טבעוני כל העולם יתאחדו / Vegan Nation

למי שעוד לא שמע, אומה חדשה נולדה וקוראים לה Vegan Nation ומהשבוע יש לה גם מטבע דיגיטלי משלה – Vegan Coin) VCN) אתו יתחילו להשתמש קהילת הטבעונים המובילים בעולם, בשילוב פלטפורמה אינטרנטית הכוללת רשת חברתית לטבעונים. מאחורי המיזם השאפתני עומדים ארבעה שותפים, אייזיק תומס מנכ”ל החברה, יזם נדל״ן – חרדי לשעבר מירושלים, ממשפחה של 10 אחים, שהיגר לארה”ב וחזר לישראל כדי להגשים את החלום, ולאחד לראשונה בהיסטוריה את הקהילה הטבעונית העולמית, לתוך כלכלה עצמאית ושיתופית אחת. יחד אתו מובילים את המיזם יוסי רייבי , נתנאל גיאת ושניאור שפירא – יזמי נדל”ן, מסעדנות וטכנולוגיה.

כנס השקת המטבע הדיגיטלי Vegan Coin התקיים ביום רביעי ה-15 במאי, במשרדי עו”ד הרצוג פוקס נאמן, ויצמן 4, ת”א.

הכנס בשיתוף בכירי הכלכלה הישראלית וארגוני הטבעונות המובילים בעולם

“מה שחסר כיום לטבעונים בעולם הוא החיבור ביניהם”, אומר אייזיק תומס, מייסד ומנכ”ל המיזם Vegan Nation. “ישנם 300 מיליון טבעונים בעולם (לא כולל הודו), ואנו חייבים להתאחד יחד, כדי להביא את הכוח הכלכלי לקהילת הטבעונות העולמית. לכן בנינו לראשונה בעולם מטבע דיגיטלי לטבעונים –  Vegan Coin שיחזק את הקהילה, יאחדה סביב מטבע אחד, ויצור כלכלה טבעונית תוססת ועולמית, שתיתן מענה לאתגרים היומיומיים העומדים בפני הטבעונים, כאומה בעלת רצונות וצרכים פרטניים”.

מיזם Vegan Nation מושק בימים אלו, וכבר זוכה לגיבוי ושיתוף פעולה מטעם ארגוני הטבעונות המובילים בעולם, אשר יחלו להשתמש ב- Vegan Coin כאמצעי תשלום לכל דבר, כדי לחזק את קהילת הטבעונות העולמית. בין שיתופי הפעולה ניתן למנות את PETA – ארגון זכויות בע”ח הגדול בעולם הכולל למעלה מ-300 מיליון תומכים,  Sea Shepherd (SSCS) – העמותה המובילה בעולם להגנה על חיות הים, כמו גם שיתופי פעולה בינלאומיים עם ארגוני הטבעונות המובילים בגרמניה, בריטניה, ברזיל, ספרד ודרום אפריקה, ושת”פ מקומיים עם עמותות ‘תנו לחיות לחיות’, ‘קירות שקופים’ ועוד. אל המיזם הצטרפו באופן רשמי גם הכוכבים ההוליוודיים ג’נה דוואן (‘סטפ אפ’, ‘מועדון הפלייבוי’),  וכן כוכב משחקי הכס ג’רום פלין, אשר גם יישא דברים בכנס ההשקה. במועצת המנהלים והועדה המייעצת של המיזם נוכחים ממובילי הכלכלה בעולם ובישראל, ביניהם לירון לנגר, רון לובש, אדם סנוקל, דודו רינג ומיקי חיימוביץ, שנאלצה לפרוש ממנו עם הצטרפותה לפוליטיקה. חשוב לציין, שרבים מתומכי המיזם אינם טבעונים בעצמם, אלא אנשי עסקים ויזמים שהבינו את הפוטנציאל הכלכלי המרשים העומד מאחוריו. בנוסף Vegan Nation היא הספונסרית הראשית של 4 קבוצות כדורגל בברזיל (שלוש קבוצות גברים וקבוצת נשים), מאזור האמזונס בצפון ברזיל, ומובילה את הקמפיין למען הצלת יערות הגשם באמזונס. המיזם אף יצא בקמפיין ייחודי ומקורי, בו כל אחד מאוהדי הקבוצות המגיע למגרש עם שקית בקבוקי פלסטיק למחזור, מקבל כרטיס כניסה חינם למשחק…

