כשיוקרה ומיקום מנצח נפגשים יחד

בית נופש פרטי בקיסריה שתוכנן ועוצב על ידי, זכה לכינוי ‘בית השרימפ’ בשל קירות הבטון הגבוהים שמזכירים שריון, המגנים על ה’בטן הרכה’ של החללים שמאחוריהם, הזוכים כך לפרטיות רבה.

“בית השרימפ” הבלתי שגרתי מיועד לנופש ואירוח ופעיל בחגים ובחופשות, אז מגיעה אליו משפחה של תושבי חוץ (זוג הורים ושלושה ילדים) המבלה בו יחד עם חברים רבים בו-זמנית.
על מנת להגשים את ייעודו של הבית המרתק כבית הארחה, נוספו לארבע הסוויטות של בני המשפחה עוד ארבע יחידות לינה לאורחים, ואילו המרחבים בתוך הבית ומחוצה לו מתאימים לבילוי פנאי וכוללים: סלון, פינת אוכל ומטבח פנימיים וחיצוניים, חדר כושר, אולם קולנוע פרטי, חדר משחקים, בריכת שחייה מוארכת לבוגרים, ג’קוזי ובריכת מים רדודים לפעוטות ומרחבים מגוננים.

המגרש עליו נבנה הבית ששטחו 1,235 מ”ר, משקיף לכיוונים שונים; מרחבים של דיונות, קו המים של חוף הים, האקוודוקט הרומי המפורסם של קיסריה וצמחיית חוף ים-תיכונית. כל אלה, המרוחקים מעט מהמגרש יחד עם הנוף הצמוד לו, יוצרים סוג מסוים של שקט ויזואלי. התכנון הייחודי כולל סדרה של אלמנטים חופשיים ביחסים ביניהם, המאוחדים על ידי שני קירות רדיאליים, שהם למעשה עמוד השדרה של הבית.

בתכניות “בית השרימפ” בולטת שפת תכנון מודרנית המודגשת במיוחד בתנועתיות רבה המובילה לזוויות רבות ומפתיעות, ולכולן הסבר פונקציונאלי.
כבר בנקודת הגישה למגרש, הצופה נחשף לסדרת אלמנטים שכבתיים ארביטראריים לכאורה, המובילים אותו באיטיות אל הבית במסלול הגעה המורכב משני ערוצים, להולכי רגל ולמכוניות. שביל הגישה הרגלי חשוף למשחקי אור וצל עדינים, המתקיימים בזכות פתחים קטנים בקירות הבטון הגבוהים, שעל אף עוצמתם, יוצרים תחושה של רחוב מסתורי המסתיים בדלת מוסתרת מעיני זרים.

דלת הכניסה הראשית נפתחת לחלל כפול, שבמרכזו עובר גשר המחבר בין חדרי השינה הפרטיים שנמצאים בקומה העליונה. בקצהו הצפוני של הגשר, מצויה יחידת ההורים והמרפסת הפתוחה שלה, הצופה לנוף הצפון-מערבי של רצועת החוף היפה של קיסריה.

בצמוד לו, מצוי המפתח המחבר לחלל המחייה העיקרי, הכולל את חדר המגורים, מטבח פתוח, אזור אכילה, וקשר עז ומיידי לבריכות שבחוץ וליחידת ברביקיו המהווה המשך ויזואלי ופיזי למטבח הליניארי. כל אלו, תחומים בקירות זכוכית גדולים, מחזקים את היות הפנים-חוץ אלמנט חללי אחד, המסתיים בנוף שמורת הטבע הצמודה לבית.

 

תכנון בית השרימפ מבטא את שלושת המסרים בהם מאמין האדריכל צביקה דונסקי: שקט, הרמוניה וכבוד. למימוש התכניות השתמש האדריכל בארבעה חומרים עיקריים: בטון אדריכלי חשוף, אבן אפורה, טיח לבן ועץ מהגוני.

לאתר של דונסקי אדריכלים ומעצבים >>                                                

חזרה לחדשות ועדכונים

אני רוצה להשאיר פרטים ושיצרו איתי קשר