קייטנת נוער מוזיקלית – כיתות ז’-יב’ / מוזיקאי דורון גיאת

המוזיקאי דורון גיאת במהדורה מיוחדת של קורס האזנה למוזיקה לחופש הגדול

5 ימים, שלוש שעות לימוד ביום עם הפסקות

 א-ה כל השבוע כלומר 5,12,19,29

בכל שבוע יתקיים מחזור בימים א’-ה’, שעות 10:00-13:00

מסע מרתק בשבילי המוזיקה בת זמננו

עלות :300 ₪

פירוט:

הקורס סוקר את התפתחותה של המוזיקה בת זמננו. אחרי הקורס ילדיכם לא ישובו לשמוע מוזיקה כמו מקודם. דרך הקורס הם יכירו את יסודות המוזיקה ואת ההשתלשלות של המוזיקה דרך המאה שנים האחרונות.

נתחיל במיזוג של התרבות האפריקאית עם האירופאית, משם לנפלאות האלתור ולתמורות שהולידו את הסגנונות ג’אז, בלוז, R&B, רוק, לאטין, Fאנק, מוזיקה אלקטרונית, מוזיקת עולם ועוד.

השיעורים יעסקו בשינויים בסאונד, בתקשורת העולמית, בהשלכה של מצבים בינלאומיים על המוזיקה ובעוד רבדים רבים ומגוונים, כאשר רוב הזמן בכל שיעור תמיד יהיה מוקדש להאזנה עצמה ולחוויה החושית.

בסיום כל שיעור הילדים יקבלו למייל סיכום מלא של החומר + פלייליסטים מורחבים שיישארו איתם לתמיד, מאות שעות של מוזיקה לפי נושאים. חוויה בלתי נשכחת שתפתח להם אופקים חדשים ותטבע אצלם חותם לכל החיים.

 

סילבוס הקורס:

שיעור 1: רגטיים, בלוז, מוזיקת דיקסילנד (פוליפוניה), התהוות המבנים המוזיקליים שהם אבני הבניין למוזיקה העכשיוית. סקוט ג’ופלין, קינג אוליבר, לואי ארמסטרונג ואחרים.

שיעור 2: ה-Stride, תקופת הביג-בנד ותקופת הבי-בופ. מדיוק אלינגטון ובני גודמן ועד לצ’ארלי פארקר ודיזי גילספי, אך לא רק.

שיעור 3: קול (Cool) ג’אז, הארד-בופ, פרי (Free) ג’אז וג’אז מ=D7דלי. ג’ון קולטריין, מיילס דייויס, דייב ברובק, ארט בלייקי ואחרים.

שיעור 4: הולדת ה-R&B, הולדת הרוקנ’רול וניצני מוזיקת הרוק. עלייתה של המוזיקה הלטינית והשפעתה על התפתחות המוזיקה ועל העולם בכלל.

שיעור 5: The Beatles, רולינג סטונס, עיצובו של הרוק, התמורות בעולם הסאונד והקלטות האולפן, מוזיקה פסיכדלית, רוק כבד ורוק Progressive (מתקדם), .Led Zeppelin, E.L.P, Camel ועוד.

שיעור 6: התפתחות ה-R&B, ECM ,Motown והולדת הפיוז’ן, סטיבי וונדר – התופעה. דגש על מילים ללחנים.

שיעור 7: דיסקו, Fאנק, ה-Glam Rock, דייויד בואי, הלהקות האמריקאיות, התעצמות השימוש בכלים האלקטרוניים ו-Midi.

שיעור 8: שנות ה-80 והפלגים החדשים של הג’אז והרוק. השפעת עולם ה-MIDI על הג’אז המודרני. מיילס דייויס, צ’יק קוריאה, פט מת’יני.

שיעור 9: הולדת ה”גראנג'” בסיאטל, Pearl Jam, Soundgarden ועוד. היווצרותו של הג’אז המודרני ע”י הנפילים החדש. ה”פרוג” וה-R&B החדש (Philly Style), הרוק Metal, ועוד.

שיעור 10:   האזנה למוזיקה בת זמננו תוך זיהוי של סגנונות, כלי נגינה וגוון הפקתי.

 

לאתר >>

חזרה לחדשות ועדכונים

אני רוצה להשאיר פרטים ושיצרו איתי קשר