משפחה חדשה – GOLFDODOBAROR / נעה ארבר

גולף גזרה את הסרט האדום למתחם החדש שחנכה ב”קניון שבעת הכוכבים” ופרשה בו חופה לדודו בר אור. במסגרת המהפך שאמור ללוות את האסטרטגיה היצירתית של החברה ולאחר הצגת אוסף מצטיין לקיץ, חונכת גולף מערכת יחסים פתוחה, משתדכת לבר אור ומצרפת אותה למרחב היצירתי של משפחת גולף. לבר אור, מסתבר, היו “מחזרים” רבים שאהבו את ה”שארם” של הדמות ברעמת השיער האדום, ואת הנחישות בה העפיל שמה לצמרת האופנה המקומית, אך דווקא הדייט הרומנטי בין מותג ותיק ליוצרת צעירה הוביל להולדתו של הבייבי  GOLFDODOBAROR. מותג שהושק לאחרונה בכמויות מוגבלות ומשווק במבחר חנויות  של גולף.

הרוח המהפכנית שחולפת על גולף הובילה לגיוסה של בר אור, שחקנית מצליחה, קומיקאית משוחררת, מתלבשת לדוגמה ומי שזכתה בתואר “מעצבת  השנה”, בטקס פרסי האופנה הישראלית, וזאת לאחר תקופה קצרה ביותר של נוכחות. אכן תופעה יוצאת דופן שלמרות הרקורד הקצר בתחום האופנה הצליחה להעפיל לצמרת העיצוב המקומי ולכבוש את דעת הקהל בארץ וברחבי הגלובוס. בדומה לכל כלה טרייה ומודרנית גם בר אור שמרה על שם נעוריה וצרפה אליו את שמו של בן זוגה, המוטבע באותיות זהב על כרטיס שחור המצורף לכל פריט לבוש, אביזר או שקית שהיא מעצבת. לנשים שאוהבות את סגנונה, או לחילופין שמחות להסתופף בחוג הסלבריטאיות החובק אותה, אך אינן יכולות, מטעמי תקציב, לרכוש את עיצוביה, מציעה גולף אוסף פריטים שעיצבה שנמכרים במחירים ידידותיים מאלו המוצעים בחנותה שבכיכר המדינה. החופה התומכת שנפרשה מעל בר אור ומעל מגוון התחומים אותם היא מעצבת לגולף, הינה תקדים שמשקף חשיבה ממוקדת שאמורה לטפח את תדמיתה של גולף ולחזק במקביל את מעמדה וכתב ידה של בר אור, טעמה וסגנון החיים אותו היא חותרת למסד.

