מי מכיר את הגוון שבקיר

מאת: יפה רזיאל מעצבת פנים

הסתיו הנוקש בחלון, משרה עלינו אווירה אפרורית משהו. השמים מתקדרים הרוח מתבדרת בווילונות והגשמים הראשונים מכנסים אותנו אל חמימות הבית. השאלה, מה הדבר הראשון שקופץ לעין כשמסתכלים מסביב? הקירות. אפור/ שמנת/ מוקה? נשמע בנאלי משהו.

אז מה עושים כדי שהבית שלכם לא ייראה זהה למיליוני דירות אחרות בשכונה? פשוט מאוד – מעזים. צבע מעניין בקיר, משנה את האווירה בחלל ומשפיע ישירות על התחושות שלנו. יתרונות נוספים – זה ממש לא יקר ואם לא מתאים או נמאס, מקסימום – אפשר צבוע את הקיר בצבע אחר וזו לא הוצאה בשמים.

מניפת הצבעים של החברות השונות מזכירה לי גלידרייה. מבחר הגוונים רב ומגוון ומעורר את כל החושים. אני מודה, כי כמעצבת פנים, אחת ההנאות הגדולות שלי עם הלקוחות, היא בחירת הצבעים לקירות. מדובר בהחלטה חשובה מאוד, שכן ממנה נגזרים הצבעים של הרהיטים ושל יתר החפצים בבית.

קיר כהה או בהיר?

כשאני מדברת על העזה בנושא צבעי הקירות אני מתכוונת לבחירת צבע נועז מפתיע ולא שגרתי, לפחות לקיר אחד משמעותי בחלל. אני ממליצה ללקוחותיי להתעמק בגווני המניפה, ולבחור את הצבע האהוב עליהם ללא חשש (אוי מה יגידו עליי….). זה יכול להיות אדום (מזכיר בתי בושת – אז מה), בא בחשבון גם כחול (אשליה של חוף מול השכנים הצמודים) או צהוב חלמון (ומה קשור שאתם לא אוכלים ביצים).

בחירת צבע שונה ו”נועז” לסלון למטבח או לחדר שינה, כמוה כהצהרת אישיות  בביתנו הפרטי. סביב הגוון המיוחד נבנית כל פלטת הצבעים מסביב. אפשר לבחור צבעים קרובים (מונוכרומאטיים), ובאותה מידה, נכון להתפרע עם גוונים מנוגדים. כלל היסוד – להיות יצירתיים אך לא להגזים בהכבדה על העין. בליל של צבעים חזקים ורועשים עלול לגרום לאי נוחות ליושבי הבית ואחרי הכול ביתנו- מבצרנו. דווקא בשל ריבוי הצבעים ותתי הגוונים המבלבלים, חשוב להתייעץ אתי, כדי שאסייע בבחירה מדויקת ואפרוש את תמונת הצבעים בבית על פרטיה הרבים.

nili salon 3

הציר – הספה הכורסה והקיר

נניח שהתפרענו ובחרנו צבע בעל נוכחות על הקיר שעליו מונחת הספה וממולה נמקם כורסה. קיר בירוק למשל. הספה שנניח בסמוך, רצוי שתהיה בגוון דומה אך בהיר מאוד. הריפוד של הכורסה ייגזר משילוב של שני הצבעים כדי ליצור איזון ושפת צבע זהה בחלל.

טקסטורה – טוב או רע?

מגוון הטקסטורות המצויות בשוק הצבעים עצום. אישית אני כמעצבת פחות מתחברת לסגנון הנצנצים, התבליטים, דמויי הבטון המחוספסים ודומיהם. כשאני מעצבת חלל, צבע חלק על הקיר, מעניין ככל שיהיה, מאפשר משחק מרתק יותר עם טקסטורות בבדים ובחומרים. כך למשל, אם בחרנו לצבוע קיר מרכזי בסגול, מתאים יהיה לבחור בד פרחוני עם טקסטורה מחוספסת בצבעים תואמים לכריות או לשטיח. חשוב לזכור, עודף טקסטורות וצבעים יוצר עומס.

ובכל מקרה, כשמדובר בבחירת צבע מיוחד לקירות, יש להקפיד מאוד על איכות הביצוע וכאן אני נכנסת לתמונה, עם אנשי מקצוע מעולים שאחראים על ביצוע פרויקט הצביעה.

nili salon 6

קיר בטורקיז – נעז?

זוג בני חמישים פלוס המתגורר בדירת ארבעה חדרים במגדל במרכז הארץ, פנה אלי שאסייע להו בשדרוג הסלון, שקירותיו זוויתיים ובעייתיים. שינינו את  מיקום פינת האוכל ובחרנו שולחן עגול שנפתח לאירוח עשרים סועדים כדי לשבור את הזוויות החדות בחדר. את אזור הישיבה העברנו לקרבת המרפסת שממנה נשקף נוף פתוח. על אחד הקירות נתלתה מראה גדולה שממנה נשקפים הקירות הצבעוניים.

הצבעים ששלטו בדירה לפני העיצוב – חום כהה “נגוע “בשמנת מיושן ומשעמם. הלקוחות שמחבבים את גווני הטורקיז, הסכימו להצעתי “הנועזת” לצבוע את הקיר המרכזי בירוק-טורקיז מרענן ואת קיר חדר האוכל שממול בטורקיז בהיר יותר. הספה והכורסאות וכן ריפוד כסאות חדר האוכל נבחרו בהתאם לצבעי הקירות, בגוונים הנעים מאפור מוקה לטורקיז בטקסטורות מעניינות של פסים ונקודות. צבע הספה הבהיר בולט על קיר הטורקיז והכריות פרחוניות ומנוקדות. בחרנו שטיח בחום המהווה ניגוד עם נגיעות צבע המזכירות את צבע הקיר ורגלי השולחן בעץ בהיר. גופי התאורה מזכוכית עם נגיעות צבע בחוטים יוצרים אווריריות. הווילונות הרומאיים הבהירים עם טקסטורה מעניינת בבד, מאפשרים שליטה על כמות האור הנכנסת מהמרפסת, ואילו לחלון צדדי בפינת האוכל נבחר וילון עם פסים בגווני תכלת ואפור שמשתלבים עם הקיר הירקרק הבהיר ממול.  

כך יצרנו בחלל שילוב של צבעי טבע ואדמה חמימים, עם אמירה ייחודית של בעלי הבית שבאה לידי ביטוי בצבעי קירות שונים ומעניינים שיוצרים אקט וואוו  מייד בכניסה לבית.  

טיפ החודש –

לעולם אל תוותרו על אנשי מקצוע מהשורה הראשונה.

בדקו הצעות מחיר, בררו עם ממליצים האם אפשר לסמוך על העובדים.

וזכרו את המשפט – זול זה יקר. אין קיצורי דרך.

 

 

חזרה לחדשות ועדכונים

אני רוצה להשאיר פרטים ושיצרו איתי קשר