פרויקט החודש – בלוד מוקם הקמפוס הראשון בארץ ללימודי בודהיזם ופסיכואנליזה

הקמפוס החדש אשר תוכנן  על ידי משרד האדריכלים גוטסמן שמלצמן, משלב באופן ייחודי תכנים אקדמיים ורוחניים מעולמות הפסיכולוגיה והבודהיזם, וימשוך לתוכו אוכלוסיות מגוונות –  מטפלים, סטודנטים, מרצים ועובדים, שייצרו במקום עוגן חינוכי ותרבותי משמעותי עבור תושבי לוד



דרום 

הבניין החדש של האיגוד הישראלי לפסיכולוגית העצמי ולחקר הסובייקטיביות אשר נבנה בימים אלו בלוד, תוכנן על ידי  משרד האדריכלים גוטסמן שמלצמן. החזון של הפרויקט הוא להקים קמפוס ‘קריית רוח אדם’ המכיל בתוכו מרכז אקדמי לימודי, מרכז טיפולי, סביבת הכשרה למטפלים וגם מבנה ייעודי טיפול באוכלוסייה המקומית של לוד במידת הצורך. המרכז יכלול גם מספר גני ילדים, גומפה, חלל ייעודי למדיטציה ומגורים לאורחים מחו”ל, ביניהם לאמות ואנשי רוח בודהיסטיים אחרים.

הרעיון להקים את המרכז בעיר לוד  דווקא בתוך אוכלוסייה שלא מכירה את תחום הפסיכואנליזה נעשתה מתוך כוונה להנגיש את הטיפול הפסיכואנליטי היקר והממושך גם לאוכלוסיות החלשות,  בנוסף האיגוד יכשיר מטפלים מקומיים לטיפול באוכלוסייה המקומית של לוד,

דרום-מזרח
 

“בקומתו הראשונה של הבניין המתפרס על פני 1,300 מ”ר ייבנה המרכז הלימודי והאקדמי שיכלול כיתות לימוד, ספריה, אזור מנהלה וקפיטריה, ובקומה השנייה ייבנה המרכז הטיפולי שיכלול חדרי טיפול”, מתאר עמי שמלצמן ממשרד גוטמן שמלצמן אדריכלים. “בהמשך הפרויקט יוקם סביב הבניין הקמפוס כולו שיתפרס על פני 10,000 מ”ר ויכלול גן ירק בליבה של שכונה עממית בלוד, לצורך תרומה שיפור סביבת המגורים של השכונה”. השלב הראשון של הפרויקט ממומן בעזרתו של איתן סטיבה ובסיוע שרית רשתי, המנהלת ומקדמת את הפרויקט מול עיריית לוד ברמה האדמיניסטרטיבית.


מזרח 3
 

“המבנה הקיים נבנה בשנות ה-60 מבטון חשוף, מבנה יפה מתקופת המודרניזם הברוטאלי”, אומר שמלצמן. “אנחנו נדאג לשמור על ייחודו ולחדד את תכונותיו החיוביות המקוריות, ובמקביל, נשדרג אותו לרמה גבוהה יותר עם אווירה ותוכן חדשים. המעטפת החיצונית תשודרג משמעותית וכך גם עיצובו הפנימי, אך אנו לא הולכים נגד הבניין אלא אתו, מתוך שמירה על הארכיטקטורה הייחודית של שנות ה-60 שתקבל במה מחודשת. דמיינו לכם בית ספר נטוש בתוך אזור נחשל, כמו שנבנה פעם, שאנו הולכים לשדרג ולהקיפו בגן ירק נעים, שיהפוך אותו לפנינה בתוך הסביבה”.

מערב 3 

האיגוד הישראלי לפסיכולוגית העצמי ולחקר הסובייקטיביות בראשות רענן קולקא, מאגד בתוכו קבוצה של פסיכואנליטיקאים מהשורה הראשונה, בעלי תואר ראשון ושני בפסיכואנליזה ומטפלים בפועל, לתוך תכנית אקדמית לתואר שלישי, העוסקת בחיבור המרתק שבין הזרם הפסיכואנליטי לזרם הבודהיסטי. הקמפוס החדש של האיגוד, יטמיע בלוד תוכן אקדמי ורוחני, וימשוך לתוכו אוכלוסיות מגוונות –  מטפלים, סטודנטים, מרצים ועובדים, שייצרו במקום עוגן חינוכי ותרבותי משמעותי עבור תושבי העיר. לאיגוד שלוחות בינלאומיות  באיטליה, בטיבט ובארה”ב, והוא מתכנן לערוך במקום גם כנסים בינלאומיים. החזון הוא להפוך את המקום למרכז אקדמי טיפולי שאליו יגיעו מהארץ ומהעולם להשתלמויות, למחקר וללימודים, אשר יגרום לקפיצת מדרגה עבור רווחתם של תושבי לוד.

צפון 3

לאתר החברה

חזרה לחדשות ועדכונים

אני רוצה להשאיר פרטים ושיצרו איתי קשר