dodo2 dodo

בר אור נחתה על מסלולי האופנה המקומית לפני כשלש שנים עם השם PAS POUR TOI, “לא בשבילך”, אמירה יומרנית ופוגעת שמבטיחה שדווקא נחשוק במה שאינו בשבילנו. היא הציגה בשבוע האופנה המקומי אוסף של גלביות ופריטי לבוש שחורים מעוטרים ברקמות זהב וסומנה כמצליחנית  שעשויה להוביל את בשורת האופנה הישראלית. אלא שבר אור לא הסתפקה בהלבשת חוג מצומצם של נשים אמידות, היא רצתה להלביש ולאבזר את העם ובדרך להלביש את הבית ולהנחיל דפוסי סטייל חדשים. כאמור, לא מדובר בעיצוב פריטי לבוש עליונים בלבד אלא בסגנון טוטאלי, אורח חיים אותו מנסה בר אור להטמיע. ברוח סגנונה הבוהמי עיצבה בר אור לגולף, קולקציית קפסולה של פריטי לבוש שחורים מעוטרים ברקמת זהב, כפתנים וגלביות, שמלות וחולצות ספארי, שמזכירות את הטוניקה האיקונית שעיצב  איב סאן לורן בשנות השבעים, אותה דגמנה באותן השנים “ורושקה”- הדוגמנית של כל הזמנים. אך לא רק הטוניקות של איב זכורות לנו, תשתית עיצוביה של בר אור, נשענת על רעיונות שאולים ממקורות אתניים שונים, אלא שהיא מיקדה את הרעיונות והציגה אוספים מושלמים של פריטי לבוש שחורים רקומים בחוטי זהב. לכאורה רעיון מבטיח שמבשר תחזית מבטיחה לאופנה המקומית. אלא שככל שהרעיונות שלה הלכו והשתלטו על מקורות אתניים נוספים שקל מדי היה לזהותם, נדמה היה שהמדרגות לצמרת עשויות להתמוטט. אלא מי אנחנו שנחווה דעה כאשר המציאות תופחת על כל פקפוק ובר אור ממשיכה לרוץ ולכבוש יעדים בחנויות מובילות ברחבי העולם? את הערך המוסף, היצירתי והחברתי של בר אור, הבינה גם גולף שהעניקה לה  “קארט בלאנש” לסגנן וליצור למותג תדמית משופרת. סגנון שמשקף את טעמה האישי של בר אור אך גם מנחה כיצד ניתן לסגנן חוויה ויזואלית מושלמת. ואכן בר אור השכילה להגות את התכנים, לתכנן, לעצב ולביים את התסריט על כל שלביו ולהציג בפני התקשורת, במתחם ישן של יפו העתיקה, מיצב מרשים שהקיף את מגוון עיצובי הקפסולה שעיצבה לגולף. על מנת להעמיק את תחושת האג’נדה הבינלאומית הרווחת הוסיפה בר אור לקולקציה הלבשה תחתונה רומנטית, בגדי ים במראה מחטב, תיקים, וסנדלים מעוטרים בפרזולי זהב, עדיי זהב, לקים כהים ובנוסף גם סדרה של מצעים, חלוקי בית ומגבות בגוון שחור ועיטורי רקמת זהב, כפי שמתנהלים בתי אופנה ותיקים ובעלי שם.

רעיון הקפסולה איננו חדש, חיבורים בין ידוענים לחנויות, בין מעצבים לבין בתי אופנה ובין מעצבים לידוענים הינם תופעה מתפתחת בעולם האופנה.  אסטרטגיה של כוחניות והבנה שככל שהמוצע מועט כן התשוקה לרכישתו גדלה. אכן, אמנות שיווק חדשה שפולשת לתעשיית האופנה ושכוחה נטוע  במחירים הידידותיים אך בעיקר בתווית הידוענים שמצורפת אליהם.

לפני שנים רבות הייתה זו לולה בר שהלבישה נשים אמידות ובאותה העת עיצבה גם את הקולקציות של “אתא”, מודל לשיתוף פעולה בין אופנה גבוהה לעממית. כיום, המרוץ אחר הקפסולה הולך ומתרחב ושיתופי הפעולה הולכים ומסתעפים, בתי כל בו, רשתות ובתי אופנה מגייסים לשורותיהם גיבורי תרבות; מעצבים מובילים, דוגמניות, שחקנים וזמרים ששמם מתנוסס על תוויות הבגדים ומקדם את מכירתם. אכן אסטרטגיה הוגנת ונכונה שעונה על משאלות לבם של היצרנים וגם נותנת מענה לתשוקתם של הלקוחות לבגדים מעוצבים במחירים מהוגנים.

