קעקועי לקיסינג’ר / עידית גור*

הקעקועים הפכו בימינו לדרך ביטוי עצמית ואמנותית וכבר מזמן לא שייכים רק לפושעים או לעבריינים. אמנם הסטיגמה מאחורינו אבל עדיין מדובר בהחלטה שתלווה אותנו כל החיים. אז מה חייבים לדעת לפני שנשכבים על מיטת המקעקע.

DSC_0078

גאנס אנד רוזס בגיל 50  – מכירים את אלו שעשו בגיל 17 קעקוע על הזרוע של להקה שאהבו והיום הם מתביישים ללכת עם גופיה? אז קודם כל תזכרו – האופנה מתחלפת אבל העור שלנו לא. לכן, עדיף לבחור קעקוע שאליו אתם מתחברים ברמה האישית ולא כזה המייצג אופנה או טרנדים חולפים, שאתם אוהבים היום, אבל בעוד חמש שנים תשכחו או לא תבינו איך יכולתם בכלל לאהוב אי פעם (אלא אם כן הקעקוע המעצבן לא ייתן לכם לשכוח…).

אתם יודעים מה הסגנון שלכם? – גם בחירת הסגנון חשובה מאוד לפני שעושים מעשה. האם מדובר בקעקוע שחור לבן או צבעוני, פשוט או מורכב, קטן או גדול, עמוס בפרטים או מינימליסטי. לשם כך מומלץ קודם כל לשוטט באינטרנט ולראות מה יש לשוק הקעקועים להציע, אפילו על ידי כתיבה פשוטה בגוגל של המילה “קעקוע” או “TATTOO”, שתפתח לכם את הראש למגוון העצום של האפשרויות. ככל שתגיעו עם דעה מגובשת יותר לגבי מה אתם רוצים, כך יהיה קל יותר גם למקעקע להבין אתכם.

תקשיבו למקעקע שלכם – הרבה אנשים מגיעים למקעקע עם פנטזיות שלא ניתן לממש. לדוגמא, אם תבקשו ממנו לבצע קעקוע מורכב ועמוס בפרטים בתוך אזור גוף קטן הוא יסביר לכם שאי אפשר, כי אם הזמן הוא יהפוך לגוש שחור ולא ברור. מדובר באיש מקצוע לכל דבר (אם הוא אכן כזה, ואל זה נדבר עוד מעט…), אז כמו שאתם לא מתווכחים אם הרופא שלכם אל תתווכחו אתו. הוא לא מנסה למכור לכם משהו יותר יקר אלא רוצה בטובתכם.

קעקוע זה לא חלטורה – חשוב מאד לבחור בקפידה את האדם שיבצע את הקעקוע גם אם הוא יקר יותר, חשוב שהמקעקע יציג בפניכם תעודות מקצועיות המאשרות  את הכשרתו כמומחה, ובנוסף המכון בו הוא עובד חייב לעמוד באישורים של העירייה ורישיון עסק . אישורים אלו יבטיחו גם את הסטריליזציה של המכשור ואת השימוש בצבעים התואמים את התקן הבינלאומי.

מחט רב פעמית? אין מצב – הסיכון הרפואי החמור ביותר הנובע  מתהליך הקעקוע הוא הדבקות  במחלות נגיפיות. תופעה זו יכולה לקרות בשל שימוש  חוזר במחטים שאינן אישיות.  המחלות המסוכנות ביותר  היכולות  לעבור בדרך זו הן : צהבת נגיפית, איידס וכמובן זיהומים. קעקוע זה לא משחק ילדים…

את זה אתה חייב לבדוק – כאשר בוחרים את אמן הקעקוע חשוב לשים לב לדברים הבאים:  שימוש בכפפות גומי, שימוש בפחי אשפה אדומים לפסולת ביולוגית, שימוש במכשור “אוטוקלאב” לביצוע עיקור, והצגת תעודה המעידה על חברות בארגון  או מכון רשום ומקצועי העובר בדיקות תקופתיות. לפני

התהליך,  חשוב שתמלא טופס הצהרת  בריאות ובנוסף יש לערוך טסט כדי לבדוק האם ישנה רגישות או אלרגיה כלשהי לפני ביצוע הקעקוע.

אפשר להתחרט אבל זה יעלה לך ביוקר… – אם תהיה מעוניין  בהסרת הקעקוע תוכל לעשות זאת, אבל עלות ההסרה יקרה ועדיין תישאר צללית ושארית  צבע על העור. כיום, ישנן  טכנולוגיות חדישות יותר  התורמות להסרה כמעט מלאה של הקעקוע במכשיר לייזר בעל טכנולוגיה מתקדמת וזה בהליך רפואי בלבד.

6692203151_83fe51d6df_o

*עידית גור היא בעליה של ‘איב סנטר’, המכללה היחידה בישראל המציעה תכנית לימודים  מיוחדת להכשרת בוגרים לקבלת תעודת קעקועים . במסגרת  ההכשרה נחשפים התלמידים להיבטים הפיזיולוגיים  והאומנותיים של הקעקוע, מבנה העור והפיגמנטים  בגוף האדם, הכרת המכשור והאבזור במקצוע הקעקוע, היבטים היגייניים – סטרילים, ושיטות עבודה כולל התנסות מעשית (סטאז’) באומנות הקעקועים.

חזרה לחדשות ועדכונים

אני רוצה להשאיר פרטים ושיצרו איתי קשר