חולמים להקים מותג טקסטיל עצמאי
מאת: מנשה מולאים, מנכ”ל חברת הטקסטיל ‘כותנה – כותנה’

תפירה

הקמת מותג עצמאי הוא חלומו הרטוב של רבים מאתנו, אך לעיתים, בשל רצוננו העז אנו נוטים להתעלם משאלות חשובות ומהותיות. כאשר פונים להקמת מותג טקסטיל עולות שאלות נוספות אשר יקבעו את אופיו ויהיו קריטיות לתפעולו והצלחתו. במאמר זה אנסה לסבר את האוזן בתהליך הכרוך בהקמת מותג בכלל ומותג טקסטיל בפרט.

ראשית, על היזם הצעיר להבין מהו מותג ומהי החשיבות בבנייה נכונה שלו; זה מתחיל בהבנה כי על היצרן להשקיע לא מעט כסף בתהליך. השקעה נבונה במיתוג תביא להעצמתו של המוצר. זה מתחיל במציאת שם קליט ויפה (לא תמיד שם החיבה שנתנו לך בילדותך יתאים להיות המותג הבא בעולם בגדי תינוקות) וממשיך בעיצוב לוגו, בחירת הצבעים הנכונים, עיצוב האריזות, התווית, הניירת המשרדית, נקודות המכירה וכו’. עיצוב אחיד, מוקפד וידידותי יגרום למוצרך  “לנצנץ” בין האחרים ולזכות ביתרון רב במלחמה על תשומת לב הלקוח.

בעזרת מיתוג נכון של המוצר ניתן להשיג, בנוסף לתמורה הכספית הגבוהה עבורו, ביקוש מוגבר ויצירת מאגר רחב של לקוחות נאמנים.  בנוסף, הצלחת מותג בכלל ומותג טקסטיל בפרט נשענת על בחירה מושכלת של הספק/קבלן המתאים ביותר למוצריך. ייצור של מוצר טקסטיל עלול להיות תהליך ארוך ומייגע, שכן הוא טומן בחובו מספר שלבים הכרחיים וכולל את ייצור חומרי הגלם, עיצוב וגזירת המוצרים, הדפסתם ותפירתם, ביקורת איכות קפדנית ואריזה הולמת. על כן, עליך לבחור ביצרן מנוסה המסוגל לספק לך את מגוון השירותים הכלולים בייצור מוצרי טקסטיל.

בחירה ביצרן עם היצע מלא של אפשרויות וצרכים יחסוך לך “כאב ראש” של תיאום בין יצרנים/קבלנים שונים, הובלות ביניהם –  וגם לא מעט כסףאז משהבנו את חשיבות המיתוג ואת הצורך בבחירה של יצרן מנוסה ומגוון. אבל מה עם השיווק והמכירה?

ידוע לכלל כי השוק מציע נקודות מכירה רבות ומגוונות. הפצה עצמאית באינטרנט או דרך רשתות שיווק הן רק שתיים ממגוון שיטות השיווק והמכירה. מה לעשות ולאיזה כיוון לפנות? גם כאן היצרן המנוסה אותו בחרת בא לידי ביטוי. הוא יכול לתרום מניסיונו ולכוון את אותך לצינורות השיווק והמכירה הנכונים והמתאימים ביותר לאופי המותג ואף לפתוח לפניך כמה דלתות.

בתור מותג טקסטיל עצמאי וקטן עולה לא פעם השאלה איפה כדאי לייצר, בארץ או בחו”ל? לאורך השנים אני נוכח לדעת כי ייצור בחו”ל אכן עשוי להיות זול יותר, אך לייצור בארץ, ובמיוחד למותג מתחיל ישנם יתרונות רבים: סדרות הייצור של מותג טקסטיל קטן קטנות בהרבה. בנוסף, ייצור בארץ מביא לחיסכון בעלויות נסיעות לחו”ל, בהעסקת סוכנים, בעלויות הובלה ובמכס. כמו כן, אפשרות ייצור ההזמנות חוזרות במהירות.

לסיום, ייתכן והיתרון הבולט ביותר הינו העובדה כי היזם נוכח בכל שלבי הייצור, החל מבניית המוצר ועד אספקתו. חשוב לזכור כי על אף השקעה של כסף, משאבים וזמן, ההצלחה היא קודם כל תולדה של התמדה, עבודה קשה ואורח רוח – אלה הם המפתחות. סייעתי כבר לעשרות מותגים לקום, לצעוד, ללכת ולרוץ בהסתמך על עקרונות אלו – ורובם המוחלט הצליחו. אין סיבה שלא תצליח,  כל עוד תלך בעקבות הקווים המנחים ותעשה כל שביכולתך למען מימוש החלום.

__________________________________________________________________________________
מנשה מולאים, בעל חברת ייצור הטקסטיל ‘כותנה כותנה’ , הוא המח מאחורי המותגים המובילים בארץ בתחום הטקסטיל. עם למעלה מ-40 שנות ניסיון בתחום, הוא מציע את שירותיו בליווי מא’ ועד ת’ בדרך לייצור קו טקסטיל איכותי וייחודי.

חזרה לחדשות ועדכונים

אני רוצה להשאיר פרטים ושיצרו איתי קשר