תיקון עולם בתיקון שבועות במופע ‘בעלי שם’

בחג שבועות הקרוב יתקיים המופע ‘בעלי שם’ של תאטרון מסתורין בתחנה המרכזית בתל אביב. המופע יתקיים כמופע התרמה בו יאספו צעצועים ובגדים עבור גני ילדים הנמצאים בתוך מבנה התחנה המרכזית.

בעל שם1

תיקון עולם פוגש תיקון שבועות

התחנה המרכזית היא מבנה עצום, עיר בתוך עיר בה מתרכזים נושאים רבים הנדחקים לשוליים בחברה הישראלית. ניתן לראות בה חנויות ספרים ודוכני מוזיקה בשפה הרוסית, מסעדות פיליפיניות, בתי כנסת לצד כנסיות, גני ילדים, מרפאות, ארגונים של צדק חברתי ועוד. חלקים גדולים של המבנה כבר אינם בשימוש ויחד עם זאת התחנה המרכזית הינו יעד אליו מגיעים אוטובוסים מכל ישוב בארץ גדול או קטן. התחנה המרכזית  היא גם בית למספר גופי תרבות ופועלים בה פרויקטים ייחודיים  של אומנות כמו תערוכת הגרפיטי ואמנות הרחוב הנקראת “הקומה השביעית” המתפרשת על מעל ל- 1,000 מטרים רבועים, בה עשרות עבודות של אמנים מהארץ ומחו”ל.

6

מי מזמר בהיכלות של מטה אחרי ששערי התחנה המרכזית ננעלים?

לרגל חג שבועות תאטרון מסתורין ייקח את הקהל למסע מיוחד של אמונה ללא גבולות במופע  “בעלי שם”  אשר יתפרס על פני 7 המפלסים של התחנה המרכזית.

‘בעלי שם’ הוא מונח מסורתי המתייחס לאנשים העושים שימוש במילים ואותיות, על מנת לחולל ניסים. המונח נשען על תפיסה בה העולם כולו מורכב מאותיות אשר דרך ביטוין והגדרתן ניתן לשנות את המציאות. המופע נוצר בהשראת מסורת חסידית, כאשר שירת הפיוטים של צוות השחקנים, בובות הענק והעיצוב המיוחד של המופע, חושפים בפני הקהל עולם של אגדה יהודית מרתקת, תוך הצבת שאלות על היחס בין מורה לתלמידיו, בין אדם לאלוהיו ובין יחיד לקהילה. האמונה החסידית הרואה את הדוחק ותנאי הקיום הקשים כמקור לצמיחת חיי הרוח, מקבלת משמעות חדשה בתוך חלליה של התחנה המרכזית.

במסגרת המופע מוזמן הציבור הרחב לתרום בגדים וחפצים לגני הילדים הנמצאים בתחנה המרכזית ולקבל הנחה  ברכישת כרטיס למופע .

 “בזמן שעתיד המבנה העצום של התחנה מרכזית שנוי במחלוקת, אנו רואים חשיבות רבה ביצירת אומנות בחלליו הנטושים ופועלים מתוך אמונה שלאומנות תלוית מקום יש כוח לשנות את המציאות ולגלות יופי בתוך מקומות אפורים.

 אנו משתמשים באמנות כדי לאחד ולחבר אנשים לתוך חוויה רוחנית משותפת שמנגישה עבור כולם את היופי שבאמנות ואת כוחה לתיקון עולם, מה שמקבל  משמעות נוספת באירוע תיקון ליל שבועות”, אומרת יוליה גיניס, יוצרת ומנהלת תיאטרון מסתורין. “בימים אילו בהם קונפליקטים וחילוקי דעות מהווים חלק מהשיח הציבורי היומיומי, ובמיוחד בליל תיקון שבועות, אנו רואים חשיבות ביצירת עוגן משותף ונקודת מפגש לקבוצות השונות המרכיבות את החברה הישראלית, דרך המופע ‘בעלי שם’ המספק אינטרפרטציה מודרנית ואוניברסלית לטקסטים יהודיים ויוצר דיאלוג מפרה בין תפיסות עולם שונות”.

המופע ‘בעלי שם’ הוא אחד ממופעי ה – SITE SPECIFIC של קבוצת תיאטרון מסתורין המתרחשים בתוך חלליה של התחנה המרכזית החדשה בתל אביב. המופע מתרחש במקומות לא צפויים, חנויות נטושות, מעברים חשוכים, כיכרות מוזנחות באמצע שום מקום, ומזמין את הקהל לחוות אמונה ללא גבולות כשחללי התחנה המרכזית ועוצמתה האורבנית, מהווים תפאורה יוצאת דופן ומעצימים את החוויה.

קבוצת תיאטרון מסתורין’ יוצרת תיאטרון חזותי ללא מילים ומציעה מופעי אמנות אלטרנטיביים וייחודיים – SITE SPECIFIC. מופעים אלו מפעילים את כל חושיו של הצופה, ונשענים על קונספט אמנותי בו הצופה מלווה באופן אינטראקטיבי את המופע המתרחש כסיור בתוך חללים אורבאניים משתנים, מתערבב עם המולת היומיום וההתרחשויות במקום, כדי ליצור מופע המטשטש בין המציאות לדמיון

בעלי שם

בימוי, עיצוב וניהול אמנותי: יוליה גיניס

עיצוב תלבושות ובובות: אולגה גורביץ’

מוסיקה מקורית: אלון פרץ

יעוץ כוריאוגרפי: אביב איבגי

עוזר בימאי: רז וינר

שחקנים יוצרים: ליאור אבשלום, איב איילין, רותם כהן, דנה פורר

רז וינר/מאור פרידמן, תמרה קובלסקי.

מוצ”ש, ליל תיקון שבועות, 23 במאי בתחנה המרכזית החדשה בתל אביב

לאתר החברה

צילום: עידן סעידי, אלון ארשוב

1

חזרה לחדשות ועדכונים

אני רוצה להשאיר פרטים ושיצרו איתי קשר