מהו קידום מכירות? איך בוחרים מהלך למוצר ומהו מקומו במערך השיווקי- פרסומי?

לשיווק  ישנו חלק גדול מאוד בהצלחתו של עסק, בהבאת לקוחות חדשים ובהגדלת כמות המכירות. ניתן לדמות את המערך השיווקי- פרסומי לגוף בעל זרועות אשר פועל במספר דרכים בכדי להביא לצמיחתו של העסק. קידום מכירות הוא סך כל הפעולות קצרות הטווח, המביאות להעלאה במכירות והמודעות לגבי מוצר או שירות באופן מיידי. אילו דרכים ישנן לביצוע קידום מכירות וכיצד לקבוע את הדרך העדיפה?

התאמת שיטת הקידום לתנאי הסביבה ולמוצר

ישנן שיטות שונות לקידום מכירות וניתן אף לבצע את הקידום בפלטפורמות שונות. באופן כללי יש להתאים את שיטת הקידום לסוג המוצר- למשל, האם זהו מוצר המושך את העין ואטרקטיבי בכדי להראותו? האם הדגמה בפני הציבור תביא להגדלת המכירות? יש לאתר טריק שמוכר במוצר אותו אתם רוצים לקדם. שיטת הקידום צריכה להקבע גם על פי אסטרטגיית השיווק והטווח הזמן שבו רוצים להעלות את המכירות- האם מדובר בעליה במכירות שצריכה להתבצע באופן מיידי, למשל לצרכי חיסול? פרמטר אחר בו יש להתחשב הוא האם מתוכננים לתקופה המקבילה למועד הקידום פסטיבלים, אירועים, או כנסים בתחום בו עוסקת החברה? כאשר לוקחים בחשבון את כל אלה, ניתן לחשוב על מספר שיטות קידום מכירות פופולריות.

קידום מכירות באמצעות מבצעים

אחת הדרכים היעילךות ביותר להעלאת המכירות של מוצר כלשהו הוא שכנוע הציבור באמצעות מבצעים. בכל סוף עונה ניתן לראות מוצרים רבים הנמכרים בחצי מחיר, במבצעי 1+1 או שבעת קנייתם מקבל הקונה מתנה. זוהי דרך ותיקה המעלה את מודעות הציבור למוצר ומעלה את אחוזי המכירות באופן משמעותי אך לתקופה קצרה מאוד, לרוב עד תום המבצע ולא מעבר. יש ליידע את הציבור על המבצעים בעזרת שילוט בחנויות או בקניונים, פרסום באינטרנט או בדף הפייסבוק של החברה ועוד.

קידום מכירות וירטואלי

בלי קשר לקיומו של מבצע הנחות, ניתן להעזר ברשת לקידום מכירות והעלאת מודעות הציבור למוצר. הרשת כוללת מספר אמצעים לפרסום. אחד מהם הוא מודעות ממומנות של גוגל. מודעות אלה יופיעו בראש רשימת התוצאות בעקבות חיפוש רלוונטי. רק הקלקה על המודעה תחוייב בתשלום לגוגל. כיוון שחיפוש בגוגל הפך ליומיומי כמעט לכולנו, החשיפה בשיטה זו היא לציבור נרחב ובפרק זמן קצר. דרך נוספת היא באמצעות דף פייסבוק של החברה או כזה הנפתח במיוחד למטרת קידום המוצר. הרשתות החברתיות באופן כללי הן מקום ברשת בו חלק נכבד מהגולשים מגיע אליו כמעט בכל יום ולכן הן פלטפורמה טובה מאוד לקידום מכירות. שיטה נוספת הנעשית באמצעות הרשת היא שליחת מיילים.

קידום מכירות בעזרת מוצרים

חלוקת מוצרים פרסומיים בהזדמנויות שונות כמו אירועים או פסטיבלים תפיץ באופן מהיר את המוצר, החברה או המבצע הספציפי אותו אתם רוצים לפרסם. במיוחד מוצרים ניידים אשר הולכים עם האדם ממקום למקום יכולים להיות טריק שמוכר לא רע: תיק, כובע או טישירט יפרסמו אתכם בכל מקום אליו אותו אדם מגיע. כדאי להשקיע במוצרים מעין אלה, לשים לב שיהיו איכותיים כי הם מהווים חלק נכבד מן המיתוג שלכם בקרב הנחשפים אליהם. הלוגו שלכם צריך להתנוסס על המוצרים באופן בולט.

דוכני תצוגה להדגמה

דוכני תצוגה אותם תפתחו באירועים כמו פסטיבלים או כנסים העוסקים בתחום אליו קשור המוצר יקדמו את המכירות שלו. הדבר נכון במיוחד למוצרים אשר מושכים את העין כמו מאכל טעים ורצוי גם בעל מראה אסתטי כמו יוגורט חדש, גלידה, חטיף או לחילופין מוצר בריאות אשר יהיה רלוונטי מאוד בפסטיבל הקשור לתחום הרוחני/ טבעי או כנס בתחום התזונה. גם מוצרים מסקרנים הקשורים לתחום הטכני כמו גאדג’טים למיניהם בעלי פונקציות חדשות שהקהל יכול להתנסות בהפעלתם, משחקים, כלי מטבח חדשניים ועוד יהיו מצויינים להדגמה בדוכן תצוגה.

בתחרות שישנה היום בשוק בכל תחום אפשרי יש לבצע קידום מכירות מדי פעם. הוא יביא להעלאת המודעות למוצר או לחברה, וככל שתעשו זאת בשיטות רבות יותר, כך יגדל האפקט והתוצאות יהיו משמעותיות יותר.

חזרה לחדשות ועדכונים

אני רוצה להשאיר פרטים ושיצרו איתי קשר