ירושלים העכשווית של אבי קסוטו

האמן הירושלמי אבי קסוטו ,יליד 1949, חי ועובד בירושלים. העיר ונופיה, מנהגיה והמראות הייחודיים לה נחקקו בציוריו הנאו פיגורטיביים העזים בצבע ופירוט רב שכבתי. אבי קסוטו

יצירותיו מושפעות מהנוף האורבני של העיר, כמו גם מהנוף הכפרי והפסטורלי של שכונת עין כרם ומושב אבן ספיר. בתי האבן הירושלמים והאור הייחודי להרי ירושלים מהווים עבורו כמקור השראה, ביטוי ויצירה, ובכך הוא מציע לקהל זיקה עדכנית ורגישה לירושלים העכשווית.

קסוטו הוא אמן ששנות יצירתו נושקות להתפתחותה של ארץ ישראל. עובדה זו ניכרת בציוריו הנבנים בשכבות, בשיטת עבודה המשלבת מסורתיות מודרניסטית וחידושים הרומזים לכאן ולעכשיו, למציאות היום יומית הסובבת אותו.
קסוטו משמש כמורה לאמנות ומעביר שיעורי ציור לילדים ולמבוגרים בביתו האגדי שבמושב אבן ספיר.

ציורי השמן של קסוטו מפרטים את החיים הצבעוניים והשוקקים במרכז ירושלים, אותה הוא נוהג לתאר בסצנות רחוב ושוק, כמו גם בפינות חמדה שהן לכאורה נטושות וחסרות אפיון נרטיבי ברור.
מהעבודות עולה ניחוח לוקאלי עמוק, חיבור שורשי למקום ולזהותו הצברית הישראלית. 

קסוטו בוחן בציור בשמן ובפיסול באבן את הגאוגרפי והאורגני, את הצורות של הטבע וכיצד הן משתלבות עם מעשי ידי האדם, האדריכלות העתיקה והעכשווית, הקדמה, שלטי החוצות והמזכרות הכפריות שהציב בביתו, זה שכל כך חשוב לו ליצירה. קסוטו פועל מתוך הערצה לפעילותה של התנועה האימפרסיוניסטית. בדומה לאמניה שתיארו את הסודי והאנושי בחיי היום יום בפריז, קסוטו מתעכב על פרטים דוממים בסביבתו האינטימית. באופן תיאורם החזותי מעיד על הרומנטיות שבפשטות חייו. 

 קסוטו מצייר נופים, דומם ופיגורות בשמן, מפסל דמויות של חיות ושל צורות אורגניות מן הטבע באבן פראית ירושלמית ומפיק הדפסי נופים נפלאים המספקים מסמך חזותי ייחודי המתאר את הקשר הראשוני בין איש אדמה לביתו ולארצו. יצירותיו מבוקשות ע”י אספנים המזהים את  האווירה המיוחדת שהן משרות והסיפור שהן מספרות על נופי ישראל. אבי קסוטו

 קסוטו השתמש בכישרונו וראייתו העדינה גם ביצירת תפאורות להצגות, ביצירת פסיפסים ופסלים למרחב הציבורי ואף בעיצוב בולים. חיבורו השורשי והאותנטי לייצוגיה של ארץ ישראל הם יקרי ערך ורלוונטיים יותר מתמיד.


לפרטים נוספים אודות האמן אבי קסוטו לחץ כאן>>>

חזרה לחדשות ועדכונים

אני רוצה להשאיר פרטים ושיצרו איתי קשר