יח”צ – לעשות זאת נכון

התחרות הרבה בין העסקים ובין החברות השונות, הולידה עם השנים מגוון של פתרונות שיווקיים יצירתיים ומתקדמים, שיכולים לעזור בכך, ובעיקר גם לקדם את העסק או את החברה. אחת הדרכים לקדם ולשווק את העסק היא בעזרתו של משרד יחסי ציבור מקצועי, המתמחה בתחום ומשתמש בכלים פרסומיים שונים, שיכולים לעשות זאת בהצלחה. כיצד מנצלים נכון את הכלים האלה ומשווקים את העסק או את החברה בצורה הנכונה בעזרתו של משרד יח”צ? הנה כמה פרמטרים מרכזיים, שמבטיחים זאת:

  • מסירת מידע אמין – כדי להפיק את המקסימום מיחסי הציבור, יש לוודא, תחילה שכל המידע שנמסר הינו מידע אמין ונכון. חשיפתו של שקר עשויה לגרום לנזק רב מאד לעסק או לחברה, ואף יותר מאי חשיפתו של כל מסר אחר. כדי ליצור את הרושם המתאים, ובעיקר גם רמת אמינות גבוהה, יש להקפיד שכל אחד מהמסרים המתפרסמים בשמו של העסק יהיו נכונים ותקפים.
  • הפצת המידע בצינורות הרלוונטיים – קיימות שיטות שונות להפצת מידע. קיימים גם “צינורות” שונים, שבהם ניתן להשתמש כדי לעשות זאת. חשוב לבחון אותם לעומק, ולהיעזר אך ורק ברלוונטיים ביותר. שימוש בצינורות אלה עולה, בדרך כלל, לא מעט כסף. לפני שפונים אל המקור עצמו שבו מעוניינים להשתמש, יש לבדוק עד כמה הוא קשר אל קהל היעד, עד כמה הוא נחוץ, ובעיקר בהשוואה למקורות אחרים ועוד.
  • שימוש באמצעים מוחשיים, כמו תמונות – לתמונות ישנו כוח רב מאד, ולעיתים אפילו יותר ממילים. לצד כל פרסום לעיתונות או למקורות אחרים, מומלץ לצרף גם תמונות סטילס, או קטעי וידאו רלוונטיים שיוכלו להמחיש באופן המלא את השירות או המוצר המוצע על ידי החברה או העסק. התמונה או הסרטון יכולים לחזק את המסר בצורה משמעותית וגם להגיע לקהל לקוחות פוטנציאלי רב יותר. גם במקרים שבהם המסר המילולי פחות מובן, התמונה או קטע הוידאו יכול לעזור ולמנוע בלבול מיותר.
  • פנייה אל קהל היעד המתאים – כדי שיחסי הציבור יהיו אפקטיביים, חשוב להגדיר מראש מהו קהל היעד ולפנות אך ורק אליו. אין טעם לבזבז זמן ומשאבים על קהלים שאינם רלוונטיים, ואין גם טעם לפנות במקביל לסוגים שונים של קהלים, שלא בהכרח ישתמשו בשירות או במוצר. חשוב להתמקד בפנייה ולנצל נכון את המשאבים, כדי להגיע לכמה שיותר לקוחות.
  • ניצול נכון של הפלטפורמות הקיימות (מדיה דיגיטלית, עיתונות כתובה, אירועי יח”צ) – בין אם מדובר במדיה הדיגיטלית, בעיתונות הכתובה או באירועי יח”צ שונים, לכל אחד מהם ישנו כוח רב ולכל אחד יכולת להביא להצלחתו של העסק, ובתנאי שמנצלים אותו כהלכה. במקביל, מומלץ גם לשמור על יחסים קרובים וטובים על נציגיהן של פלטפורמות אלו, קשרים שיוכלו גם הם לעזור ברגע האמת ובשעת הצורך. יש לשמור על עדכניות וחדשניות ולהיעזר בפלטפורמות בעלות כוח רב.

חזרה לחדשות ועדכונים

אני רוצה להשאיר פרטים ושיצרו איתי קשר