תערוכה חדשה

“רבדים” תערוכת יחיד לאמנית בברלי ברקת

                                                          הדימוי באדיבות: מיכאל עמר

תערוכת היחיד השנייה של בברלי ברקת, רבדים, תפתח בשבוע הבא, ה-5 לדצמבר, בבית האמנים בתל אביב ותציג עבודות העוסקות בנופים וטבע דומם, כעמודי תווך בתולדות האומנות, מתוכן מציפה ברקת ספקת ואמביוולנטיות.

את העבודות ניתן להגדיר כרישומים-ציוריים או ציורים-רישומיים, ונעות בחופשיות בין התכתבות עם קליגרפיה ממזרח אסיה, לבין אבסטרקט אקספרסיוניסטי. ברישומים ניכרים עקבות של ציור מתוך התבוננות ושל מחוות גופניות גדולות. עבודותיה הן מסע על מרחבי נייר גדולים, זהו ציור הדן במבט הכפול, כמו זה של האל יאנוס (Janus) – אל העבר והעתיד, קדימה, אחורה, פנימה והחוצה, ויוצר מעבר בין מצבים של שקט לסערה, בין הנוכח והקבוע לחולף. בציוריה נשמרת כל העת המודעות להיעדרו של “נוף” – כניתוח והרכבה של מגוון אובייקטים ופרטים בתודעה האנושית – והמודעות הזו מובילה אל הקצוות המהורהרים של העבודות, לאיכות של ספק. בזיכרון הציור של ברקת צפונים זיכרונות עיסוקה בקרמיקה וזכוכית, בצורפות ואדריכלות, ומבטאים מנעד רגישויות השב ומבליח מתוך עבודותיה המורכבות.

ברקת למדה בבצלאל והינה בוגרת המחלקה לצורפות, לאחר הלימודים, נסעה לצ’כיה והשתלמה בניפוח זכוכית. היא הציגה תערוכות בתחום הזכוכית בהולנד ובארה”ב. בין השנים 2008-2010 למדה בסדנא לרישום וציור של הירשברג.

פתיחה: 05.12.2013 | נעילה: 28.12.2013 | אוצרת: סמדר שפי

בית האמנים, רח’ אלחריזי 9, תל-אביב

חזרה לחדשות ועדכונים

אני רוצה להשאיר פרטים ושיצרו איתי קשר