מרכז האמנות החדש ביתא ישמש כבית, גורם מתווך ותא פעיל לעשייה אמנותית-חברתית במרחב העירוני, תוך  בחינת יחסי הגומלין בין אמנות עכשווית, שאלות חברתיות וחווית היומיום, מתוך מורכבותה וייחודה של ירושלים.

‘ביתא’  – מרכז אמנות עירוני חדש המתמקד ביחסים בין אמנות, חברה ועיר, יפתח ב23.5 במרכז העיר ירושלים בחסות עריית ירושלים.

 

ב’ביתא’ יתכנסו תחת קורת גג אחת, אמנים מקומיים ובינלאומיים, תושבים, שכנים, תיירים, חוקרים, אנשי חינוך, סוחרים ואנשי רשות עירונית, אשר ייקחו כולם חלק בשיח רב­ תרבותי, קהילתי וחינוכי שיתקיים במקום, בדגש על החיבור שבין אמנות, חברה ועיר.

 ייחודו של המיזם בכך שישמש כפונקציה עירונית חדשה התומכת וחושפת אמנים ירושלמים בוגרים לבין תושבים, תיירים ואנשי רשות, ומהווה תא פעיל וחוקר לשדה האמנות החברתית  – חלון לנעשה בתחום בירושלים.

 בונים את ביתא

טרם פתיחת המרכז לפעילות ציבורית מלאה בסוכות 2014, תיפתח בביתא ב- 27 למאי תוכנית רזדנסי בשם ‘בונים את ביתא’. תוכנית זו תוקדש לתהליך מחקר, יצירת תשתית אמנותית ואופרטיבית באמצעות קבוצה בינתחומית של עמיתים-יוצרים שיפגשו לחשוב יחד, ללמוד, למפות ולבנות את ביתא בסדרת סדנאות רעיוניות ומפגש עם התושבים.

 עמיתי הרזדנסי כוללים אמנים נבחרים, אנשי מחקר, נציגי הרשות העירונית ואת צוות ביתא עצמו. תוצרי תהליך הרזדנסי יוצגו באירוע פתיחה חגיגי לקהל הרחב בספטמבר 2014, למשך חודש של בית פתוח, מערב ראש השנה ועד ה- 23 למאי יסמן את כניסתם של הצוות וקבוצת הרזדנסי למתחם, ויצויין באירוע אינטרקטיבי – ‘חנוכת ביתא’.

 עיריית ירושלים רואה חשיבות רבה בפתיחתו של מרכז האמנות החדש,  במטרה  להעמיק את  ההשקעה בתחום התרבות והאמנות ובכך לייצר בירושלים זירה משמעותית של אמנות מקצועית.   מטרת על  היא להשכיל להשאיר  בירושלים את הכישרונות האמנותיים של ההווה, ביניהם בוגרי

האקדמיות לאמנות הקיימות בירושלים – המהווים את הנכסים התרבותיים של העתיד. עיריית ירושלים העמידה לטובת העניין מבנה ציבורי במיקום מרכזי בלב העיר, שיהווה צומת דרכים מרכזית במערך הכולל של תכנון העיר.

ביתא

אמנים בתהליך בניה של ספריה ומרכז מבקרים ‘ביתאעיר’

חזרה לחדשות ועדכונים

אני רוצה להשאיר פרטים ושיצרו איתי קשר