מה מגיע לעובד בנמל אשדוד שנפגע בתאונה במסגרת העבודה?

בנמל אשדוד מופעל ציוד מכאני כבד ומסוכן, וכתוצאה מכך, עובדי הנמל חשופים במידה רבה לתאונות עבודה ולתאונות דרכים. חשוב מאד לדעת כיצד למצות את מלוא הזכויות המגיעות במקרים כאלה

מאת: חיים פרנק, משרד עו”ד חיים פרנק ושות’

עובדים רבים מנמל אשדוד פונים אלינו כדי שנסייע להם לממש את זכויותיהם בגין נזקי הגוף הנגרמים להם בתאונות עבודה ותאונות דרכים. נספר לכם כאן על שלושה מתוכם (השמות בדויים), שפנו למשרדנו לאחרונה.

יוסי, מכונאי ציוד כבד בן 51, הוא עובד ותיק בנמל מזה 18 שנה, שנהג להגיע לעבודתו בכל בוקר ברכיבה על אופנוע. באחד הבקרים, לרוע מזלו, החליק בכיכר בעיר בגלל סולר שנשפך על הכביש ואיבד שליטה על האופנוע. כתוצאה מכך, הוא נפגע בכתפו, בצווארו ובגבו ופונה באמבולנס ממקום התאונה לבית החולים אסותא.
הגשנו תביעה לביטוח הלאומי והתאונה הוכרה כתאונת עבודה. אחרי שיוסי ניצל 91 ימי מחלה המגיעים לו מהביטוח הלאומי, עמד יוסי בפני ועדה רפואית שקבעה לו נכות זמנית בשיעור של 40% למשך תקופה של שבעה חודשים. מאחר ועבודתו של יוסי היא עבודה פיזית, הצלחנו להעלות את נכותו הזמנית ל-100% כיוון שמבחינה תפקודית, יוסי היה מצוי באי כושר מלא, ללא כל יכולת לתפקד כנדרש בעבודתו. בתקופה זו קיבל יוסי קצבה חודשית בגובה שכרו החודשי (75% מהשכר ברוטו). בתום תקופת הנכות הזמנית, המשכנו ופעלנו למיצוי זכויותיו של יוסי מול הביטוח הלאומי. יוסי נבדק שוב על ידי הוועדה הרפואית, אשר קבעה את נכותו הקבועה, אך בד בבד, הוועדה קבעה כי לא נותרה כל נכות בגב התחתון. הגשנו ערעור על החלטה זו וניהלנו מאבק עיקש, אשר בסופו, יוסי קיבל נכות בגין כל האיברים שנפגעו בתאונה, לרבות הפגיעה בגב התחתון. ליוסי נקבעה נכות קבועה בשיעור 35%.
היה לנו חשוב להיאבק על כל אחוז נכות, ובעקבות כך, הקצבה החודשית של יוסי גדלה. נוסף לכך, הנכות שנקבעה על ידי הביטוח הלאומי, מחייבת את חברת הביטוח אשר ביטחה את האופנוע בביטוח חובה.

בעקבות המאבק שניהלנו, יוסי מקבל קצבה חודשית לכל חייו בסך 6,500 ₪ ובנוסף קיבל פיצוי מחברת הביטוח בסך של 250,000 ₪. במצטבר, יקבל יוסי יותר מ-2 מיליון שקלים. מתברר כי מאבק עיקש ומתמשך מביא לתוצאות הראויות!

