יחסי ציבור כמנוע צמיחה לעסק

ישנם בעלי עסקים ומנהלים, הסבורים בטעות שיחסי ציבור הינה פעולות שנדרשות אך ורק לצורך קידום של חברות ענק או עסקים גדולים. למעשה, כאשר נוקטים באסטרטגיות מתאימות של יחסי ציבור, הרי שיש בהם תועלת גם עבור עסקים קטנים, לא פחות מאשר עבור עסקים בסדר גודל בינוני או גדול. ניתן בהחלט להפיק מהם תועלת משמעותית ביותר לא רק בהיבט של שימור נפח הפעילות אלא אפילו כמנוע של צמיחה, להנעת העסק קדימה.

העסק כמותג

כדי להבין מדוע יחסי ציבור הם דבר חשוב כל כך בעולם של ימינו, כדאי לומר כמה מילים על המונח “מותג”. באופן הפשוט ביותר, מיתוג הוא האופן בו ממצבים את העסק ויוצרים לו “אישיות” שהציבור יכול להרגיש אליה קשר רגשי. מיתוג, שנבנה בין היתר על ידי יחסי ציבור, הופך גם עסקים קטנים, גם עסקים גדולים ואפילו בעלי מקצועות חופשיים, לבעלי ערך מיוחד, איכות, אפילו מוקד של משיכה רגשית.

יחסי ציבור שמחזקים מותג או אפילו יוצרים אותו, מסייעים לכל עסק להיות תחרותי יותר, מוכר יותר, בעל משמעות בתודעת הצרכנים. במידה רבה, המותג מסייע למשוך לקוחות חדשים ששמעו על עסק חדש או על עסק קיים, במשמעות חיובית ולאו דווקא בהקשר פרסומי מובהק.

היצף בפרסום

החשיבות של יחסי ציבור עבור שיפור הפרופיל העסקי חשובה מאוד דווקא בשל ההיצף הרב של הפרסומות בימינו. מסעות פרסום, מודעות, סיסמאות – במידה רבה הציבור נעשה כיום חשדן וסקפטי לגבי פרסום במובן הישן של המילה. במיוחד בעידן המידע והטכנולוגיה, הציבור צמא למידע עם ערך מוסף ולעיתים גם למידע בעל ערך בידורי רכילותי.

לאור הביקוש למידע, לעיתים כתחליף לפרסום במובן המקובל, ניתן לעשות שימוש יצירתי ומקדם בטכניקות של יחסי ציבור. עסקים שישכילו לבנות את עצמם באופן נכון, תוך הלימות של ערכים, מהות ותוכן, יוכלו ליצור מודעות חיובית בקרב לקוחות קיימים ולא פחות חשוב – בקרב לקוחות פוטנציאליים. יחסי ציבור נכונים מסייעים לתפוס את העסק או נותן השירות בקונטקסט חיובי, הם רחוקים מרחק רב מניסיון שקוף של שכנוע, מניסיון לדחוף מוצרים ללא התייחסות לערכים נלווים.

כדאי לסכם ולומר שמקצוענים ביחסי ציבור יודעים לבנות מערך תומך שלוקח את מאפייניו של בעל בית עסק או חברה ומצעיד אותם קדימה מבחינה תודעתית. יחסי הציבור יכולים בהחלט להשתלב נכון גם בקמפיין פרסומי והם יכולים להתאים לא פחות גם לעסקים שאינם יכולים או אינם רוצים להשקיע במסע פרסום מקובל ועם זאת – רוצים לגדול, להתרחב ולהצליח!

חזרה לחדשות ועדכונים

אני רוצה להשאיר פרטים ושיצרו איתי קשר