יחסי ציבור בעולם הדיגיטל

לכודים ברשת החברתית

זה כבר לא סוד כי יש עליה חזקה בכוח של הרשת החברתית, לא רק בגלל מספר המשתמשים בה, אלא לאור מספר הקשרים החזקים הנוצרים בה. התקשורת שנמצאת היום בתוך הרשתות החברתיות הוא שיח תקשורתי יומיומי שניזון משרשורים רבים של פוסטים, סטטוסים ואינסוף דיאלוגים שאי אפשר למצוא בשום מקום אחר. עקב התחזקות משמעותית של המדיה הדיגיטלית, תחום היח”צ בישראל מתמקד בעולם האינטרנט. ממש כמו אפקט הפרפר, סטטוס אחד בצדו השני של העולם יכול להוביל למהפכה עולמית. יחסי הציבור באינטרנט מהווים סינרגיה אידיאלית בין התנהגות הצרכן לאינטראקציה של הצרכן עם המשווק.

הזירה הדיגיטלית היא זירה דינמית. הדברים מתהווים ונוצרים בכל רגע ורגע, השינויים הבלתי פוסקים הללו הולידו תובנה מאוד ברורה, הנוכחות ברשת הינה חובה וכל עסק ששואף וחולם להגשים את עצמו חייב לקחת בה חלק. באמצעות השתתפות בקהילות, פורומים מקצועיים, בלוגים ודיונים דרך פלטפורמה חברתית כזו או אחרת עולם הדיגיטל ייצר מהפכה בתקשורת השיווקית. מתקשורת חד כיוונית לתקשורת דו-כיוונית חוקי התקשורת המסורתית השתנו ובמקומם קמו חוקים חדשים הנמנים עם עולם הדיגיטל. הגולשים נמצאים במגוון רחב של אתרים ומשתמשים באינטרנט בדרכים שונות ומגוונות.  הצרכן הקלאסי והנאיבי, כבר הרבה פחות מאמין לפרסומים ונשען הרבה יותר על מידע שהוא מוצא באינטרנט.

אז איך מתרגמים עסק, חי ונושם לכדי אתר באינטרנט או עמוד בפייסבוק, איך משיגים חשיפה תקשורתית רחבה מבלי להוציא את קהל היעד אל הרחובות? איך משק כנף של סטטוס אחד, תמונה אחת, סרטון אחד יוצרים מהפכה וחשיפה? התשובה כתובה באותיות גרפיטי, יחסי ציבור.

יחסי ציבור – מחשבים מסלול מחדש

לינקדאין, פייסבוק, טוויטר ודומיהם הידועים פחות (פינטרסט, גוגל+), הפכו בשנים האחרונות לחלק דומיננטי בעולם השיווק ובתקשורת. ארגונים מכל סוג, אינם יכולים להתעלם מההשפעה העצומה שיש לרשת החברתית על קהל היעד שלהם. יחד עם זאת, קהל היעד לא נכנס לרשת החברתית כדי להיות מוצף בתכני יח”צ. הצרכן צמא לקבל מידע מועיל ואינטראקטיבי שימשוך את תשומת לבו ובדרך הסמויה מהעין הוא יקבל מסרים שיניעו אותו לפעולה. אסטרטגיות יחסי הציבור באינטרנט בודקות את המתחרים בשוק, מציבות לעצמן מטרות שיווק ויח”צ מאוד ברורים. התפקיד העיקרי של יחסי הציבור הוא ליצור רב שיח ועל ידי כך המסר השיווקי יועבר בצורה הסמויה לכאורה.כדי לקיים עבודת יח”צ אפקטיבית ומקדמת, יש לעבוד באופן שוטף על מול כל הגורמים הרלוונטיים: מנהלי התוכן, מנהלי קריאייטיב, המעצבים הגרפים, הפלנרים ועוד. באיחוד כוחות ומוחות, מגבשים מסר תקשורתי חד וברור.

לחיצה אחת על העכבר במקום לתלות שלט חוצות

כמו שהסברנו לעיל כי בעזרת יחסי ציבור נכונים, רשת האינטרנט חושפת את אותו מותג או עסק אל מספר רב של גולשים.                   באפשרות האינטרנט להגדיל את קהל הצרכנים של העסק בצורה משמעותית, על ידי קליק אחד בעכבר. על מנת להגדיל את החשיפה לעסק ולסל המוצרים, יש צורך לבצע פעולות שיווקיות פרסומיות. חברה לקידום אתרים כבר מזמן אינה נמנית עם הנישה של קידום אתר בלבד, מרבית מהחברות היום מבצעות את הליך קידום העסק בכמה מישורים במקביל. הדרך המנצחת ביותר בהשגת קהל יעד בעולם הווירטואלי, מחייבת  התממשקות בין כל האלמנטים יחדיו. בנוסף לכלל השיטות ודרכי הפרסום ברשת האינטרנט, SEO, PPC, SMO וביחד עם שיווק ברשת החברתית, ניתן יהיה להפוך כל עסק בלתי רווחי שאין בו תנועה של קונים לחנות שהפרסטיז’ שלה מורגש למרחקים.

חזרה לחדשות ועדכונים

אני רוצה להשאיר פרטים ושיצרו איתי קשר