להבין אספרגר – ההצגה “בנוגע לציפור”

 לאור הצלחת ההצגה ‘בנוגע לציפור’ בערב עמותת אפי  אספרגר ישראל והביקוש הרב לכרטיסים אנו שמחים להודיע על העלאה נוספת של ההצגה.  האירוע יתקיים ביום רביעי ה- 9.7.2014 בנווה שכטר, רח’ שלוש 42, נווה צדק תל אביב.  

‘בנוגע לציפור’ היא הצגת יחיד בכיכובו של שלומי ברטונוב. גיבור המחזה הוא מייקי נער עם תסמונת אספרגר, העומד מול חבריו לכיתה ומנסה להסביר להם מה קרה בהפסקה עם הציפור, אירוע שגרם לכולם להתרחק ממנו. המחזה נכתב ובוים  ע”י ניצן כהן שהוא אב לבן עם אספרגר.

מייקי הוא דמות בדויה, שכדרכו של תיאטרון, מציגה את המאפיינים השונים של התסמונת במידה של הקצנה. עם זאת, דרכו נחשפים הצופים לאופן החשיבה הייחודי של אנשים עם אספרגר, מבינים את הקשיים שהם חווים במגעים עם החברה הסובבת אותם ואת כמיהתם לקשר חברתי משמעותי ולקבלה.

 ההצגה נולדה ממפגש בין פעילי עמותת אפי אספרגר ישראל לבין צוות תיאטרון הנפש. אנשי התיאטרון הקשיבו לחוויות ההורים, וחשבו שמן הראוי לפתוח בפני הצופים פתח לעולמם הייחודי של אנשים עם אספרגר ולספר את סיפורם.

          

    ההצגה השתתפה בפסטיבל תיאטרונטו 2014 וזכתה לשבחים.

  

תכנית הערב: 19:30 – 20:00 התכנסות וכיבוד
20:00 –  21:15 בנוגע לציפור – שלומי ברטונוב
  21:15 – 22:00  שיח עם הקהל להלן קישור להצגה באתר תיאטרון הנפש: http://bit.ly/1lSZNIw

כרטיסים בסך 100 ₪ ניתן לרכוש באתר העמותה (עד ה-  7.7.2014 )  באמצעות הקישור: http://bit.ly/1tLnx5I

ובערב ההצגה באולם.

 

הכנסות מהערב הן תרומה לעמותת אפי  אספרגר ישראל. 

עמותת אפי- אספרגר ישראל – היא עמותת הורים אשר הוקמה במרץ 2001 למען רווחתם וקידום ענייניהם של ילדים ובוגרים עם תסמונת אספרגר ובני משפחותיהם. תסמונת אספרגר היא מגבלה נוירולוגית התפתחותית המתבטאת בקשיים באינטראקציה חברתית ותקשורת בין אישית, ובקושי להסתגל לשינויים ומצבים בלתי צפויים. לאנשים עם התסמונת אינטליגנציה תקינה, ולעתים קרובות אף גבוהה מן הממוצע, יכולות מילוליות טובות וזיכרון מעולה לפרטים. קיים פער משמעותי בין יכולותיהם הקוגניטיביות והמילוליות לבין תפקודם בחיי היומיום. ההתמודדות עם התסמונת מלווה את האנשים עם אספרגר ומשפחותיהם לאורך החיים.
העמותה מפעילה מרכז מידע, הסברה, תמיכה וסנגור למשפחות, ומקיימת קשר שוטף עם מערכות החינוך והרווחה לעידוד שילובם המוצלח של צעירים ובוגרים עם התסמונת במערכת החינוך, בצבא, בעבודה ובקהילה. העמותה היא מלכ”ר, ורוב פעיליה עובדים בהתנדבות.

הכרטיסים לאירוע יוכרו כקבלות לצורך קבלת זיכוי ממס עבור תרומה למוסד ציבורי (סעיף 46).

 

אספרגר


 

חזרה לחדשות ועדכונים

אני רוצה להשאיר פרטים ושיצרו איתי קשר