קולקציה “סאק’סית” לקיץ – הכל נוצר במשפחה/ נעה ארבר

מזג האוויר קריר והקיץ עדיין לא ממש כאן, אך בחדרי התצוגה של סאק’ס האווירה חמה ומזמינה לצפות בעיצובי הקיץ הרעננים. בכל ביקור בחדר התצוגה של סאק’ס מובטחת חוויה יצירתית מרתקת שמשתנה מדי עונה, ושונה מכל מה שמתרחש בסדנאות עיצוב אחרות. למעשה לא ציפיתי שתתרחש איזו מהפכה או שינויים דרמטיים, גם לא חשבתי שהתכנים והעקרונות או כתב ידן של רונית ובר חלפון צריכים להשתנות. ואכן כל זה לא קרה ולכן טבעי היה שבחסות המטריה האידיאולוגית תמשיך סאק’ס לשמור ולפתח את שפתה היצירתית, את הקולקציות המפתות, הבגדים האיכותיים, העניין והאופציות שהקולקציה החדשה מציעה. דברים עקרוניים לא השתנו בסאק’ס , הדמיון, התעוזה והעניין ממשיכים לצבור תנופה, גם סיפורי הקולקציה, מקורות ההשראה, העיצובים, הצבעים וההדפסים, תמיד מפתיעים ומפתים.

sacks8

מקבוצת: חגיגה אפריקאית

בתשומת לב וירטואוזית לפריטים ופרטים, קטנים וגדולים, עיצבה  חלפון את קולקציית הקיץ כשהיא מוצגת על קולבים בחדרי התצוגה של סאק’ס שבדרום תל-אביב. אוסף שלא נשמע לטרנדים, אינו דומה ואינו מזכיר אף קולקציה אחרת. למעשה חלפון איננה זקוקה לדוגמניות על מנת להציג את עיצוביה, מבחינתה הדגמים הם דובריה האולטימטיביים והם נראים יפים ומעניינים גם כאשר הם מוצגים על קולבים. אין ספק שהקולקציה המשכילה, מנומסת ומחמיאה לכל אחת ומאפשרת להרכיב מערכות רבות ושונות אחת מהשנייה. הדילמה היא של הקונות שנחשפות למבחר עשיר ומפתה כל כך.

נאמנה לטעמה וסגנונה המוגדר ומאמינה באמינותם של העיצובים משכילה חלפון ליישם תבנית יצירתית שחושפת את התמקדותה בחשיבה אמנותית ואת הנטייה לעסוק במלאכות יד אתניות. ואכן פריטי הקולקציה משופעים ברקמות יד, חריזות והדפסי פולקלור ייחודיים שאינם בסל הטרנדים. ברוח זו עוצבו גם הבדים מחומרים ובדים טבעיים ואיכותיים, בדי כותנה, וואל, פשתן ומשי, מעובדים ומטופלים בטכנולוגיה מתקדמת ובתהליכי צביעה והדפסה ייחודיים, בהשראת תהליכים היסטוריים ופולקלוריים כמו צביעת יד, צביעת קשירה, צביעת טבילה, ספיגה והדהייה של צבעים בגוונים שונים. אוסף הקיץ, שעוצב בגזרות נקיות, חופשיות ונוחות, כולל קשת נעימה ורחבה של צבעים שנמהלו בקפידה; צבעים מונוכרומאטיים בהירים וכהים, צבעי ביניים וצבעים סוערים שאינם מוגדרים אך לא קיימים בלוח הטרנדים הסטנדרטי. נתונים שמעניקים לקולקציות חזות אלגנטית בוהמית, גם אם היא מעט מחוספסת, פרומה ומקומטת (בתכנון מוקדם ומתוחכם כמובן). ההיגיון בו עוצבה הקולקציה, מאפשר לפריטים השונים להשתלב, בדידקטיקה ואסתטיקה “סאק’סית”, למערכות בעלות חזות שונה ומגוונת, תמהיל של רעיונות, חומרים וצבעים שנרקמו וגובשו לשלשה נושאים עיקריים: “עמדה מונוכרומאטית”, “חגיגה אפריקאית”, “שחור ולבן” שמשתלב עם אוסף של בגדי ג’ינס שאינם סטנדרטיים.SIMPLE LIFE  הוא קו נוסף של פריטי לבוש בסיסיים וספורטיביים אותם מעצבת, בתבונה יצירתית בוגרת, בר חלפון בתם של רונית ואילן חלפון מייסדי המותג המשפחתי שחולק את הניהול עם עמוס חלפון אחיו של אילן ומעצבת העדיים, אריאלה שהיא אחותה של רונית.

