נבחרו הזוכים בתחרות “מעצב צעיר” של דורון אשכנזי

טל ארבל, ניר נהרי ועידן מגרפטה

זו השנה השניה לתחרות “המעצב הצעיר” במסגרתה מספק דורון אשכנזי במה לדור המבטיח הבא בתחום אופנת הגברים להיחשף. במסגרת התחרות מציג דורון אשכנזי בחנות הדגל בדיזינגוף, קולקציות של מעצבים צעירים אותם בחר, ולהם ניתנת ההזדמנות לחשוף את מוצריהם ולמכרם, בחנות הדגל של המעצב.

 

דורון אשכנזי מרצה בבצלאל מזה שמונה שנים במגמה לצורפות ועיצוב אופנה, ומשם זיקתו לעולם היוצרים הצעירים. “מטרת התחרות היא לעודד את תחום אופנת הגברים בישראל כך שיגדל ויתפתח, ולספק למעצבים פלטפורמה להראות את כשרונם ולפרוץ קדימה” אומר אשכנזי. שופטי התחרות היו עידו רקנטי, מעצב וראש מגמת אופנה בבית ספר לעיצוב B6, יעל טרגן, מרצה בכירה בבצלאל במגמת צורפות ואופנה ואוצרת עצמאית של תערוכות עיצוב, ודורון אשכנזי, מחלוצי אופנת הגברים בישראל ומהמובילים בתחום ב-20 השנים האחרונות.

 

זוכי התחרות “עיצוב צעיר” לשנת 2014-2015 הם טל ארבל, ניר נהרי ועידן מגרפטה.

ב-26.2.2015 – יום חמישי, בשעה  19:00 יתקיים אירוע השקה בו ,יוצבו הפריטים הנבחרים של המעצבים למשך חודש (30 יום) בחנות ברחוב דיזנגוף 187 וניתן יהיה לרכוש אותם ולהתרשם מהם בחנות.

 

טל ארבל היא מעצבת נעליים עצמאית, בוגרת בצלאל במחלקה לצורפות ואופנה ובוגרת בית הספר לעיצוב נעליים CERCAL באיטליה. בסוף 2012, אחרי שנת התמחות נוספת בארץ

הקימה את המותג norman& bella. טל מייצרת נעליים לגברים ולנשים תוך שימוש בחומרים האיכותיים ביותר. חלקם מיוצרים בישראל וחלקם מיובאים במיוחד מאיטליה, בהתאמה מושלמת לעיצוב ולמוצר הסופי. הייצור מתבצע כולו בתל אביב בסדרות קטנות או לפי הזמנה אישית. “יש לי הרבה הערכה למעצבים צעירים שפונים לשוק הנעליים, כי מדובר בשוק לא קל”, אומר דורון אשכנזי. “בעבודה של טל יש הרבה ניסיון לחדש. מעבר להבנה ברורה לגבי הקהל אליו היא פונה, רמת ביצוע העבודה גבוהה, והאימומים מדויקים ומעניינים בצורתם”.

טל ארבל - קטן 

עידן מגרפטה למד עיצוב אופנה במשך כשנה בבצלאל וקורסים נוספים בשנקר, שסייעו בגיבוש תפיסתו האמנותית. “אני חי את רחוב דיזינגוף ונושם אופנה מאז שאני זוכר את עצמי”, אומר מגרפטה. “בכל פריט מהקולקציה שאני מעצב, יש משהו שבוקע מעולמי הפנימי, מתוך תשוקה להמציא משהו חדש מעבר למיין סטרים, משהו שיצוד את העין וירגש.  היצירות שלי לרוב לא סימטריות, ושואבות את השראתן מהתרבות היפנית ומהמעצבים היפניים, כמו גם מכל דבר שאני מרגיש וחווה –  מוסיקה, ספרים, סרטים, ספורט –  כל אחד מהם מבעיר את הדמיון ומדליק בי את תהליך היצירה. “עידן עובד עם חומרים שמאד נכונים לאקלים המקומי”, אומר דורון אשכנזי. “הוא מנסה להגדיר מחדש את קווי הגוף של הגבר, דרך עבודה ביד חופשית המאפשרת לו ליצור צלליות שונות. לא מובן מאליו שמעצב בגדי גברים בתחילת דרכו ינסה לחדש, אבל הניסיון מאד מבורך בעיני”.

עידן מגרפטה6

ניר נהרי הוא בוגר המחלקה לעיצוב תעשייתי במכללת הדסה, אשר לפני שלוש שנים פתח את הסטודיו הראשון שלו ‘גן משחקים’. נהרי פיתח טכניקת יצור המשלבת בין העץ לעור בצורה הרמונית, אלגנטית ועמידה מאוד. כל חלק בגזע הוא בעל טקסטורה אישית, והבחירה הספציפית “בפריים” מתוך הגזע יוצרת מעיין “תמונה” ייחודית שלא ניתנת לשעתוק. “בתיקים של ניר נהרי מתקיים שילוב של חומרים שכמעט ולא רואים בתחום האקססוריז והתיקים בפרט, שילובים של עורות מעובדים ולא מעובדים עם עץ מצופה פורמייקה בטקסטורות שונות”, אומר דורון אשכנזי. “ניסיון מסוג זה גם יכול להיות כישלון, אבל במקרה של ניר אני חושב שהוא מצא את המינונים הנכונים שבהם שום חומר לא משתלט על החומר האחר, הם חיים בהרמוניה – בין הסטטיות והנוקשות של העץ לבין הרכות והתנועתיות של העור”.

IMG_8925-01e-510x600 

שנה שעברה זכו בתחרות המעצב הצעיר “חביבה שטראסה”, ” Battle Pearls” ו”אדם גפן” ,הם נהנו מחשיפת עבודתם ומכירתתם.

מעצב אופנת גברים, דורון אשכנזי: “מטרת התחרות היא לעודד את תחום אופנת הגברים בישראל כך שיגדל ויתפתח ולעורר בקרב הגברים מודעות וגאווה למראם. המעצבים הצעירים הפונים לתחום אופנת הגברים בארץ, מתקשים למצוא עבודה, מאחר ומדובר בשוק מאוד קטן. כמו כן, בעידן הגלובאלי בו מייבאים סחורה ממקומות בהם ילדים מנוצלים בשכר נמוך, אנחנו מעוניינים לספק תעסוקה מקומית וצריכה שתעודד קניית מוצרים כחול לבן”.

חזרה לחדשות ועדכונים

אני רוצה להשאיר פרטים ושיצרו איתי קשר