג לזה שנרצה, שיבוא לנו, ובהרבה מקרים אנו נותנים מענה קנייני לצרכים שבלב, שבינם לבין ה”חובה” הדרך ארוכה.

ימים אלו אינם ימים של “עסקים כרגיל”, מה שגם לפני המלחמה שהכריזה רשמית על הפרה מוחלטת של השגרה, עסקים רבים נלחמו על עצם קיומם.

הסטטיסטיקות על אחוז העסקים המצליחים מתוך העסקים הנפתחים בהחלט מדאיגות, כמו גם אלו המתייחסות לכמות העסקים הנסגרים. עסק נפתח מניע שורה שלמה של ספקים העובדים למענו, ולהפך..

היעד המרכזי מיד בתום המלחמה יהיה להוציא את הצרכנים הפוטנציאליים ממצב ההקפאה אליו הם נכנסו ולהניע מחדש את גלגלי הצריכה והצמיחה.

כשנחזור לשגרה (במהרה בימינו אמן) סביר שנמצא שלושה סוגים עיקריים של צרכנים:

– הצרכנים שירצו לפצות עצמם על הזמן הקשה של מתח ולחץ נפשי ולעתים אף של סכנה ממשית. צרכנים אלו ירוצו לרכוש ברגע שיתאפשר כדי לפצות על הזמן האבוד.

– הצרכנים שיגיחו אט אט עד שיהיו בטוחים שהסכנה אכן חלפה, שהמצב החדש אינו זמני מדי ורק אז ישובו לחלק מהרגליהם, וגם זאת בהדרגה.

– הצרכנים שיישארו בטראומה גם לאחר שהכל יסתיים, והתזכורת לשבריריות הקיומית תמשיך ללוות אותם עוד זמן לא מבוטל עד שישוקמו הרגליהם הצרכניים.

במקביל נמצא גם שלושה סוגים עיקריים של משווקים:

–         אלו שחתכו בבת אחת כל פעילות שיווקית וקודם כל עצרו תקציבים, שינו מהלכים שתוכננו ובאופן כללי הקפיאו כל פעילות מקדמת. אלו העסקים שיתקשו יותר מהאחרים להניע מחדש את גלגלי הפעילות.

– אלו שלא הפסיקו לתמוך במותג לגמרי אך ביצעו קיצוצים משמעותיים בתקציבים, הקטינו פעילות וניסו למזער השקעות לטווח בינוני וארוך.

– אלו שעשו הערכת מצב ויצרו תכניות עבודה חדשות וגמישות יותר המתאימות למצב. במקום לעסוק בקיצוצים הם הגבירו קריאטיביות ומצאו דרכים חדשות לתקשר עם הצרכנים שלהם. אלו המשווקים שיתאוששו הכי מהר וייפגעו הכי פחות.

 

לעסקים שונים, כמו גם לצרכנים שונים, נכון להימצא בזמן מסוים בשלב מסוים. אין נוסחת קסם המתאימה לכולם. מחקרים מוכיחים כי עסקים גמישים שאינם מוותרים על האסטרטגיה שלהם גם בתקופות לא קונבנציונליות יוצאים נשכרים. חשוב לחדד גם בשגרה מיומנויות של גמישות מחשבתית, יכולת להתחבר לצרכן בכל שלב בו הוא נמצא וייזום דרכים חדשות לתקשר אתו תוך שמירה על המותג.

 

לחיי השגרה הברוכה,

אורלי אייזיק – ייעוץ, שיווק ואסטרטגיה 

0523-539539  http://www.orlyeizik.com

 

חזרה לחדשות ועדכונים

אני רוצה להשאיר פרטים ושיצרו איתי קשר