המשרד להגנת הסביבה למען הגנה על בעלי חיים

הכתבה והתמונה של השר פרץ באדיבות גלי דוידסון – ראש אגף הגנה על בעלי חיים במשרד להגנת הסביבה ובאדיבות בתיה בר.

 

אגף הגנה על בעלי חיים הוקם במשרד להגנת הסביבה, במטרה לרכז את פעולות הקרן למען בעלי חיים, שהוקמה לפי סעיף 14 לחוק צער בעלי חיים  משנת תשנ”ד 1994 .

הקרן הוקמה בשנת 1995 ומטרתה לרכז את האמצעים הכספיים שישמשו לחינוך, הסברה, הדרכה, סיוע לארגונים למען בעלי חיים ולקידום מטרות החוק.

יו”ר הקרן יצחק בן דוד (בנדה) – סמנכ”ל בכיר לאכיפה, מרכזת הקרן גלי דוידסון – ראש אגף הגנה על בעלי חיים, וכן חברים שמיצגים את הלשכה המשפטית של המשרד, חשב המשרד, נציג ממשרד האוצר,

נציגה ממשרד החקלאות, ונציגת הציבור הח”מ.

השר עמיר פרץ בארוע לכבוד 20 שנה לאנונימוס

פעילות האגף למען הגנה על בעלי חיים:

  • סיוע כספי לארגונים למען בעלי חיים, אחת לשנה. באמצעות קול קורא, בהקמה, בשיפוץ ובפעילות שוטפת למען רווחת בעלי חיים נטושים ועזובים.
  • סיוע כספי לתחנות הסגר ברשויות המקומיות, אחת לשנה, לצורך הקמה ושיפוץ למען רווחת בעלי החיים המוחזקים שם.
  • פעילות חינוך, הסברה והדרכה למניעת התעללות בבעלי חיים. במסגרת זו הקרן תומכת בתוכנית “הרוח החיה שבחבורה של משרד החינוך בשיתוף S.O.S חיות שמועברת בבתי הספר ברחבי הארץ.
  • חילוץ והצלת בעלי חיים והפעלת מוקד לקבלת דיווחים ותלונות על בעלי חיים במצוקה.
  • האגף מפעיל מערך נאמני בעלי החיים הפועלים בהתנדבות בכל הארץ ומסייעים לבעלי חיים במצוקה בדרכים שונות. המכנה המרכזי המשותף שלהם הוא אכפתיות, ערכיות, רמה מוסרית גבוהה, רגישות ואנושיות.
  • צמצום אוכלוסיית בעלי חיים חסרי בית על ידי עידוד עיקור וסירוס כלבים וחתולים במטרה לצמצם את הסבל הרב שנגרם לאלפי בעלי חיים ברחובות.
  • האגף הינו שותף פעיל בהליכי חקיקה הקשורים בהגנה על בעלי חיים , החל מהשלבים הראשונים של ניסוח החוקים , השתתפות בוועדות הכנסת השונות הקשורות לעניין הגנה על בעלי חיים ולרווחתם.
  • האגף יוזם, מפעיל ומשתתף בפרויקטים מיוחדים בתחום הגנה על בעלי חיים. כמו השתתפות ביום זכויות בעלי חיים שצוין בכנסת ב-25.2.14 שאורגן על ידי שדולת בעלי החיים בכנסת. ביום זה נערכו אירועים ודיונים בנושא שמירה על זכויות בעלי חיים, – האגף ארגן תערוכת ציורים וצילומים של בעלי חיים.

כמו כן בתאריך 30.6.14 אורגן כנס מתנדבים למען בעלי חיים בשיתוף ג’וינט אשל בהשתתפות כ- 200 פעילים  ונאמני בעלי חיים .

 

השר להגנת הסביבה – עמיר פרץ – השתתף ב- 20.8.14 באירוע לציון 20 שנה לעמותת אנונימוס הפועלת למען זכויות לבעלי חיים. האירוע התקיים בסינמטק בתל אביב. באירוע השתתפו כ- 300 איש, ביניהם סמנכ”ל בכיר לאכיפה במשרד להגנת הסביבה, יצחק בן דוד, גלי דוידסון, אברהם פורז , שי אביבי ומיקי חיימוביץ שגם הנחתה את האירוע.

במעמד זה, השר פרץ אמר “חיבור לבעלי חיים הוא דרך חיים. איתי חיים בשדרות 4 כלבים וחתולים. בימים מתוחים אלו הם הראשונים לזהות צבע אדום ומורגלים בזינוק למרחב המוגן יחד עם כל בני המשפחה. ועוד הוסיף ואמר ” למרות הקיצוץ העמוק בתקציבי המשרדים לפני שנה וחצי, אחד הסעיפים היחידים במשרד להגנת הסביבה שתקציבם נשמר ואף עלה באופן משמעותי הוא בנושא בעלי חיים. הנחתי להעלות את התקציב מ- 2.8 מיליון ₪ ל- 3.4. מיליון ₪ ואף הקצבנו מיליון ₪ נוספים לעמותות ולטיפול בקופי חוות מזור. העמותות עושות בשבילנו עבודה שאף משרד ממשלתי לא יכול לעשות” ועוד ציין השר פרץ “אני נאבק כדי שסמכויות אכיפת חוק צער בעלי חיים יעברו אלינו ממשרד החקלאות, ובעקבות דרישתי בממשלה הוקמה וועדה לבדיקת הנושא. כיום יש ניגוד אינטרסים ולא יתכן שמי שמגן על האינטרסים של החקלאים יגן גם על בעלי החיים”

 

כמו כן, המשרד להגנת הסביבה עובד בשיתוף פעולה עם משטרת ישראל- ראש מדור הגנה וסביבה –

סנ”צ שמעון קדוש , בכל הקשור לתלונות על עבירות על פי חוק צער בעלי חיים.

 

וכל הנאמר כאן מעיד על כך שהמשרד להגנת הסביבה , השר עמיר פרץ, אגף הגנה על בעלי חיים באמצעות הקרן יוזמים, משקיעים ופועלים למען רווחת בעלי החיים.

כנס מתנדבים ארצי - יוני 2014 - בנדה גלי ליזה ומנכל אשל

הכתבה והתמונה של השר פרץ באדיבות

גלי דוידסון – ראש אגף הגנה על בעלי

חיים במשרד להגנת הסביבה.

חזרה לחדשות ועדכונים

אני רוצה להשאיר פרטים ושיצרו איתי קשר