נהר הקונגו , ליבה הפועם של אפריקה

תערוכה חדשה בגלריה ללימודי אפריקה חושפת מסע חזותי נוקב אחר הממלכות השונות ששכנו במרחבי נהר הקונגו.

 פתיחה:8 במאי בשעה 20:00

סגירה:24 באוגוסט 2014

אוצרת: עידית טולידאנו

 נהר הקונגו הזורם ב10 מדינות במרכז אפריקה, הוא הנהר רב העצמה ביותר באפריקה והנהר השופע ביותר השני בעולם. הנהר ויער הגשם שמסביבו ידועים  זמן רב בשל האכזריות והאלימות שאפיינה אותם, מימי סחר העבדים הערבי, דרך היסטוריה ארוכה של מלחמות שבטים, קולוניזציה אכזרית ועקובה מדם, דיקטטורה נוקשה והמציאות הנוכחית, בכמה מן האזורים, של אלימות אתנית, אונס נשים, ילדים חיילים, רעב ומגיפות.

הרבה פחות ידוע על תפקידו המהותי של הנהר בהיסטוריה של מרכז אפריקה. היצירות שהושאלו לגלריה ללימודי אפריקה בנדיבות ליבה של משפחת שוחר, מספרות לנו סיפור אחר.

התערוכה מאירה את האירועים הסוציו-פוליטיים המאפיינים את האזור לאורך ההיסטוריה.  יצירות האמנות שנבחרו מצביעות על השקפות עולם ותפישות דתיות דומות, על התייחסות לרוחות טבע ולאבות קדומים, על מאפיינים זהים של שימוש בטקסי ריפוי ועל הקמת מוסדות שלטוניים זהים.

את התערוכה ילווה אוסף צילומים של הצלם אדי גרלד שליווה בשנת 2007 את אנשי תכנית המזון של האו”ם. הצילומים ועבודות האמנות יחד יוצרות רצף היסטורי של אזור גיאוגרפי שהעולם נוטה להתעלם ממנו, שתחילתו בעבר מפואר וסיומו במציאות חיים קשה.

צילום: אדי גרלד
צילום: אדי גרלד

חזרה לחדשות ועדכונים

אני רוצה להשאיר פרטים ושיצרו איתי קשר