6a  7  5

 

הרבה לפני שמישל אובמה רכשה למלתחתה האישית בגדים בבתי אופנה עממיים, הבינו הרשתות וחברות האופנה את חשיבות הקשר, הדו סטרי, בינם לבין מעצבים מובילים ואוונגארדיים, ובמיוחד הבינו את העוצמה השיווקית הטמונה בשיתופי פעולה כאלה. כבר בשנת 1983 רתמה הרשת האמריקאית העממית PENNY  JC. את המעצב האמריקאי האלסטון לעגלת היצירה שלה.  החל בשנת 2002 ובמהלך 4 שנים טווה המעצב האמריקאי אייזק מזרחי את הסטייל לייף של TARGET האמריקאית  ולאחריו עיצבו, למותג, גם בית מיסוני האיטלקי, ז’אן פול גוטייה הצרפתי, ובתי אופנה אמריקאים ביניהם “רודארטה”, “פרואנזה סקולר” והמעצבת הוותיקה לילי פוליצר. הגדילה מכולם הרשת השוודית H&M שהפכה את התופעה לשיטה והזמינה מעצבים מובילים ודמויות תרבות לעצב לרשת קולקציה מוגבלת וחד פעמית, בין המובילים היה קארל לגרפלד שניפץ את חומת הגבולות ועיצב קולקציית קפסולה לחנות הכל-בו האמריקאית “מייסיס”. גם המעצב הישראלי/בינלאומי אלבר אלבז, מארני ורוברטו קבאלי האיטלקים עיצבו קולקציות בכמות מצומצמת ל- H&M שהשתלטה על מרכזי האופנה בעולם, הגדילה בגיבוש הרעיון ופנתה גם למעצבים רדיקאליים ואניגמאטיים כמו ריי קוואקובו, בעלת המותג “קום דה גרסון” היפני,  ו”מיזון מרטין מרג’יאלה” הבלגי שעיצבו עבורה אוספי קפסולה נחשקים. המדיניות ממשיכה לחגוג ורשימת נותני החסות היצירתית הולכת ומתארכת. את ייחודה של התופעה הקדימה להבין גם “אדידס” שפתחה בשנת 2003 את שערי היצירה בפני המעצב היפני יוז’י ימאמטו שמוביל, עד היום, את נצחונו המוחץ של המותג המשותף  Y-3. מדיניות הקפסולה לא פסחה על קסטרו שגייסה את גדעון אוברזון, עברי לידר, ואלון ליבנה, לעצב עבורה קולקציות מסלול מוגבלות.

GOLFDODOBAROR  צילום יריב פיין וגיא כושי (45)_resize

השקת הקולקציה ומכירה מוקדמת של דגמיה של בר אור שולבו באירוע חנוכת המתחם החדש של גולף בקניון שבעת הכוכבים. בניגוד למצופה ממתחם חדש שאמור להיות מזמין וידידותי, מדיניות העיצוב החדשה של חנות גולף בקניון, כפי שגם נראה בחנויות נוספות של הרשת, הייתה שונה. עומס המוצגים הצפיפות שבין המתחמים השונים השרו על המקום אווירה של מחסן, חוסר נוחות ובלבול, דבר שלא אפיין את מתחמי גולף עד כה. מי שניסה להיכנס לתאי המדידה התאכזב קשות, (יתכן שלא כולם). מי שהעיז ונכנס נתקל בשערורייה וביחס מביש לפריטי הלבוש החדשים שבר אור עיצבה. ערמות של בגדים מבוזים ומבוישים, שמלות, חולצות, מכנסיים, תחתונים וחזיות, קולבים ואריזות, מיש-מש של פריטים מקומטים זרוקים בערמות על הרצפה או תלויים ברישול על המתלים. האומנם ליחס בוטה ותרבות התנהגות פוגעת ומזלזלת כזו ציפתה גולף מקהל ידידיה ה”נבחרים” או בר אור ממעריציה הנלהבים שהוזמנו לאירוע? חבל, יש רק לקוות שלהילה העוטרת את בר אור יהיה כיסוי ראוי, שהעיצובים ובעיקר האיכויות יצדיקו את עצמם ואת חנוכת המהפכה בגולף.

צילום: יריב פיין וגיא כושי

חזרה לחדשות ועדכונים

אני רוצה להשאיר פרטים ושיצרו איתי קשר