“עמדה מונוכרומאטית”- קבוצה שמבוססת על גוונים טבעיים רכים, צבעי אבן, וחול, לבן מאובק, קשת של גווני אפור, אפור כחול, גוונים מדורגים של ירוק, גווני אדמה וצמחיה אקזוטיים. בקבוצה הדפסים מעודנים ומוצנעים, צביעות אתניות, רקמות יד במראה לא מדויק שמשווה להן חזות אוטנטית.

sacks 20sacks

מקבוצת: מונוכרומאטית

“חגיגה אפריקאית”- קבוצה משופעת בהדפסים גראפיים ססגוניים בשילובי צבעים והדפסים נועזים ומנוגדים, שמלות וחולצות ג’ינס מעוטרות ברקמה וחריזה אתנית, סגנון וצבעוניות נועזת שמאפיינים את “האביב האפריקאי”- אופנה אפריקאית מתחדשת שממזגת מסרים עכשוויים במסורת הסגנון וההדפסים האפריקאים האוטנטיים.

sacks a 6Sacks - AFRICAN CELEBRATION2_files_001

מקבוצת: חגיגה אפריקאית

“שחור לבן/ ג’ינס”- קבוצה שמציגה שילוב קלאסי מעניין של פריטי לבוש בשחור ולבן עם פריטים במרקמים, הדפסים וגווני ג’ינס שונים.

black white denim_001sacks 2

מקבוצת: שחור לבן/ג’ינס

ברוח האווירה הספורטיבית המחלחלת לאופנה מאמצת סאק’ס את הנטייה לשידוכים קוטביים בין מערכות הלבוש לנעלי סניקרס צבעוניים של “ניו בלאנס”, נעלי ספורט של “סופרגה” ונעלי אספדריל צבעוניות. להשלמת המראה כוללת הקולקציה, צעיפים, עדיים, תיקי עור צבעוניים ותיקים קולומביאנים סרוגים יפיפיים.

G12W-0002-0154 G12W-0002-724

בתמונה : תיק קולומביאני

לא רק הקולקציות ראויות לתשומת לב מיוחדת גם חלונות הראווה של רשת הבוטיקים של סאק’ס לא משאירים את העוברים ושבים שאננים, מי שחולף על פניהם, נשאב לחוויה אסתטית של עיצוב פנים מוקפד ופריסת דגמים ואביזרים מעוררת השראה. לסאק’ס לא מגיעים על מנת לרכוש פריט לבוש בסיסי וחיוני שחסר במלתחה, מי שמגיע ימצא מבחר מגוון של פריטים שעיצובם אחר ושדומים להם לא מצויים באוספים אחרים. אלו פריטי אופנה שורדים שתמיד יהיו אופנתיים ותמיד תימצא הזדמנות לשוב וליהנות מהם בדרך זו או אחרת.

שווה “לטייל” באתר של סאק’ס;  www.sacks.co.il ובאתר הפייסבוק, על מנת להבין את התשתית היצירתית וכדי להכיר את הדמויות הפועלות והיוצרות, לקרוא את התכנים הכתובים, את ההגיגים והנטיות של מי שאחראי להישרדות המושכלת של סאק’ס. שווה לצפות בקבוצות הקולקציה הנוכחית ובקולקציות קודמות, בדגמים הרבים, בצילומים המרתקים ובסטייליג הדידאקטי המוצג באתר ומלמד כיצד ניתן, עם שמץ של נועזות ונטישת גבולות מקובעים, ליצור הרכבים בעלי חזות אינדיבידואלית..

צילום: יניב אדרי

חזרה לחדשות ועדכונים

אני רוצה להשאיר פרטים ושיצרו איתי קשר