נופים של בית

אבי קסוטו הוא אמן ששנות יצירתו נושקות להתפתחותה של ארץ ישראל.
עובדה זו ניכרת בציוריו הנבנים בשכבות, בשיטת עבודה המשלבת מסורתיות מודרניסטית וחידושים הרומזים לכאן ולעכשיו, למציאות היום יומית הסובבת אותו. ציורי השמן של קסוטו מפרטים את החיים הצבעוניים והשוקקים בירושלים בתיאור נופים מהמרחב הציבורי של העיר ומאזורים אינטימיים ופרטיים המתארים בית.
קסוטו אבי
מהעבודות עולה ניחוח לוקאלי עמוק, חיבור שורשי למקום ולזהותו הצברית הישראלית. קסוטו מביע בעבודות את נוכחותו הגשמית והמעשית ברחובותיה של ירושלים, הוא לא מעוניין להציג את נופיה כסמל רוחני או כמטאפורה אלא כמרחב של מלאות, זהות, שובע ושביעות רצון. אלו נובעים משיטוטיו הרבים בשכונותיה של העיר.

קסוטו אבי
האמן מציע לצופה מבט מפוכח ועדין על החיים הבין תרבותיים בירושלים, על אורחות החיים של תושביה המגוונים באורחותיהם, בדתם ואמונתם. בתוך סיפורים ריאליסטים אלו מתוארים רבים מהחפצים שהסביבה כוללת, אלו מציעים אפיון מטונימי לחיים הרווים מסורות והיסטוריה תרבותית. העבודות, בעצם פשטותן האינפורמטיבי משמשות כמסמך עדכני לדו הקיום התרבותי המתקיים ברחובות ירושלים.
אבי קסוטו אשר שימש בעברו כחבר מועצת העיר ירושלים ופעל רבות לקידומה של העיר בענף התיירות, מציע בציוריו עמדה פוליטית מעשית המחזקת את הקשר הראשוני בין איש אדמה לביתו ולארצו ברוח דומה לעבודותיהם של האמן המקסיקני דיאגו ריוורה והאמן הקולומביאני פרננדו בוטרו.

קסוטו אבי

 

חזרה לחדשות ועדכונים

אני רוצה להשאיר פרטים ושיצרו איתי קשר