חשיבות יחסי ציבור בעידן האינטרנט

יחסי הציבור של עסק הינם חלק בסיסי מתהליך המיתוג המתמשך של החברה. באמצעות פעולות שיווקיות שונות יחסי הציבור מופצים ובונים את המוניטין העסקי של חברה למשך שנים ארוכות. תהליך מיצוב החברה בתודעה החברתית הינו חלק מיחסי הציבור של החברה.

רפורמה משמעותית בענף הפרסום

בעידן האינטרנט יחסי הציבור עוברים רפורמה משמעותית  ומהפכנית אשר לא נראתה מעודה בעולם הפרסום והשיווק. במקום לפרסם במדיה הכללית ולפנות לקהל הרחב, רשת האינטרנט מאפשרת פנייה ישירה אל קהל היעד הרצוי. באמצעות מגוון רחב של כלים ייעודיים יכולה חברה המעוניינת לפרסם את עצמה לקהל ספציפי מאוד להגיע ישירות אל צג המחשב של הגולשים הרצויים, מבלי לעבור דרך חברות פרסום הגובות פרמיות יקרות ומבלי לשלם על גורם מתווך אחר.

הסכומים המשולמים על הפרסום באינטרנט מגיעים לגבהים מצחיקים לעומת ההשקעה ארוכת הטוח בפיתוח יחסי הציבור הממוקדים באמצעות רשת האינטרנט. באמצעות בניית אתר אינטרנט, לצורך הדוגמה, יכולה החברה להגיע אל לקוחות מותאמים וכאלה הנבחרים מראש על ידי המנהלים. בניגוד לשיווק המסורתי שאינו מכוון לקהילה מסוימת, מבלי להתבסס על חוויותיו האישיות של הקהל, צרכיו הייחודיים או המאפיינים שלו- השיווק באינטרנט הינו בהתאמה מקסימלית ברמה האישית ביותר.

ייחודיותו

אפיקי הפרסום ברשת האינטרנט הינם רחבים ואישיים הרבה יותר מאשר הפרסום והיח”צ באמצעות אפיקי הדפוס או המדיות המסורתיות. באופן זה ניתן לפנות אל הלקוחות הקיימים והלקוחות הפוטנציאליים באמצעות דואר אלקטרוני או דף פייסבוק, פרסומים בתוך האתרים השונים וכן על ידי פתיחת פורומים רלוונטיים או השתתפות בפורומים מקצועיים מתאימים לצורך יצירת יחסי ציבור ישירים. תודות לאפשרויות יחסי הציבור השונות באינטרנט כבר אין צורך לבזבז הון תועפות על פרסומים שונים שאינם מגיעים אל קהל היעד שלהם.

יתרונות יחסי הציבור באינטרנט

יח”צ באמצעות האינטרנט מעניקים אפשרות לקבל מהלקוחות מענה ומשוב מיידי לפרסום, למוצרים שונים ולשירות הניתן לקהל. נוסף על כך, באמצעות שירותי האינטרנט יכולה החברה לפנות ישירות אל לקוחותיה ולפתח עימם דו שיח פורה ומפרה. בניית האתר באופן התואם את צרכי הלקוחות מסייעת להצלחת החברה ולבניית יח”צ מקצועיים ומוניטין אמין לטווח הזמן הארוך. יחד עם זאת יש לשים לב כי עידן האינטרנט גורם לאתרים השונים להיראות דומים אחד לשני. בשל גיוון ההיצע, חשוב ביותר להתבדל על פני אתרים אחרים.

תודות לשיווק באינטרנט, היח”צ מבוצע על ידי כלים מקוונים ולא על ידי אדם. באופן זה נחסך זמן רב ומשאבים עצומים שהופנו עד כה רק לאבחון קהל היעד הרצוי. באמצעות כלים ייעודיים יכולה חברה לבדוק בדיוק מה הוא גילם של הלקוחות הפוטנציאליים, מהיכן הם מגיעים, מה תחומי העניין שלהם, מה הם הרגלי הקנייה שלהם, האם הם קונים באופן קבוע או רק לקוחות מזדמנים, מה הם האתרים האהובים עליהם ועוד. אין ספק כי יחסי הציבור באינטרנט הופכים קלים הרבה יותר מאשר בדורות הקודמים.

חזרה לחדשות ועדכונים

אני רוצה להשאיר פרטים ושיצרו איתי קשר