בלוג אמנות

“החלון” של סמדר שפי

השינויים שעוברים על תחום העיתונות לא פסחו גם על הכתיבה על אמנות. העזיבה של מבקרת האמנות סמדר שפי את “הארץ” לפני כשלושה חודשים, הותירה עבור קהל גדול של שוחרי אמנות חלל בכתיבה מעמיקה על אמנות. אך מתברר ששפי פתחה זמן קצר בלבד לאחר עזיבתה בלוג בשם “החלון”, שכבר הספיק לצבור תאוצה מאז.

הבלוג משמש כאתר ביקורת אמנות עצמאי, הממשיך ומחדש את מסורת הכתיבה אותה ביססה שפי לאורך שנים ב”הארץ” ובדיבור על אמנות בגלי צה”ל.

התחושה העולה מביקורות שכבר פורסמו על מגוון רחב של תערוכות (מ”פוטופואטיקה” בגלריה מוסררה, דרך תערוכה במוזיאון רוקפלר של מוזיאון ישראל במסגרת “מנופים” והתערוכה של פנחס כהן גן במוזיאון תל-אביב ועד תערוכת היחיד הנוכחית של מיכל שמיר בגלריה שלוש) היא שכתיבתה מאופיינת כעת בחופש חדש ובטון אישי יותר. הביקורות גם מתפרסמות כשבתוכן משובצים מספר רב של דימויים הניתנים להגדלה. בנוסף, שפי אף החלה לכתוב על מחול, תחום שבקשר בינו לבין אמנות עסקה בעבר בסדרת הרצאות מקיפה במרכז סוזן דלל.

שפי כותבת את הבלוג במקביל להוראה ומחקר בחוג לתולדות האמנות באוניברסיטה העברית, לאצירת תערוכות ולייעוץ בנושא אמנות לגופים פיננסים. בבלוג היא גם מפרסמת מדי פעם הודעה על סיורי אמנות איכותיים.

הרישום לקבלת עדכונים שוטפים ישירות למייל נעשה באתר והוא קצר פשוט ובחינם. 

לבלוג “החלון” לחצו כאן>>

חזרה לחדשות ועדכונים

אני רוצה להשאיר פרטים ושיצרו איתי קשר