מגשש בערפל – עו”ד חיים פרנק

כשאדם שאינו דובר עברית ולא מתמצא בהליכים מול הרשויות, עובר תאונה, חשוב שילווה אותו עורך דין מומחה לנזקי גוף שיודע למצות את כל זכויותיו במלואן. כזה הוא המקרה של אנטולי, עובד זר מאוקראינה, שאיבד את עינו בתאונה טרגית במפעל

 

מאת: חיים פרנק, משרד עו”ד חיים פרנק ושות’

בשנה החולפת פנה אלינו אנטולי (שם בדוי), עובד זר מאוקראינה בן 52 המתגורר באשדוד, שנפגע פגיעה קשה בעינו (עין שמאל) בעת שעבד כעוזר של מפעיל מכונה במפעל. מוט ברזל שנחתך במכונה, “קפץ” לעברו וכתוצאה מכך הוא סבל מחבלת ראש, חבלת פנים ופגיעה חודרת בעין שמאל, בעקבותיה איבד את עינו ונאלץ לעבור השתלה של עין תותבת.
אחרי התאונה הקשה, אנטולי היה מאושפז בבית החולים במשך כשבוע, עבר את ניתוח ההשתלה וכמובן שציפתה לו, לאחר מכן, תקופה ארוכה של החלמה ושיקום. הסבל של אנטולי היה רב, לא רק בגלל הפגיעה הפיזית אלא גם משום שמשפחתו הרחוקה חיה באוקראינה והוא לבדו בארץ, אינו מבין עברית ואינו מתמצא בסבך הביורוקרטיה הישראלית.

במקרה הזה, העובדה שבמשרדנו יש עורכי דין דוברי רוסית, הקלה על הטיפול בעניינו של אנטולי; הגשנו בשמו תביעה לביטוח הלאומי, ליווינו אותו במהלך ההחלמה והשיקום ואף דאגנו למקור שיממן את העין התותבת.

מספר חודשים לאחר התאונה, אנטולי היה אמור לעזוב את הארץ בהתאם לדרישת רשות האוכלוסין וההגירה. לאור מצבו הקשה, דאגנו לייצגו מול משרד הפנים כך שיקבל הארכה ויוכל להישאר בארץ ולהשלים את הטיפול הרפואי. בתחילה, בקשתו של אנטולי נדחתה, אך לא ויתרנו והגשנו בקשה נוספת לאפשר לאנטולי להישאר בארץ מטעמים הומניטריים וגם מסיבה רפואית – פערי לחץ האוויר בזמן טיסה נחשבים מסוכנים במקרה כזה, ועלולים לפגוע בסיכויי ההחלמה של העין שנותחה. אחרי מאמצים רבים, הצלחנו לקבל את האישור המיוחל ואנטולי נשאר בארץ.

המוסד לביטוח לאומי קבע לאנטולי נכות זמנית בשיעור של 100% למשך שנה לאחר התאונה. לאחר שנה, נקבעה לו נכות קבועה בשיעור של 94% בה גלומות נכות נפשית, נכות נוירולוגית, נכות כירורגית ונכות עיניים. נוסף לכך, מלבד הנכות הרפואית הנקבעת על פי המצב הרפואי, פעלנו להגדלת הנכות התפקודית (על פי תקנה 15 של המוסד לביטוח לאומי), הקובעת שכאשר לנפגע נקבעת דרגת נכות לצמיתות, בודקת הוועדה הרפואית אם הנכות שנגרמה לו כתוצאה מהפגיעה בעבודה, משפיעה על היכולת שלו לחזור לעבודה שעבד בה לפני הפגיעה, ואם הנכות גרמה לירידה קבועה של יותר מ- 20% מהכנסותיו. במקרה של אנטולי, הצלחנו להפעיל את תקנה 15 במלואה כיוון שהוועדה הרפואית שדנה בעניינו קבעה כי יהיה לו קושי ממשי לשוב לעבודתו.

בתקופת השיקום והנכות הזמנית, אנטולי קיבל קצבה מלאה בגובה 75% משכרו, והוא זכאי לקצבה לכל החיים בגובה של כ-8,000 ₪ לחודש.
בכל מקרה ובמיוחד בנסיבות הספציפיות של תיק זה, חשוב מאוד לפנות לעורך דין מומחה בנזקי גוף, המתמצא היטב בהתנהלות מול הרשויות השונות, אשר ידאג למצות את כל ההליכים ולתת טיפול ומענה מקיף לנפגע.

המידע המוצג בכתבה זו הינו מידע כללי בלבד ואין בו כדי להוות ייעוץ או חוות דעת משפטית.

למידע נוסף הנכם מוזמנים ליצור עמנו קשר בטלפון: 08-9108888

לאתר של עו”ד חיים פרנק >>

 

חזרה לחדשות ועדכונים

אני רוצה להשאיר פרטים ושיצרו איתי קשר