עונות השנה ויחסי ציבור

” אביב הגיע פסח בא” זה לא רק הפסח שבא, ריח האביב כבר מורגש באוויר ושוב מתחיל מחזור החיים של הטבע, של עונות השנה. במעגל ארבעת העונות האביב נחשב לראשון, למוביל, במסגרתו מתחילים מחדש.

כמו בחיים גם בעסקים מאפיינת תקופת האביב תקופה של חידוש, רענון וצמיחה. נראה שלכולנו מתאים להתעורר מ”שנת הדוב” ולהעביר להילוך גבוה.

לאביב 2015 משמעות הרבה יותר גדולה מאביב של שנה רגילה. הבחירות מאחורינו, העם בחר את נבחריו. מבלי להיכנס לתחושות ולרגשות של תוצאות הבחירות, דווקא לכל אלה והם רבים, החוששים שאנו בפתחה של תקופה קשה למשק, תקופה של חשש כבד לנפילת עסקים, לכל אלה אנו אומרים באביב הזה בואו נוציא את הלימונדה מהלימון, באו נצא לאביב חדש בעסקים.

יתרה מכך, בואו ניקח אנחנו את האחריות לעסקים שלנו, לא נשב ונחכה למושיע חיצוני, למשק שיתאושש, למזל, לטיימינג. פשוט נקום, נמשיך ונעשה מעשה. אם אין אני לי מי לי.

מהיבט של יחסי ציבור זו תקופה מצוינת לבניית מסרים חדשים ורעננים. ניתן וצריך לנצל את תחילתה של התקופה הזו ולמנף את הפעילות העסקית תוך, פעילות המחויבת בחשיפה המותאמת בדיוק לשלבי הצמיחה בעסק ובכך היא תהווה מכפיל כוח אמיתי.

האביב מהווה הזדמנות מצוינת לאירועים תדמיתיים, להשקות של מוצרים חדשים, פעילויות חדשות או משודרגות ובעיקר לחידוש בתקשורת!, והכל במטרה לקדם את המוצר והעסק.

יחסי ציבור זהו תחום המתבסס על תקשורת חיובית בין אנשים ומכאן תפקידה לנצל לטובה כל הזדמנות המאפשרת הגברה וחידוש של קשרים. בפתחה של תקופה זו יש לבחון את הלקוח מנקודת זמן חדשה ולנצל את השפע אשר מציעה התקופה הזו על מנת לחשוף אותו מחדש בצורה שונה. זה מצריך את מה שאני קוראת לו “קריאייטיב עונתי” מה שאומר שאם מדובר למשל במוצר בריאות יש צורך לעטוף אותו בקונספט החדש ולצאת במסרים שקהל המטרה יוכל להתחבר אליהם בקלות.

גם המדיה מכתיבה את צעדיה ופועלת בהתאם לעונות השנה. אייטמים תמיד יהיו קשורים לרוח התקופה ולכן בניית מסרים מחדש היא הכרחית. כדי לעשות יחסי ציבור טובים יש ללמוד את הלקוח, את מוצריו ואת המדיה המתקשרת איתו.

המטרה תושג במידה ויהיה תכנון מדוקדק ומוקפד מראש. מה שאומר להכין מערכת צעדים לפרויקט המודדת את העשייה, ליצור קשרים עם עיתונאים מספיק זמן מראש כדי לדעת מוקדם ככל האפשר על כתבה שצריכה להיות בנושא ובכך לקדם את  החשיפה.

חשוב לציין שכל פעילות או חידוש בעסק חייבת להיות מתואמת ומסונכרנת עם יחסי הציבור כדי לא להחמיץ הזדמנויות פז. כאשר העסק שקוע בפס הייצור של מוצר חדש ולא טורח לעדכן את יחסי הציבור המלווים אותו יש לכך השפעה חמורה על התנהלות יציבה מאחר ויחסי ציבור נבנים כאפקט מצטבר.

הידיעות יוצאות בעקביות בהדרגה ועל פי תכנית סדורה, מקצועית ומדויקת, על מנת לשמור על נוכחות תמידית ומיצוב מסוים ומכאן כאשר נוצר זמן מסוים בו לא העביר הלקוח בזמן נתונים לגבי פעילותו יכול להיגרם נזק לכל תהליך החשיפה המבוקר.

כל עסק יכול לצאת במוצרים חדשים המאפיינים תקופה. מסעדה תצא בתפריט חדש, חברה כלכלית תוכל לצאת עם פרויקט חדש המתאים לעונה , אומן יכול לתכנן תערוכה לפתחה של תקופה זו ואין ספור רעיונות יכולים לתת את התשובה לחיבור בין תקופה, ללקוח , ליחסי הציבור. כאשר עבודת יחסי הציבור מסונכרנת היטב לכל הגורמים, ללקוחות, למדיה, לגורמים הנוספים הפועלים בשטח, ההצלחה מובטחת ופריחתם של כולם גם כן.

חזרה לחדשות ועדכונים

אני רוצה להשאיר פרטים ושיצרו איתי קשר