חברות אחזקה פרטיות יכולות לחסוך הרבה

אם גם אתם מקווים להוזלה בחשבון הארנונה החודשי, כדאי שתדעו כי ניתן להשיג זאת באמצעות הפרטה חלקית של השירותים המסופקים על ידי העירייה בה אתם מתגוררים. המציאות בארץ מראה כי עיריות מבזבזות כספים רבים עקב הפעלה לא יעילה של כוח אדם ומשאבים טכנולוגיים. החלטה אחת פשוטה, יכולה לחסוך למשלם המיסים ולכם הרבה מאד כסף - להעביר את הפעילות לחברות אחזקה פרטיות.


מאת: יואל רדושר מנכ”ל חברת א.ד.מ ניהול ואחזקת מבנים בע”מ

אם גם אתם מקווים להוזלה בחשבון הארנונה החודשי, כדאי שתדעו כי ניתן להשיג זאת באמצעות הפרטה חלקית של השירותים המסופקים על ידי העירייה בה אתם מתגוררים. המציאות בארץ מראה כי עיריות מבזבזות כספים רבים עקב הפעלה לא יעילה של כוח אדם ומשאבים טכנולוגיים. החלטה אחת פשוטה, יכולה לחסוך למשלם המיסים ולכם הרבה מאד כסף – להעביר את הפעילות לחברות אחזקה פרטיות.

אחד הנושאים המרכזיים העומדים על הפרק בכל הקשור לניהול תקין של הרשות המוניציפאלית הוא התקציב. ההכנסה של העירייה בארץ מורכבת משני חלקים עיקריים, מיסים מהתושבים ותמיכה ממשלתית. את החלק של המדינה קשה מאד לשנות היות והוא נקבע בדיוני תקציב בכנסת, אולם את החלק של המיסים אותו גובים מהתושבים קובעת העירייה ואותו ניתן לצמצם. כיצד? על ידי ניהול נכון של אספקת השירותים לתושבים. כמו בבניין משותף כך גם בעירייה, יש צורך בחברת אחזקה המתמחה בניהול יעיל של מספר משימות בו זמנית. פינוי אשפה וגזם, תחזוקת מתקני ספורט, נופש וגינות ציבוריות, עבודות עפר, תיקון כבישים וסימוני מדרכות. כל אלו דורשים תיאום מיטבי בין הקבלנים השונים כדי למנוע תשלומים מיותרים ופגיעה ברמת השירות הניתנת לתושבים.

את היתרונות של הפרטת השירותים ניתן למצוא במספר דוגמאות. בעבר, נהגה כל עירייה להחזיק צוותים קבועים לטיפול בתקלות במערכת המים ואינסטלציה עירונית. כאשר לא היו תקלות כלל- הצוותים לא ביצעו עבודה אך המשיכו לקבל שכר. כיום ישנן עיריות שהעבירו שירותי תיקונים אלו לחברות חיצוניות המעסיקות אינסטלטור ומשלמות להן לפי קריאה. התייעלות ניתן למצוא גם בתחום האבטחה הפיזית כאשר עסקים הנמצאים באזורי תעשייה הפרוסים בעיר, משכירים שירותי אבטחה מחברות שונות ונוצר מצב שכמה חברות מופקדות על אותו בניין. במקום זאת, יכולה העירייה להציב מוקד ביטחון אחד באותו אזור ובכך לחסוך לאותם עסקים בעלויות האבטחה.

השינוי לא רחוק מלהגיע וחשוב לציין כי האפשרות להפריט מקובלת גם במקומות אחרים בעולם והיא נתונה להחלטתו של ראש העיר ומועצת המנהלים המכהנת. בארץ יש כבר עיריות שאימצו הליך זה והחלו לחסוך לצד כאלו הדוחות את הקץ. ייתכן וזה הלחץ הכלכלי שגרם לשינוי התפיסה וייתכן כי מדובר בהבנה של המנהלים באותן עיריות שכן הפריטו כי על אף העובדה שמדובר ברשות ממשלתית, חייבים לנהל אותה כחברה עסקית על מנת שלא תגיע למצב של פשיטת רגל.

אין ספק כי הליך מסודר של העברת אחריות על חלק מהשירותים אותם מספקת העירייה לחברת אחזקה פרטית, יכול להביא לחסכון רב בהוצאות התפעול בטווח הקצר ולירידה בהיקף תשלומי הארנונה הנגבים מהתושבים בטווח הארוך. בנוסף, הפרטה של שירותי התפעול כאמור, תביא לכך שהעירייה תוכל להתמקד בשיפור אספקת שירותים קהילתיים לתושבים בתחומים כמו רווחה, תרבות, חינוך, דיור , איכות הסביבה וספורט.

חברת א.ד.מ ניהול ואחזקת מבנים בע”מ הינה חברה המתמחה במתן שירות ניהול ואחזקת מבנים, בעיקר בנייני משרדים. בניגוד לחברות אחרות החברה מספקת מטרייה רחבה של שירותים ומוצרים נלווים המאפשרת לה לבצע התאמה מדוייקת לפי סוג הנכס וייעודו. לא.ד.מ וותק של 15 שנה ובין לקוחותיה נמנים:סלקום,  אסם, שטראוס,  קופת חולים מאוחדת, יורוקום ועוד.

חזרה לחדשות ועדכונים

אני רוצה להשאיר פרטים ושיצרו איתי קשר