הקורלציה בין עיצוב אתר אינטרנט לבין חוויית גלישה חיובית

עיצוב הוא דרך לבטא תחושות, רגשות, מטרות וכוונות, ללא מילים. העיצוב הוא למעשה שפה משלו, ולא משנה באיזה תחום אנחנו מדברים – עיצוב הבית, עיצוב בגדים, עיצוב תעשייתי ועיצוב אתרי אינטרנט. הדבר חשוב במיוחד כאשר יש לנו מוצר לשווק או למכור. חלק גדול מאוד מתהליך המכירה וההתעניינות של הרוכש הפוטנציאלי, נעשה ללא מילים, כתובות או מדוברות. מדובר כמובן באופן בו המוצר נראה ונתפס על ידי האדם שבוחן אותו, ועל ידי הסביבה.

עיצוב אתרים

כאשר אנחנו מדברים על עיצוב אתרי אינטרנט, העיקרון שתואר לעיל הוא למעשה זהה. כל אתר אינטרנט, בין אם הוא מיועד להעביר תוכן מעניין, למכור מוצר, לשווק שירות, או לעשות דברים אחרים, מתבסס על התקשורת שלו עם הגולש. על מנת שאתר אינטרנט יחיה, הוא זקוק לגולשים. מהצד השני, על מנת שגולשים יהנו באתר אינטרנט, הם זקוקים לחוויית גלישה קלה, נעימה וחיובית.

מכאן מתחיל אותו קשר מופלא בין עיצוב אתר אינטרנט לבין חוויית גלישה חיובית. בסופו של דבר, אתר אשר מעוצב היטב, לא צריך לדבר יותר מדי או לכלול יותר מדי תוכן. העיצוב כבר אומר לגולש במה מדובר, מה עליו לעשות, במה עליו להתמקד, וכיצד הוא יכול להשתמש באתר. מדובר בשפה אוניברסאלית, אשר כל אחד יכול להבין, ללא הבדל דת, שפה, מוצא, מין וכדומה. זה היתרון הגדול של העיצוב. העיצוב משדר ישירות אל המוח שלנו, וגורם לנו להבין בשניות מה שהרבה מאוד טקסט היה יכול לגרום לנו להבין בדקות או בשעות.

התחרות על חוויית הגלישה

חוויית גלישה חיובית היא הא’ – ב’ של כל אתר אינטרנט. ברגע שאתר מציע חוויית גלישה חיובית הוא גורם לגולשים להישאר, אך ברגע שחוויית הגלישה הופכת לשלילית, והגולשים מרגישים כי לא נעים להם, לא נוח להם, לא כיף להם ולא ברור להם – הם יעזבו את האתר תוך פחות משניה. הקצב המהיר של האינטרנט יוצר למעשה תחרות אדירה, סמויה וגלויה. אתרים מתחרים ביניהם לא רק על מספר הגולשים שמגיעים אליהם, אלא גם על משך הזמן שגולש נשאר באתר, ועל מספר הדפים שהוא קורא או מספר הפעולות שהוא מבצע. מדובר בנתונים חשובים ביותר לכל בעל אתר, משום שאתר בו ממוצע הפעולות שגולשים מבצעים הוא גבוה, הוא אתר מצויין. מדובר באתר אשר הצליח לפענח את סוד הקסם של השתתפות פעילה של גולשים. זוהי בהחלט עדות לכך שבאתר הזה יש חוויית גלישה חיובית. אך מה הופך את חוויית הגלישה לחיובית?

ובכן, התשובה טמונה בעיקר במונח אחד – עיצוב. העיצוב הוא הדרך של בעל האתר לשדר מסרים במהירות אדירה לגולשים שלו, ובכך לתרום להתלבטות הזריזה שלהם בדבר הישארות באתר או מעבר מיידי לאתר אחר. עיצוב מושך, נעים, ממוקד ומיוחד, הוא גם דרך נהדרת למתג אתר. מספיק שיהיה לכם לוגו קטן ומיוחד, או שילוב ייחודי של שני צבעים או יותר – כל מי שיראה את האלמנטים האלה בהמשך, ידע תוך פחות משניה כי מדובר באתר שלכם, וידע כי המקום אליו הוא הגיע קשור איכשהו אליכם. זוהי דרך נהדרת להראות כיצד עיצוב חוסך במילים ובזמן.

 

מידע אודות לימודי עיצוב גרפי לאינטרנט
ניתן למצוא מידע אודות קורסים לגרפיקה ממוחשבת באתר מכללת סולו – לימודי עיצוב גרפי onlinegraphic.co.il

חזרה לחדשות ועדכונים

אני רוצה להשאיר פרטים ושיצרו איתי קשר