חנות ממתקים של אמנות

מי לא רוצה ציור מקורי תלוי בסלון? ומה יכולה להיות מתנה מתאימה יותר מזה לכבוד ולנטיינס דיי? עד היום, ציורים מקוריים ניתן היה לרכוש רק באלפי דולרים, ואילו היום, בגלריה פחות מאלף נמכרים כל פריטי האמנות הישראלית המקורית במחיר של עד 1,000 דולר.

 

גלריית “פחות מאלף” היא פורמט חדשני שטרם נראה בישראל – יצירות אמנות מקוריות של אמנים ישראלים, במחירים שווים לכל נפש, עד פחות מאלף דולר. מטרתה של הגלריה להנגיש את האמנות הישראלית לציבור הרחב, או במילים אחרות – אמנות טובה ומקורית בלי לקרוע את הכיס.

 

בלב שכונת פלורנטין נפתח קונספט שובר מוסכמות בעולם האמנות המציג את מיטב האמנים הישראלים, אמני רחוב ואמנים מבטיחים בתחילת דרכם במחיר של עד 1,000 דולר. בחלל החמים והאינטימי ניתן למצוא אוצרות אמנות של ממש. בלי מתווכים, בלי פרשנות, בלי פוליטיקה של עולם האמנות – אמנות טובה, מרגשת, ואיכותית נטו. גלריית “פחות מאלף” מקדמת תפיסה חדשנית ומהפכנית בעולם האמנות בישראל – אמנות לכל כיס. יצירות אמנות ישראליות מקוריות ואיכותיות במחירים עד פחות מאלף דולר, במטרה להנגיש את האמנות הישראלית לציבור הרחב ולאפשר לאמנים להגיע לקהל במקום להשאיר את יצירותיהם במגירה. בתקופה האחרונה הולכת ותופסת הגלריה מקום של כבוד בנוף הגלריות התל אביביות, ומהווה מוקד משיכה גם לבכירי האמנים הישראלים, המציגים בה . כך ניתן לרכוש אמנות מקורית של אמנים בכירים כדוגמת דניאל סיבוני, יאיר גרבוז, ציפי גבע, סיגלית לנדאו, יואב אפרתי, ניר פילפלט, אמני רחוב מובילים כמו בזוקה ג’ו, DEDE ועוד, אמנים מבוססים וגם אמנים מבטיחים בתחילת דרכם.

 

“תשעים אחוז מהציבור שפוקד את הגלריות משתייך למעמד הביניים”, אומר אלי אדרי, בעל הגלריה. “לציבור הזה מגיעה הזכות המלאה ליהנות מאמנות טובה ואיכותית, ולכן אנחנו פה כדי לנפץ אחת ולתמיד את הקשר בין האמנים לקומץ קטן של אספנים עשירים ובעלי גלריות, ובמקום זאת לחברם לציבור הרחב, שיוכל לא רק להציץ מחלון מסעדת היוקרה על הסועדים במסעדה, אלא גם להיכנס פנימה ולהזמין מנה טעימה ואיכותית לעצמו… הרצון הוא לקדם את המפגש בין אמנות מקורית טובה לאנשים שרוצים לקנות משהו בעל ערך וייחודי שלא יוצא מפס ייצור. הגלריה מובילה מאבק חברתי כנגד מחירי האמנות המופקעים, המאפשרים רק לעשירון העליון ליהנות מאמנות איכותית, מספקת אלטרנטיבה אמיתית ופתרון ייחודי לחובבי האמנות ממעמד הביניים, ובמקביל, מהווה בית לאמנים הישראלים כדי להתפרנס ולהתקיים. אני רואה בגלריה מעין חנות ממתקים של אמנות – מגוון רחב של פריטים העונים על מגוון צרכים, מאמנים מובילים לצד אמנים מבטיחים בתחילת דרכם ואמני רחוב, ובטווח מחירים רחב המתאים לכל אדם ולכל כיס”.  

רשימת האמנים המופיעים בגלריה (חלקית): דניאל סיבוני, יאיר גרבוז, ציפי גבע, סיגלית לנדאו, יואב אפרתי, ניר פילפלט, יאיר פרץ, אסי משולם, שחר שריג, עדי סנד, בזוקה ג’ו, Dede, דוד טרטקובר, מאירה פורת, יואל גילינסקי, מוטי מזרחי, דניאל סרחיו, שירה גפשטיין מושקוביץ, ניב בורנשטיין, זאגני אוד, עידו שמי, אילן נחום, גידי סמילנסקי, wonky Monky, זובלנד ועוד.

 

פחות מאלף 3

חזרה לחדשות ועדכונים

אני רוצה להשאיר פרטים ושיצרו איתי קשר