ייעוץ שיווקי

סוף השנה או שנה חדשה?
מאת: אורלי אייזיק, ייעוץ, אסטרטגיה ושיווק

 

 

האם זהו סוף השנה או שנה חדשה? זה עוד עניין של נקודת מבט והשקפה ובכלל, תאריכים זהו דבר יחסי.
עבורי, ה-20 לדצמבר נחשב ליום הולדתי השני, בו ניצלתי בנס מתאונת דרכים. שנים לאחר מכן, נהגתי לחגוג את הלידה המחודשת שלי ואת העובדה שהמשכתי לחיות אחרי גיל 25.
 

לעובדים הזרים, לשותפינו הבינלאומיים וללקוחותינו הפוטנציאליים מעבר לים, אלו ימי חגיגות הכריסמס.
לכל מי שמתנהל לפי התאריך הלועזי (רוב העסקים) זהו האות לשנה שהסתיימה, או שנה שמתחילה, תלוי איזה חלק של הכוס הם רואים.

נקודה זו בזמן מחייבת חשבון נפש ובמקרה שלנו גם חשבון עסקי מפוכח. מה עשינו ומה לא, מה חידדנו ומה לא הבהרנו מספיק, במה הצלחנו ומהם האתגרים הנמצאים עדיין לפנינו.

באופן אישי, פגשתי אנשים נפלאים השנה וגם פחות נפלאים, עבדתי בפרויקטים מרתקים ולא מרתקים, התרחשו אירועים מדיניים, פוליטיים וחברתיים הרי משמעות ואפילו מוות של לא מעט אנשים, חלקם ציבוריים. אני חשה כי ישנה תחושת אובדן קולקטיבית של הדרך בהשוואה לחלום, של המציאות ביחס לחלום ושל התוצאות מול התכנון. 

על אף אמרתו המפורסמת של ג’ון לנון “החיים הם מה שקורה לנו בזמן שאנו עושים תוכניות אחרות”, אין לנו דרך אחרת חוץ מלהמשיך לתכנן. בתחילת השנה הזאת חשוב להתוות את הדרך קדימה, לשנה הקרובה לשנים הבאות.

באופן אישי, שום דבר לא יפריע לי לתכנן כמו ששום דבר לא יעצור אותי מלהתענג על לסמן ‘וי’ על תכנון שיצא לפועל או משימה שבוצעה בהצלחה. איש לא ישכנע אותי שיש הרבה דברים יותר מספקים מזה, וכן, אני מכירה את החלופות המתבקשות. 

בואו נקדיש את הימים הקרובים לניקוי שולחנות, אוורור תפיסות, ריענון שיטות וסיום תכנון משימות. לא פחות חשוב – בואו נקצה זמן לחלומות. כי גם חלומות יכולים להתגשם רק מתוך חלימה וראיית העתיד.

בואו נרים כוסית לחיי השנה החדשה וברכותיה. 

לפרטים נוספים לחץ כאן>>

חזרה לחדשות ועדכונים

אני רוצה להשאיר פרטים ושיצרו איתי קשר