יחסי ציבור בתחום הבריאות – יתרונות המדיה החברתית

אם בעבר אנשים היו מגיעים לביקור במרפאה כשהם לא חשו בטוב וזו הייתה הדרך היחידה בה יצרו קשר עם הרופא, הרי היום יחסי ציבור בתחום הבריאות הופכים את היחסים שלכם עם הרופאים לקרובים יותר. אם פעם נאלצתם לחכות לתור אצל הרופא, לנסות לתפוס מקום חנייה, הרי היום ניתן ליצור קשר עם הרופאים בצורה מהירה יותר.

מה הכוונה? אם פעם הייתם נאלצים להגיע לקופת חולים כדי לשאול את הרופא שלכם שאלה, הרי היום באמצעות התפתחות נושא
יחסי ציבור בתחום הבריאות ניתן לשאול את השאלה באינטרנט – זה קל, זמין ובעיקר מאפשר לכם לדעת את התשובה בכל רגע נתון. בתקופה בה התקשורת בין הרופאים ובין המטופלים התפתחה זה רק טבעי כי עולם הרפואה יצעד קדימה לעבר העתיד ויתעדכן באמצעות רשתות חברתיות. מדובר בבשורה חדשנית למדי עבור מטופלים שעד עכשיו נאלצו להמתין לא מעט בעת ביקור אצל הרופאים וגם לבשורה משמחת עבור הרופאים שיכולים להגדיל את מעגל המטופלים שלהם באמצעות שימוש במדיה חברתית לצורך קידום השירותים שלהם.

יחסי ציבור – אפשרות להגיע לקהל היעד בדרכים שונות

כפי שהזכרנו קודם לכן, הרפואה הולכת כיום צעד אחד קדימה ויש הבנה כי האנשים אשר מעוניינים לקבל תשובות לשאלות רפואיות יכולים לעשות זאת באמצעות שימוש במדיה חברתית. ההבנה כי אנשים יכולים לקבל את המידע הרפואי לא רק באמצעות ביקור אצל הרופא לא התרחשה ביום אחד, אלא לקחה זמן. יחסי ציבור בתחום הרפואה צריכים להיות ממוקדים ולפנות לקהל היעד – אותו קהל שכבר מגיל צעיר מכיר את הרשתות החברתיות וצמא לעשות בהן שימוש לא רק בחיי היומיום בכל הנוגע לתחביבים, אלא גם כאשר זה נוגע לענייני בריאות.

אחת הדילמות הידועות בקרב מטופלים המגיעים לרופא היא חוסר ההבנה, ולכן כאשר רופאים הניגשים למדיה החברתית הם צריכים להבין כי שימוש במונחים רפואיים מסובכים לאו דווקא יועיל כאן אלא יש לפנות למטופלים בשפה שהם מכירים ולא באמצעות שימוש במונחים רפואיים אשר ירחיקו אותם. שימוש במדיה החברתית מאפשר למטופלים להתעדכן בכל הנוגע למצבם הרפואי ולכן חשוב מאד להנגיש עבורכם את המידע.

שמירה על מטופלים

עמודים של רשת חברתית המנוהלים על ידי מומחים בתחומים שונים יכולים להביא ללא מעט כניסות של מטופלים המחפשים פתרונות לבעיות רפואיות. בדומה לעולמות אחרים, עולם הרפואה נחשב לעולם בו מתקיימת תחרות רבה. כיום ניתן למצוא רופאים רבים ומטופלים רבים מתלבטים באיזה מרפאה לבחור. בתקופה בה מטופלים יכולים לבחור מרפאות שונות, יש חשיבות רבה לנושא יחסי ציבור.
באמצעות שימוש נכון במדיה החברתית המטופלים יכולים להרגיש שהם סומכים על הרופאים שלהם ולא לעזוב אותם. כמו כן, כוחם של יחסי ציבור במדיה החברתית יכולים לתרום על ידי הפצת המידע לקהל מטופלים – מטופלים אשר מרוצים משירותי המרפאה יכולים להפיץ את המידע במדיה החברתית.

חזרה לחדשות ועדכונים

אני רוצה להשאיר פרטים ושיצרו איתי קשר