גדעון, בן 40, עובד בנמל אשדוד כמפעיל ציוד מכני כבד. השכם בבוקר, ב-5:50, בדרכו לעבודה ברכבו, עצר לפני מעבר חציה כדי לתת זכות קדימה להולך רגל. רכב אחר התנגש בו מאחור. גדעון הצליח להתפנות בעצמו לבי”ח אסותא למרות שנפגע בגבו ובצווארו, ולמכונית נגרם נזק רב. על פי הדוח הרפואי, גדעון סבל מחבלות יבשות – פגיעה בצוואר הנקראת “צליפת שוט” וחבלה בגב התחתון.
התאונה הוכרה על ידי המוסד לביטוח לאומי כתאונת עבודה. כשגדעון פנה אלינו, הגשנו תביעה לביטוח לאומי אך פקיד התביעות בביטוח לאומי הכיר רק בפגיעה בצוואר כפגיעה הקשורה לתאונה, ודחה את הפגיעה בגב התחתון בקובעו כי אין כל קשר בין התאונה לכאבים בגב התחתון. שוב, לא ויתרנו, מכיוון  שלא היה ברור על מה הסתמך פקיד התביעות בביטוח לאומי כאשר החליט שהפגיעה בגב התחתון “לא קשורה לתאונה” ודחה אותה ללא הצדקה. משמעות הדחיה הייתה, שהוועדה הרפואית כלל לא תדון בפגיעה בגב התחתון. סירבנו לקבל החלטה זו והגשנו כנגד המוסד לביטוח לאומי תביעה לבית הדין.
בסופו של דבר ולאחר מאבק עיקש, הביטוח הלאומי חזר בו והכיר גם בפגיעה בגב התחתון כפגיעה הנובעת מהתאונה. גדעון נבדק על ידי הוועדה הרפואית ונקבעה לו נכות בשיעור של 19% – הן בגין הפגיעה בצוואר והן בגין הפגיעה בגב התחתון. נכות זו זיכתה את גדעון במענק חד-פעמי בגובה 330,000 ₪ מהביטוח הלאומי. בנוסף, הוא קיבל מביטוח החובה שביטח את הרכב, סכום נוסף של 350,000 ₪.

המקרה השלישי הוא של אמנון, בן 42, העובד גם הוא בנמל אשדוד כמפעיל ציוד מכני כבד. התאונה אירעה בשטח הנמל בשעות הבוקר, כשאמנון עלה על גורר כדי לבדוק מים ברדיאטור, החליק ונפל על הרצפה מגובה מטר וחצי. כתוצאה מהנפילה, נפגע בגב התחתון ובברך. מדובר בתאונת עבודה שהיא גם תאונת דרכים, שכן על פי חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים, נזק הנגרם כתוצאה מעלייה/ירידה מהרכב, נכלל בהגדרה של תאונת דרכים.
גם כאן תבענו את הביטוח הלאומי, ולאחר שנקבעה לאמנון נכות של 10% בלבד, החלטנו לערער והצלחנו להעלות את הנכות ל-19%. בגין נכות זו קיבל אמנון מענק נאה מהמוסד לביטוח לאומי בגובה 317,000 ₪. המאבק לא הסתיים והמשיך מול חברת הביטוח אשר ביטחה את הגורר. נאלצנו לנהל מאבק עיקש, כיוון שההצעה הראשונית של חברת הביטוח עמדה על סך של 140,000 ₪ בלבד. לאחר משא ומתן קשוח, הצלחנו לגרום לחברת הביטוח לשלם לאמנון 370,0000 ₪ נוספים –  פי 2.5 מהסכום שהוצע בתחילה.

שלושת המקרים האלה, ומקרים רבים נוספים בהם אנו מטפלים, מעידים עד כמה חשוב לפנות לעורך דין מומחה בנזקי גוף, בעל ניסיון וידע נרחב, שיודע כיצד להילחם למיצוי הזכויות של לקוחותיו במלואן, גם כאשר על פניו נראה שלא מגיע להם פיצוי / פיצוי נמוך.

המידע המוצג בכתבה זו הינו מידע כללי בלבד ואין בו כדי להוות ייעוץ או חוות דעת משפטית.

לאתר

 

חזרה לחדשות ועדכונים

אני רוצה להשאיר פרטים ושיצרו איתי קשר