תערוכת ‘עולמות מופלאים’ במוזיאון בר דויד

מאת: עמית רודלפסון.

בתערוכה יוצגו עבודותיו של ברוך אלרון, לצד אמנים מובילים נוספים, המשקפים עולם קסום בו מתמזגים מראותיה של המציאות המודעת עם זו הלא מודעת, ולובשים הילה של קסם נדיר שבכוחו להשפיע על הצופה ולגרום לו ריגוש ואמפטיה.

 

התערוכה ‘עולמות מופלאים’ תיפתח ביום חמישי ה-18 בדצמבר במוזיאון בר דויד, קיבוץ ברעם.

 הזמנה לתערוכה - עולמות מופלאים

תערוכת ‘עולמות מופלאים’ המציגה מזה שנים בהצלחה רבה בגלריות ובמוזיאונים ברחבי הארץ, נועדה לחשוף את הדור הצעיר, לאמנות ארצישראלית איכותית. אוצרת התערוכה היא שיר מלר ימגוצ’י יחד עם סטודנטים מהמכון לאמנות באורנים ומרכז ‘קשר עין’, המהווה מרכז לדיאלוג עם אמנות ומעוצב במיוחד עבור קהל צעיר מאוד (ילדי גנים ובתי ספר ומשפחות עם ילדים). בתערוכה הנוכחית יוצגו בפני הדור הצעיר עבודותיו של ברוך אלרון, לצד אמנים מובילים נוספים, המשקפים עולם קסום בו מתמזגים מראותיה של המציאות המודעת עם זו הלא מודעת.

 

“החלום של ברוך היה לחשוף את יצירותיו לילדים ולבני נוער, כדי שגם הדור הצעיר יכיר את יצירותיו, ותערוכת ‘עולמות מופלאים’ היא הזדמנות נפלאה לכך”, אומרת לידיה אלרון, אלמנתו של ברוך אלרון. “האמנות של ברוך מחברת את הצופה לעולמות פנטסטיים וקסומים ודורשת דמיון מפותח, ולכן מתאימה מאוד לילדים ולעולמם הפנימי הקסום ומלא הדמיון. במובנים רבים יכולים הילדים להתחבר ליצירתו ברבדים רגשיים עמוקים הנסתרים לעיתים מעיני המבוגרים”.

 עולמות מופלאים

בתערוכה יוצגו שתיים מיצירותיו של ברוך אלרון העוסקות בעולמות מופלאים: היצירה ‘אתנחתא’ מתארת את מנוחתו של ספק אדם ספק מלאך בתוך ידו המגוננת של גוף שמימי הבוקע מהאדמה, כאשר סביבו חגים המלאכים המדוושים באופניהם.  היצירה ‘משחקי החיים’ מתארת גם היא את טשטוש הגבולות שבין עולם המשחק לעולם המציאות, תוך תנועת רגל הבוקעת מגזע עץ, בתוך לוח שחמט הנע במרחב שבין השמים לארץ, ובין הרוח לחומר.

 

מרבית הנושאים בציוריו של ברוך אלרון רוויים בדמיון עשיר היוצר עולם קסום, הנשען על אמצעים סימבוליים ומטאפוריים המכוננים מחדש את ההרמוניה המיוחלת, שהיא תוצאת האיזון בין המוחשי והגשמי לבין הרוחני והמופשט. דמויות עלומות וגיבורים מקראיים ומיתולוגיים הופכים ביצירותיו של ברוך אלרון לשחקנים בתיאטרון שוקק ותוסס. באמצעות יצירותיו הופכים האגדות והמיתוסים, התיעוד ההיסטורי וסיפורי המקרא לבבואה של חיינו, אך בהבדל אחד – הם לובשים הילה של קסם נדיר, שיש בכוחו להשפיע על הצופה ולגרום לו ריגוש ואמפטיה. 

 

עבודותיו של ברוך אלרון, מעוררות עניין רב כעת לאחר מותו. תמונותיו הוצגו במוזיאונים בבוסטון, ניו יורק, טורונטו, סולינגן, קובלנץ, וינה והרצליה. אלמנתו לידיה אלרון, המטפלת בעיזבונו, מבקשת בתערוכת “עולמות מופלאים” להעניק לקהל חובבי האמנות בישראל, בדגש על הדור הצעיר, הזדמנות נוספת להיכרות עם יצירתו.

עולמות מופלאים 2

חזרה לחדשות ועדכונים

אני רוצה להשאיר פרטים ושיצרו איתי קשר