במאי יתקיים בברזיל כנס השקת שיתוף הפעולה בין Vegan Nation לבין CBF – קונפדרציית הכדורגל הברזילאית (כמו ‘ההתאחדות לכדורגל’ בישראל) –  אחד הגופים החזקים בעולם הספורט, אשר הופך לשותף רשמי של Vegan Nation, לצורך שיתוף פעולה בליגת ה- GREEN CUP – ליגת 20 הקבוצות הגדולות ביותר ממרכז ברזיל וצפונה, באזור האמזונס (N)  שנועד לעורר מודעות לאיכות הסביבה, ולמען הצלת יערות האמזונס – יערות הגשם הגדולים בעולם, ומקור החמצן הראשי של כדור הארץ. בתוך חודשיים צפוי מיזם VEGAN NATION להכניס כ-60 מיליון דולר באמצעות מכירת Vegan Coin במחיר השקה אטרקטיבי, כמיזם עסקי עצמאי, שאינו מסתייע בתרומות. בשלב זה vegan nation מסיימת  בהצלחה רבה את שלב גיוס הפרייבט, העומד על  10 מיליון דולר.

במקביל להשקת (Vegan Coin (VCN, השיקה השבוע Vegan Nation את הפלטפורמה האינטרנטית הטבעונית הראשונה בעולם, בה כל המסחר המקוון יתבצע דרך Vegan Coin. הפלטפורמה האינטרנטית כוללת שלושה ענפים מרכזיים: הענף הראשון מפעיל רשת חברתית טבעונית דרכה ניתן להתחבר, למצוא ולשתף בכל תוכן טבעוני הקיים בעולם – מאמרים, מחקרים, מתכונים, חדשות וחידושים מעולם הטבעונות הגלובלי. הענף השני – Food Sharing מאפשר לכל טבעוני בעולם להפוך ל”מסעדה” כדי לבשל אוכל טבעוני ולארח טבעוניים בביתו, או לשתף את הקהילה במתכונים, להפיץ משלוחים של אוכל טבעוני, ולהפוך לעסק עצמאי. אז כמו ש- RBNB הפכה את ביתנו לבית מלון, כך Food Sharing יהפוך את המטבח שלנו למסעדה המארחת קהילות טבעונים מכל רחבי העולם. הענף השלישי –  Vegan E-commerce  מתבסס על התפיסה שטבעונות היא הרבה יותר מאוכל – היא דרך חיים. ולשם כך משמשת כפלטפורמת חשיפה לקהילת הטבעונות העולמית עבור ארגונים ובעלי עסקים ממגוון תחומים – מבגדים טבעוניים לאקססוריז טבעוניים ועד מוצרי קוסמטיקה טבעונית. כבר עם פתיחתה היא כוללת מאות עסקים טבעונים שהצטרפו אליה – מסעדות, בתי מלון, סטודיואים ליוגה, חדרי כושר, רופאים, עו”ד, אמנים, ואפילו מוסכניק טבעוני אחד… הפלטפורמה כבר יצאה בשבוע שעבר בגרסת אנדרואיד, והשבוע עולה לאוויר בגרסת אפל, עבור הרצת שלב הפיילוט.

“החזון הוא להוציא לעולם את הפוטנציאל הכלכלי העצום של השוק הטבעוני ככוח צרכני”, אומר אייזיק תומאס. “שיהיה לנו מטבע חזק כמו הפאונד האנגלי. שבנקאי יכנס בבוקר למשרד וידבר כמה המטבע הטבעוני חזק בעולם. ההגדרה של אומה היא קבוצה של אנשים שמאוחדים סביב אידאולוגיה, ערכים וחזון משותף. ובמובן זה לנו כאומת הטבעונים יש נקודת מוצא ערכית ואידיאולוגית משותפת, הרבה יותר חזקה מלרוב האומות בעולם, שמורכבות מערב רב של ערכים, תפיסות ואמונות, ומתקשות למצוא בתוכן את המשותף והמאחד. לעומת זאת אצלנו מדובר באומה וקהילה אמיתית, עם בסיס רעיוני משותף ומוצק ביותר. כולנו מפוזרים בעולם אבל אנחנו צועדים לעולם וירטואלי שהוא מעבר לגבולות, והדור הצעיר של הטבעונים מתחיל להתאגד סביב ערכים משותפים. זאת הפעם הראשונה בהיסטוריה שקבוצה של אנשים מחוברת יחד תחת רעיון טבעוני משותף. אני מסתובב בעולם בדובאי, ברזיל, דרום אפריקה, שנחאי, לונדון ותל אביב, וכולנו כטבעונים נכנסים לאותו חדר ומרגישים כמו קהילה אחת. פעם ראשונה שישנה התעוררות כזאת, של חיבור גלובלי בין אנשים שבאמת רוצים להיות אומה אחת. וזה מאוד טבעי שכחלק מכך, גם תהיה לקהילה הטבעונית מטבע משלה”.

צילומים: אביב חופי

חזרה לחדשות ועדכונים

אני רוצה להשאיר פרטים ושיצרו איתי קשר