מהי אספנות עיצוב/ ד”ר דניאלה אוהד, היסטוריונית עיצוב מודרני, ניו יורק

התכנית הייחודית שנפתחה בישראל, חושפת את המשתתפים לשוק אספנות העיצוב הבינלאומי, שהוא אחד השווקים הדינמיים והמרתקים כיום. מסלול הלימודים כולל תכנית לתלמידים מתקדמים, סיורי עיצוב לחו”ל, סמינרים לאספנים הכוללים נסיעות לאירופה וראיונות עם מובילי העיצוב בארץ.

3

בתמונה: דניאלה אוהד בדיאלוג עם פיצו קדם בתכנית עיצוב מודרני ואספנות, 2015

לכל אספן עיצוב, אוצר, כותב, ובכלל לכל מי שמתעניין בעיצוב, ישנם אותם רגעים בלתי נשכחים, רגעי השראה מעטים, בהם נולד ניצוץ התשוקה לעיצוב. רגעים נאצלים בהם מתגלים אובייקטים הגורמים לנו לחשוב אחרת על עיצוב. אותם מסעות בהם נמצאו הפריטים שילוו אותנו לאורך שנים, שיהפכו במרוצת הזמן לחלק בלתי נפרד מזהותנו, מהזכרונות, מסדרי היום המשפחתיים.

5

בתמונה: סיור ביריד סלון בארמורי במסגרת סיור עיצוב, ניו יורק, נובמבר 2014 

עבורי השינוי הזה חל בשנת 1987 בעת ביקורי בסטודיו של האדריכל האמריקני גורג נקשימה. הוא ישב כמו גורו וסביבו מעריצים שהגיעו מכל רחבי תבל, לסטודיו המדהים בעיירה הציורית ניו-הופ. אנשים שעבורם רהיטים היו הרבה יותר מאובייקטים המשמשים פונקציה קבועה. שם נעתקה נשמתי ויצאתי אחרת, כי באותו יום ידעתי בוודאות שכך אני רוצה לחיות את חיי, עם הרהיטים הפואטים שגיליתי. זו היתה ההארה.

2

בתמונה: ארון בעיצוב אטורה סוטסאס עבור נשיא חברת אוליבטי מתוך תערוכה בגלריית פרידמן בנדה בניו יורק

מאז עברו שנים, ומאותם רגעים בלתי נשכחים בניתי קריירה ותשוקה הממלאת אותי ואת בני ביתי. מתואר שני במוזיאולוגיה של אמנות דקורטיבית לדוקטורט בתולדות העיצוב, ושנים רבות של חינוך אלפי מעצבים צעירים וסטודנטים לאדריכלות. ביקרתי בחלק מן הבתים היפים בעולם, יעצתי לאספני אמנות ששאפו ליצור בתים שיבטאו את האישיות שלהם, וכתבתי במגזינים ובכתבי עת אקדמיים. לפני חמש שנים, לאחר שבניתי תכנית לאספנות עיצוב בניו יורק, פתחתי בישראל בשיתוף עם דפנה איש-הורביץ תכנית מיוחדת החושפת את המשתתפים לשוק העיצוב הבינלאומי. מקום אינטימי, המעניק אפשרות ליצור בתים מדהימים, לא סטנדרטיים, לא צפויים, כי אם בתים המכילים אובייקטים שהם אייקוניים, כאלו המשנים את חיינו והופכים את ביתנו מבתים יפים לבתים אישיים. התכנית חושפת את המשתתפים לשוק אספנות העיצוב הבינלאומי, שהוא אחד השווקים הדינמיים והמרתקים כיום. בשנתייים האחרונות הוספנו תכניות למתקדמים, סיורי עיצוב לחו”ל, סמינרים לאספנים הכוללים נסיעות לאירופה וראיונות עם מובילי העיצוב בארץ.

WC-12

בתמונה: מתוך תערוכה רטרוספקטיבית של וונדל קסל במוזיאון לאמנות ועיצוב בניו יורק

לפרטים ולהרשמה יש לפנות לדפנה איש הורביץ בטלפון 054-8020309.

חזרה לחדשות ועדכונים

אני רוצה להשאיר פרטים ושיצרו איתי קשר