כיצד מייצרים חדשנות בשיווק

בשל טבעו המשתנה של העולם בו אנו חיים, גם הפעילות השיווקית מחייבת, לצד הסתגלות לתנאי השוק המשתנים תדיר, אימוץ גישה חדשנית והתחדשות מתמדת. חדשנות היא אפוא חלק בלתי נפרד ממלאכת השיווק היומיומית משום שבעידן שבו אנו חיים הכלל המנחה הוא פשוט – מי שלא מתקדם – הולך אחורה. איך מייצרים חדשנות בשיווק? להלן מספר כללים מנחים שיעזרו לכם להתחיל.

היו מודעים לסביבה הטכנולוגית שלכם

בכדי להקדים את המתחרים שלכם ולהעלות את הקמפיין הבא שיהפוך לשיחת היום בתעשייה, הדבר הראשון שכדאי לכם לעשות הוא להיות עם האצבע על הדופק באשר למגמות הדומיננטיות העכשוויות בתחום שבו אתם עוסקים – וכן בכל הנוגע לסביבה הטכנולוגית שלכם. כך, למשל, אם אתם עוסקים בשיווקו של מותג המבוסס במידה זו או אחרת על הממד הויזואלי (רשתות ריהוט או ביגוד למשל) הרי שאתם חייבים לייצר נוכחות בפלטפורמות חברתיות מבוססות ויזואליה. הרשת החברתית “פינטרסט” למשל, נסמכת על הצגה בולטת של מותגים בעלי יתרון יחסי ויזואלי, ופונה למגוון רחב של קהלי יעד שלפחות מקצתם עשוי להיות רלוונטי עבורכם. מותגים שזיהו את המגמה מוקדם יצרו נוכחות ואסטרטגיית פעילות עוד בטרם הפכה הרשת ל’פלטפורמת חובה.

השיווק הוא אומנות האפשרי

מעבר לכך, בכדי לטפח ולקדם חדשנות בשיווק, חשוב מאוד לאמץ כבר בתחילת הדרך את התפיסה לפיה ניתן להוציא לפועל כל רעיון – גם אם נכון לאותו הרגע הוא נראה לנו בלתי מושג. בשורה התחתונה הניסיון מלמד אותנו כי הקמפיינים השיווקים הזכורים ביותר מבוססים על חשיבה מחוץ לקופסה ועל שבירה של הפרדיגמות השגורות שנותרו על כנן עד אשר מישהו העז לנפץ אותן.

בהקשר הזה מעניין להזכיר את חברת קוקה-קולה שהחליטה בשנת 2013 לקדם קמפיין במסגרתו יעמוד המסר לפיו “אין כמו לחלוק פחית”. או אז, החליטו מנהלי השיווק של החברה לנפץ את המוסכמות המקובלות וביקשו ממנהלי המוצר לייצר פחית רגילה שמורכבת למעשה משתי פחיות מיני קטנטנות המחוברות ביניהן במגנט שקשה להבחין בו. מיותר לציין כי הקמפיין זכה לשבחים רבים בעיקר משום המהלך החדשני שלא ניתן היה להתעלם ממנו. זכרו – בשיווק, – בדיוק כמו באמנות – אין דבר כזה שאין דבר כזה.

הקפידו לנתח את קהל היעד שלכם מכל הכיוונים

פעמים רבות חדשנות בשיווק היא כמובן תוצאה של ניתוח מקיף ומעמיק של קהל היעד שלכם. ואולם, יותר מדי מנהלי שיווק מקפידים להתייחס אך ורק למאפיינים הקלאסיים של קהל היעד – המאפיינים הדמוגרפיים (פילוח על פי גיל, מין או רמת השכלה) והמאפיינים הגיאוגרפיים (פילוח על פי עיר מגורים למשל) של קהל היעד, כאשר בפועל עליהם לתת את הדעת על סוג נוסף וחשוב לא פחות של מאפיינים – אלה הם המאפיינים הפסיכוגרפיים.

הניתוח הפסיכוגרפי מספק למנהלי השיווק רובד נוסף הלוקח בחשבון משתנים כדוגמת אורח החיים והתחביבים של קהל היעד או הערכים האינדיבידואליים שעל בסיסם חונכו הלקוחות הפוטנציאליים שלהם. ברגע שתוסיפו לניתוח שלכם את המאפיינים הפסיכוגרפיים הללו תוכלו לראות את התמונה כולה ולהיפתח למכלול רחב של רעיונות חדשים שבעבר כלל לא התייחסתם אליהם בעיקר כי הרגשתם שלא היה בכך שום צורך.

חזרה לחדשות ועדכונים

אני רוצה להשאיר פרטים ושיצרו איתי קשר