כיצד להשיג יותר לקוחות בעזרת פייסבוק

מטרת המאמר, היא ללמוד איך בונים עסק מנצח באינטרנט ומנצלים את המשאבים שיש לנו, כך שלא משנה כמה מתחרים יש לנו וכמה חזקים הם – עדיין ננצח!8541370656_c1117630fc_b

במאמר הקודם למדנו על שליחת סדרת הודעות על בסיס תאריך הרשמה.

במאמר זה נלמד כיצד לנצל את הפייסבוק כדי להשיג לקוחות ולשמר לקוחות קיימים.

מה אתם יודעים על פייסבוק?

זה שפייסבוק היא רשת חברתית זה דבר ידוע. אך מה זה בעצם אומר? וחשוב מכך – איך אתם מנצלים אותה לטובת העסק שלכם?

מעל למיליארד משתמשים קיימים כיום בפייסבוק, מעל 4 מיליון מתוכם ישראלים, והמספרים ממשיכים לטפס.

אז איך הופכים 4 מיליון אנשים ללקוחות פוטנציאלים? פייסבוק כבר מזמן גילתה את האוצר שיש לה ביד והרשת החברתית הופכת יותר ויותר לרשת פרסום פורה.

 

ישנן מספר דרכים פשוטות להגדיל את כמות הלקוחות שלכם בעזרת פייסבוק:

 א. תיזמון סטטוסים

 היתרון הגדול של פייסבוק הינו היכולת לפנות לאנשים באופן אישי ובגובה העניים, ולהחשף לכמות גדולה של אנשים בבת אחת ובעלויות יחסית נמוכות או ללא עלות כלל.

 באמצעות מערכת שיווק אלקטרוני ניתן ליצור סטטוס שיווקי ולהעלות אותו בצורה מתוזמנת בקבוצות אשר בהן חברים הלקוחות הפוטנציאלים שלכם.

 לדוגמא: אם הינך בעל עסק למוצרי תינוקות תוכל להיות חבר בקבוצות של הורים לתינוקות ובעת הצורך לכתוב סטטוס שיווקי ולהעלות אותו בכל הקבוצות בבת אחת ובכך לחסוך זמן יקר ולהשיג לקוחות.

 טיפ חשוב: יש לזכור שאנחנו בסביבת רשת חברתית ואנשים הגיעו כדי לשתף את החברים והמשפחה בדברים אישיים ולא כדי לקנות משהו. ולכן, עדיף שרוב הזמן הסטטוסים שלך לא יהיו סטטוסים “מכירתיים” אלא עדיף סטטוסים שחולקים את הידע שלך כמו טיפים או עצות. סטטוסים מהסוג הזה יכולים לגרום ללקוחות פוטנציאליים להסתקרן מי כתב אותם ולגרום להם לגלוש לעמוד הפייסבוק של העסק ובהמשך לרכוש מוצר.

 לדוגמא: לאחרונה הוחלף השעון לשעון קיץ ואם הינך בעל עסק בתחום ייעוץ שינה לתינוקות או הדרכות להורים תוכלו לפרסם סטטוס עם טיפ איך להרגיל ילדים להתמודד עם השעון החדש, ובכך תרוויחו גם חשיפה ובהמשך גם לקוחות.

 ב. פרסום מודעות ממוקדות לקהל יעד ספציפי

 זה לא סוד שפייסבוק מציעים פרסום מודעות בתשלום. שלא כמו בפרסומים במדיות אחרות, המודעות בפייסבוק הן מאוד ממוקדות ויכולות לעזור לבעל עסק להגיע לקהל יעד ספציפי ומפולח בצורה מדוייקת – למשל תוכלו לבחור את קהל היעד כקהל שמתעניין בתחום מסוים, בעל השכלה מסויימת, הורים לילדים, גרים באזור מסוים וכו’.

בדרך זו תוכלו להגיע אל הקהל המסויים והמתאים ביותר, ולהתאים את המסר באופן המדוייק ביותר עבורם. לאחר שהגולשים ילחצו על המודעה הם יגיעו לדף נחיתה של העסק.

בדף זה חשוב לגרום ללקוח להשאיר פרטים כדי שיהיה ניתן ליצור עימו קשר, כמובן שניתן לאחר מכן לשלוח לו ניוזלטר באופן קבוע כדי לשמר את העסק בתודעתו. (קרא עוד על שילוב דף נחיתה עם מערכת דיוור).

 טיפ: אם אתם לא מקבלים את התוצאה שרציתם מהפרסום בפייסבוק, נסו “לשחק” עם המסר – נסחו אותו מחדש, החליפו תמונה או שנו אותו. עקבו אחר השינוי בתוצאות והישארו עם הפרסומים האפקטיביים ביותר לכל קהל יעד.

 ג. תחזוק דף פייסבוק פעיל

 תחזוק דף פייסבוק פעיל הינו כלי חשוב בניהול הלקוחות שלכם, שהרי אחד האתגרים הידועים ביותר לעסק אינו השגה של לקוחות חדשים אלא שימור הקיימים.

 ע”י תחזוקה שוטפת של דף פייסבוק עסקי שבו מעלים טיפים, עצות, תמונות, קריקטורות, שיתוף מאמרים היכולים לעניין את הגולשים, גורמים ללקוחות הקיימים להמשיך להתעניין בעסק.

אם לקוח רכש מכם פעם אחת ובכל מספר ימים יראה בעמוד העסקי שלכם טיפים ותכנים מעניינים, סיכוי גדול שכאשר יצטרך שוב לרכוש מוצר דומה יפנה אליכם, כיוון שהעסק שלכם יהיה הראשון שיעלה בתודעתו.

כמובן תמיד מומלץ להשתמש בפייסבוק כדי להיות בקשר אישי עם לקוחות – זו הזדמנות נהדרת להחמיא להם על תמונות ולברך אותם ליום הולדת. גם פעולה זו עוזרת לשמר את העסק בתודעת הלקוח ותגרום לו בהמשך להעדיף אתכם על פני המתחרים, וזאת ממקום אישי.


נתראה במאמר הבא!

אסף שטרן

מנכ”ל קומסטאר מערכות בע”מ

ומייסד מערכת שלח מסר

הדימוי באדיבות: http://mkhmarketing.wordpress.com/

 

חזרה לחדשות ועדכונים

אני רוצה להשאיר פרטים ושיצרו איתי קשר