כתב העת הספרותי היוקרתי ‘גרנטה’ נחנך במהדורתו העברית

השבוע התקיים אירוע ההשקה לכתב העת גרנטה במהדורה העברית. באירוע נכחו,  דוד טרטקובר, יובל בנאי, קרן מור, יהודה שנהב, אלי אליהו, אורנה קזין, טל ניצן ומוטי שוורץ
אירוע ההשקה התקיים במסגרת פרולוג לפסטיבל הסופרים הבינלאומי ה-4, שיערך במשכנות שאננים  בירושלים.

 
כתב העט הספרותי 'גרנטה' אשר נוסד ב-1989 באוניברסיטת קיימברידג', נחשב מאז ועד היום לאחד מכתבי העת הספרותיים החשובים בעולם, ומשמש כבמה למיטב הסופרים העולמיים, כדוריס לסינג, אליס מונרו, סלמאן רושדי וריימונד קארבר. כישרונות ספרותיים רבים התחילו בו את דרכם, והופיעו בו גם יוצרים ישראלים מובילים, ביניהם דויד גרוסמן אתגר קרת ועמוס עוז. בנוסף למהדורתו הבריטית, רואה כתב העת אור ב-12 שפות נוספות וכעת הגיע תורה של ישראל להצטרף למשפחת גרנטה העולמית.
 
יוזמי המהדורה העברית  והמוציאים לאור של כתב העת, יחד עם הוצאת רסלינג, הן בעליה של חנות הספרים 'סיפור פשוט', רוני קרמר, והעורכת הראשית של כתב העת, מירה רשתי, אשר הקימה ומנהלת בפועל את "סיפור פשוט" בעשר השנים האחרונות. "אחת המטרות שלנו ב'סיפור פשוט', היא לשמש כבמה ייחודית המאפשרת חשיפה עולמית לספרות ישראלית מתחדשת, ובד ובד חושפת בפני קהל הקוראים הישראלי את המתרחש בספרות העכשווית ברחבי העולם, וזו למעשה המטרה שהניעה אותנו ליזום את המהדורה העברית של גרנטה", אומרת מירה רשתי.
 
כחלק מביסוס המערכת הישראלית, הקימה 'סיפור פשוט' דירקטוריון עורכים שכולל אנשי ונשות רוח ישראליים בולטים, בשיתוף עם רסלינג הוצאה לאור, שתשמש כמפיקת כתב העת בפועל.
 
"גרנטה נותנת במה לקולות חדשים וליצירות שלא ראו אור בשום מקום אחר", מוסיפה רוני קרמר. "הגיליון הראשון של המהדורה העברית עוסק במושג ה'גבוליות', דרך עיסוק בנושאים של התמכרות, טירוף, גוף, זוגיות, ילדות וגם כמובן במרחב הגיאוגרפי, החברתי והפוליטי, כיאה למהדורה מזרח תיכונית… התקבצו בו טקסטים מאוד מעניינים ומטרידים, ובמהלך הקריאה בגיליון אתה מרגיש את אי הנוחות הגבולית. אני מזמינה כמובן את כולם לטעום מהחוויה, שעבורנו בסיפור פשוט הייתה מאוד מעשירה ומעניינת".
 
במסגרת אירוע ההשקה הקריאו הכותבים קטעים נבחרים מיצירותיהם המופיעות בכתב העת, וכן נהנו המשתתפים מקטעי שירה של יובל בנאי.
אירוע גרנטה
למידע נוסף על גרנטה – סיפור פשוט

חזרה לחדשות ועדכונים

אני רוצה להשאיר פרטים ושיצרו איתי קשר