מה אפשר לעשות עם הילדים בבית בפורים?

הכנת מסכות עם הילדים ממגוון חומרים: סול, בריסטול, טושים, גומי תחתונים, מספריים

  • אילו הייתי- משחקי ניחוש- לכבוד חג פורים גלו למה אבא או אימא התחפשו? עושים משחקי תפקידים וכך מפעילים את הילדים בדרמה ומשחק, מפתחים את הדמיון ומעשירים את הידע
  • בהשראת הסוואה בטבע- לבדוק באינטרנט חיות שונות ומה הם צבעי ההסוואה שלהן? איך היא נראית ?
  • לרכז מגוון אביזרים ולשחק עם הילדים במשחקי דרמה משתנים- פעם אני רופא, אח”כ שוטר, מה השוטר אומר וכד’…
  • לקחת בריסטול, לגזור מסיכה, ולעשות משחק יצירתי – איך נקשט אותה ולמה היא תשמש אותנו –  מפתח את דמיונם של הילדים.
  • המלך אמר- משחק מעולה ומצחיק לחודש אדר ובכלל.
  • גוזרים ממגזין מגוון תחפושות, יוצרים דמות ומדביקים על גבי בריסטול. הדמות תתחפש למגוון התחפושות שגזרנו. אפשר גם להדביק ולהכין מספר דמויות.
  • מגילת אסתר- לספר עם הילדים את סיפור המגילה ולהרעיש ברעשנים בכול פעם שעולה שמו של המן – מפתח קשב וריכוז

איך לייצר תחפושות ביתיות ?

לוקחים בדים ישנים מבגדים מהם ברצונכם להיפטר או סדינים ישנים, ויחד עם הילדים גוזרים תחפושת. למשל, צורה של תות בה מדביקים פונפונים שחורים עם כובע מבד ירוק. הרעיון הוא להכניס הרבה צחוק ולא ליצור תחפושת מושלמת. אפשר לתת לילדים לקשט את התחפושת בצבעי בד מיוחדים או להדביק כל מיני תוספות.

רעיונות לארגון מסיבת תחפושות מדליקה

פורים הוא הזדמנות מצוינת להתחבר לעולם החיות. בקשו מכל ילד להתחפש לחיה מסוימת ולערוך מסיבת גן חיות. הכינו עם הילד שלט למסיבה ותנו לילדים דפי צביעה של חיות, שחקו במשחקי חיות ושירו שירי חיות.

ניתן לערוך את אותה מסיבה עם דגש על מחזור… לבקש מכל ילד להכין תחפושת ממוחזרת או להביא חומרים ולהכין עימם יחד במסיבה. חשוב שבמסיבה כל הכלים יהיו מחומרים ממוחזרים. יחד עם הילדים ניצור במגוון חומרי מחזור. ניתן להכין מסכות מקופסאות קורנפלקס, רעשנים מקופסאות של גבינה או מעדנים וכד’.

אותה מסיבה יכולה להתקיים בדגש על עולם הנסיכות והאבירים. ניתן לבקש מכל הילדים להגיע מחופשים ע”פ הנושא. להדפיס מהאינטרנט תמונות של נסיכות ואבירים ולקשט עימם את הבית. נכין מגוון של חרבות ושרביטים, כל ילד יקח לעצמו פריט ויחד ניצור מחזה שהילדים ימציאו….

 

 OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

חזרה לחדשות ועדכונים

אני רוצה להשאיר פרטים ושיצרו איתי קשר