פיתוח ישראלי –  חלון מיוחד עבור בתי חולים

SET 77-T הוא דגם חלונות חדש בעל נתק תרמי שפותח בישראל על ידי חברת אלובין, כדי להתמודד עם צרכיהם הייחודיים של בתי החולים, הכוללים שמירה על מרחב עבודה סטרילי ללא חלודה, בקטריות ופטריות, ושמירה על תנאי טמפרטורה ולחות אופטימליים. מעבר להחדרתו בבתי החולים בארץ, מיועד הדגם הייחודי גם לשיווק בארה”ב ובמדינות אירופה.

תמונה2 

כולנו מכירים את תופעת ה’עיבוי’ בה מצטברת לחות על החלונות בבית וברכב, בעיקר בימים עם הפרשי טמפרטורה גדולים בין הבית לחוץ. לרובנו זה לא מפריע, מקסימום מסתיר לנו קצת את הנוף או מאלץ אותנו לנגב את השמשה, אבל בבתי חולים מדובר בתופעה מסוכנת. המים המצטברים בחלונות מושכים אליהם חלודה, בקטריות ופטריות, פוגעים במרחב הסטרילי של בית החולים ומהווים סכנה בריאותית של ממש.

עקב הדרישה הגוברת בבתי החולים, פותח בישראל על ידי חברת אלובין דגם חלונות חדש, מבודד טרמית ובעל בידוד אקוסטי מעולה (למניעת רעש מהסביבה החיצונית הפוגע במנוחת החולים), המאפשר שמירה על מרחב עבודה שקט וסטרילי ועל תנאי טמפרטורה ולחות אופטימליים (גם באזורים בעלי קירבה לים), מונע קורוזיה (חלודה), ועמיד בפני פגעי מזג האוויר, תנאי רוח וחדירות גשם.

דגם החלונות החדש – SET 77-T, פותח במיוחד עבור בתי החולים ומושק בימים אלו בבית החולים אסותא ההולך ונבנה באשדוד  מעבר ליתרונותיו הפונקציונאליים, ולמרות היותו חלון בעל נתק תרמי (נתון שבד”כ מחייב הגדלת רוחב הכנף ומשקוף החלון) דגם SET-77 מאופיין במראה אסתטי ואופנתי של פרופיל אלומיניום צר (יותר זכוכית ופחות אלומיניום), שמכניס יותר אור למרחב המגורים ונחשב לטרנד החדש בעולם העיצוב האדריכלי. האתגר היה כיצד לשלב את הפרופיל הצר והעדין של החלון עם תנאי העומס המאפיינים בית חולים, כפי שמתאר דויד סיטון, מפתח מערכות סטאל באלובין: “חלון של בית חולים חייב להיות Heavy Duty (מתפקד תחת עומסים כבדים) ולעמוד במחזורי הפתיחה והסגירה הרבים ובתנועה רבה של אנשים. הקושי בתכנון היה להשיג מראה צר ואופנתי שגם יתפקד בתנאי עומס, וכאן נדרש מאתנו איזשהו תחכום. לכן, בחרנו בזכוכית רבודה בעלת שתי שכבות זכוכית הנדבקות אחת לשנייה מיריעה שעשויה מחומר פלסטי, ובגלל העובי השונה בין השכבות היא גם עמידה ובולמת רעש. מטבע הדברים בגלל שהזכוכית רבודה היא הרבה יותר עבה וכבדה ויש להתחשב בכך במהלך התכנון, דרך שימוש באביזרי חיבור מיוחדים המסוגלים לשאת עומסים כבדים ומונעים בלאי של הצירים והמנעולים, כמו פינות חיבור לכנף הנפתחת, אביזרים העשויים מפלדת אלחלד ואטמי גומי העשויים מחומרים שאינם מתכלים בכל סוגי הטמפרטורות ועמידים בפני קרינת UV”.

דגם החלון החדש עבר בדיקות במכון התקנים, עמד בעשרת אלפים מחזורי פתיחה וסגירה, ובבדיקת עמידה בלחצי רוח ומים ברמה הגבוהה ביותר שיש בתקן הישראלי ואף מעבר לכך. הפרויקט נמצא בימים אלו בסיום תהליך הייצור ובקרוב יוצבו החלונות בחללי המבנה של בית החולים אסותא, כאשר קיימות דרישות רבות לדגם זה במתקנים רפואיים נוספים. החלון הראשון שהותקן כפיילוט קיבל את ברכתם של אדריכלי ויועצי הבנייה של בית החולים. בקרוב, יישלח הפיתוח הישראלי לייצוא למדינות מערב אירופה בעלות טמפרטורה קרה, בהן גם בבתים פרטיים נדרשים חלונות עם הפרדה טרמית (הפרדה תרמית – יצירת בידוד בין פרופילי האלומיניום למניעת מעבר חום/קור מחוץ לבית פנימה). במדינות סקנדינביה התקנים אוסרים להשתמש בדגמים ללא הפרדה טרמית, ולכן דגמי החלונות שם עומדים בסטנדרטים דומים, אך מדינות אלו טרם הצליחו לפתח דגמים ברמת יעילות ועיצוב חדשני המשתווים לדגם הישראלי החדש.

בימים אלו משודרג הדגם באביזרים נוספים, המספקים לו עמידות בפני עומסי רוח קיצוניים של סופות הוריקן, והוא יועבר לבדיקות עמידות מיוחדות שיתקיימו בארה”ב. ייתכן שבעתיד ייעשה שימוש בדגם החדש גם כחלון נגד הדף לצרכים ביטחוניים, והוא יותקן בשגרירויות בחו”ל ובמתקנים ביטחוניים.

תמונה1

ברמת העלויות, דגם החלון החדש יקר ב-15% מדגמי החלונות הקיימים, אך הוא מייצר חיסכון משמעותי באנרגיה. עלויות החימום והקירור יורדות באופן דרסטי בגלל הבידוד (“נתק תרמי”), ולכן, לאחר תקופה לא ארוכה החיסכון בעלויות חימום וקירור המבנה עולות על הוצאה הראשונית הנוספת  גם בשימוש בבתים פרטיים.

לאתר החברה

חזרה לחדשות ועדכונים

אני רוצה להשאיר פרטים ושיצרו איתי קשר